SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.
Při nejvyšším nastavení všech detailů je SimCity poměrně náročnou hrou, většina hráčů proto bude muset o něco snižovat detaily. Položek je v nastavení nicméně dostatek a většina z nich navýšení frameratu skutečně pomůže. Vliv nastavení na výkon jsem u jednotlivých nastavení měřil s AMD Radeonem HD 7770 ve Full HD rozlišení při zapnutém vyhlazování hran.
Světlost
Světlost Ultra (po najetí myší se zobrazí Minimální)
Světlost je pro SimCity zcela zásadní nastavení. Při jeho snížení na minimum se totiž vykreslování hry přepne do horšího režimu a úplně například zmizí dynamické osvětlení. Z testovací scény je dobře patrné, že noční město se začalo vykreslovat v režimu „tmavého dne“. Vykreslovat se přestanou i všechny stíny a například sousední město v povzdálí se vykresluje jen několika šmouhami. Na druhou stranu výraznému zhoršení grafiky odpovídá i obrovský nárůst výkonu, který vzrostl z 30 na 83 fps!
Textury
Textury Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)
Místo Textury by se nastavení mělo jmenovat spíše anizotropní filtrování. Kvalitu přesně tohoto efektu totiž při jeho změně ovlivňujete. Rozdíly jsou dobře patrné na ostrosti nápisů na vzdálených budovách i ostrosti silnic v povzdálí. Snížení nastavení Textury zvedlo výkon z 18 na 20 snímků za sekundu.
Stíny
Stíny Ultra (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Nastavení stínů ovlivňuje kvalitu... stínů. Po snížení na nejhorší úroveň vypnuto se stíny úplně přestanou vykreslovat. Rozdíly jsou patrné především ve dne. Výkon po snížení kvality stínů vzrostl z 24 na 37 fps.
Geometrie
Geometrie Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)
Pokud snížíte kvalitu geometrie, přestanou se vykreslovat některé detaily jako jsou schodiště a zábradlí u budov, různé okapy a trubky, méně podstatné detaily automobilů a podobně. Výkon po snížení vzrostl o dva snímky za sekundu na 23 fps.