SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 3. 2013 03:00 30

Seznam kapitol

1. Trojrozměrná grafika a vyspělé simulace GlassBox 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.

Reklama
SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Při nejvyšším nastavení všech detailů je SimCity poměrně náročnou hrou, většina hráčů proto bude muset o něco snižovat detaily. Položek je v nastavení nicméně dostatek a většina z nich navýšení frameratu skutečně pomůže. Vliv nastavení na výkon jsem u jednotlivých nastavení měřil s AMD Radeonem HD 7770 ve Full HD rozlišení při zapnutém vyhlazování hran.

Světlost

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Světlost Ultra (po najetí myší se zobrazí Minimální)

Světlost je pro SimCity zcela zásadní nastavení. Při jeho snížení na minimum se totiž vykreslování hry přepne do horšího režimu a úplně například zmizí dynamické osvětlení. Z testovací scény je dobře patrné, že noční město se začalo vykreslovat v režimu „tmavého dne“. Vykreslovat se přestanou i všechny stíny a například sousední město v povzdálí se vykresluje jen několika šmouhami. Na druhou stranu výraznému zhoršení grafiky odpovídá i obrovský nárůst výkonu, který vzrostl z 30 na 83 fps!

Textury

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Textury Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)

Místo Textury by se nastavení mělo jmenovat spíše anizotropní filtrování. Kvalitu přesně tohoto efektu totiž při jeho změně ovlivňujete. Rozdíly jsou dobře patrné na ostrosti nápisů na vzdálených budovách i ostrosti silnic v povzdálí. Snížení nastavení Textury zvedlo výkon z 18 na 20 snímků za sekundu.

Stíny

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Stíny Ultra (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Nastavení stínů ovlivňuje kvalitu... stínů. Po snížení na nejhorší úroveň vypnuto se stíny úplně přestanou vykreslovat. Rozdíly jsou patrné především ve dne. Výkon po snížení kvality stínů vzrostl z 24 na 37 fps.

Geometrie

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Geometrie Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)

Pokud snížíte kvalitu geometrie, přestanou se vykreslovat některé detaily jako jsou schodiště a zábradlí u budov, různé okapy a trubky, méně podstatné detaily automobilů a podobně. Výkon po snížení vzrostl o dva snímky za sekundu na 23 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama