SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 3. 2013 03:00 30

Seznam kapitol

1. Trojrozměrná grafika a vyspělé simulace GlassBox 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.

Reklama
SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco po herní stránce je SimCity kontroverzní hrou a za absolutně nezvládnutý start (přetížené servery a jejich opakované pády) by vývojáři Maxisu a vydavatelský gigant EA zasloužili příkladný trest, po technické stránce se hra dle mého názoru povedla. Ač není napěchována nejnovějšími efekty, vypadá grafika hry výborně, je velmi detailní a na město v téměř jakékoliv fázi i denní době je doslova radost pohledět. Velkou pochvalu si pak vývojáři zaslouží za nový engine GlassBox, ve kterém se jim ze základních jednotek (tzv. agentů) podařilo vytvořit velmi realistický model simulující veškeré jevy ve hře.

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky má SimCity při nejvyšším nastavení detailů poměrně vysoké a dle mého názoru odpovídající skvěle vypadající vizuální stránce hry. Ve Full HD rozlišení potřebujete k plynulému hraní při „všem na max“ grafické karty typu AMD Radeon HD 7950 nebo nVidia GeForce GTX 660 Ti, tj. akcelerátory současné vyšší střední anebo starší highend. Nijak vysoké naopak nejsou nároky na výkon procesoru, naprosto plynule hra jela i na nejslabším testovaném úsporném dvoujádrovém procesoru Intel Pentium G2020T.

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud máte starší počítač, potěší vás v SimCity příkladně funkční nastavení detailů, jehož jedinou chybou je naprosto šílený překlad. Jinak je ale skutečně ukázkové a snížení všech detailů na minimum sice posune grafiku hry de facto na úroveň deset let starého SimCity 4, odpovídajícím způsobem však naroste i framerate. Tvrzení vývojářů, že po snížení všech detailů by mělo SimCity plynule běžet třeba i na jinak velmi špatných integrovaných grafických Intel GMA HD 4000, dle mého názoru není vůbec nereálné.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama