Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

1. 2. 2013 03:00 63

Seznam kapitol

1. Přichází nová modla fandů počítačové grafiky? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výslekdy GK na střední nastavení bez AA 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení bez AA 5. Výsledky GK na nejvyšší nastavení s 4× MSAA 6. Vliv procesoru na hru při středním nastavení
7. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení 8. Vliv nastavení detailů na mapě Airport 9. Vliv nastavení detailů na mapě Museum 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Pouhé tři týdny před uvedením Crysis 3 vydali vývojáři volně přístupnou multiplayerovou betaverzi. Vyzkoušeli jsme ji a musíme říct, že grafika hry je jedním slovem úchvatná. Hardwarové nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů dle očekávání vysoké a highendový počítač je pro plynulé hraní v nastavení Very High s vyhlazováním nutností.

Reklama
Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3 je při nejvyšším nastavení všech detailů velmi náročnou hrou, většina hráčů proto bude muset snižovat detaily. Podrobný rozbor jednotlivých nastavení představím v technickém rozboru finální verze hry přibližně za tři týdny, u betaverze jsem se rozhodl srovnat grafiku a nároky hry při nastavení všech detailů na Low, Medium, High a Very High na obou dostupných mapách. Výjimkou je jen nastavení rozlišení textur, které bylo vždy na úrovni Very High. Jeho změna totiž vyžaduje restart celé hry, přičemž následné nalezení identické pozice a sejmutí screenshotu by v multiplayerovém módu bylo téměř nemožné. Měření probíhalo v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran. V testovací sestavě byla osazena grafická karta AMD Radeon HD 7870.

Scéna 1

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení hry Very High (po najetí myší se zobrazí Low) — Pro relevantní srovnání je nutné screeny otevřít v plné kvalitě



Vizuální rozdíl mezi jednotlivými úrovněmi nastavení detailů je poměrně malý. Při snížení z Very High na High je na první scéně patrné snížení kvality efektu ambientní okluze e ostrosti stožárů v dálce. Snížení na medium sníží kvalitu stromů, vzdálených objektů a vypne efekt ambientní okluze. Úplné snížení detailů na Low dále sníží detailnost vzdálených objektů. Nárůst výkonu je přitom vysoký a z původních 38 fps na úrovni Very High postupně vzroste na 60, 73 a 82 fps.

Scéna 2

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení hry Very High (po najetí myší se zobrazí Low) — Pro relevantní srovnání je nutné screeny otevřít v plné kvalitě



U druhé scény jsou rozdíly s měnící se úrovní detailů opět spíše minoritního charakteru. Patrné jsou změny (vypnutí) efektu ambientní okluze, globální iluminace, detailnosti sedaček nebo detailnosti vzdálených předmětů. Výkon při snižování nastavení postupně vzrostl z 55 na 78, 96 a 99 fps.

Scéna 3

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení hry Very High (po najetí myší se zobrazí Low) — Pro relevantní srovnání je nutné screeny otevřít v plné kvalitě



U venkovní scény s velkým dohledem jsou patrné především rozdíly v detailností nejvzdálenějších objektů a stromů. U nich se postupně vypne efekt ambientní okluze a posléze i běžné stíny a sníží se i detailnost stromů. Mírné rozdíly jsou ale patrné i na dalších objektech. Rozdíl ve výkonu byl opět velký — 40/58/72 a 83 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama