SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 3. 2013 03:00 30

Seznam kapitol

1. Trojrozměrná grafika a vyspělé simulace GlassBox 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.

Reklama

Detaily Animace

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily Animace Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)

Žádných rozdílů po změně nastavení animací jsem si nevšimnul (hru jsem samozřejmě zkoumal i v pohybu). Nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.

Perspektiva

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Perspektiva Větší (po najetí myší se zobrazí Menší)

Nastavení pojmenované Perspektiva v sobě ukrývá nastavení efektu hloubky ostrosti (Depth of Field). Ten rozmazává vzdálené objekty a ve hře je aplikován téměř všude. Často se stane, že na scéně není jediné nerozmazané místo. Snížení jeho kvality je tak na místě i v případě, že váš počítač SimCity vykresluje dostatečně rychle. Snížení kvality nastavení Perspektiva ostatně žádný nárůst výkonu nepřineslo.

Anti-Aliasing

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Anti-Aliasing Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Jak už jsem psal v některé z předchozích kapitol, SimCity podporuje pouze režim post processing vyhlazování. Po jeho zapnutí se tak připravte na parazitní jev v podobě vyhlazení textur a obecně celého obrazu. SimCity navíc zubatými hranami subjektivně netrpí tolik jako jiné hry, řada uživatelů tak vyhlazování možná nechá úplně vypnuté. Jeho nároky na výkon jsou nicméně malé, vypnutí vyhlazování zvýšilo framerate jen z 16 na 17 fps.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením všech detailů jsou jedním slovem enormní. Rozdíl je daný především změnou nastavení Světlost (v originále pravděpodobně Lightning, překlady jsou skutečně šílené), které dynamické osvětlení hry přepne na statické. Díky tomu se přestanou vykreslovat všechny stíny a sníží se i kvalita částicových efektů. Na druhou stranu nárůst výkonu je podobně obrovský. S AMD Radeonem HD 7770 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním naměřil nárůst z 23 na 172 na první a z 20 na 155 snímků za sekundu na druhé scéně. Při nejnižším nastavení detailů tak SimCity rozjede téměř na jakémkoliv počítači.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama