Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

1. 2. 2013 03:00 63

Seznam kapitol

1. Přichází nová modla fandů počítačové grafiky? 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výslekdy GK na střední nastavení bez AA 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení bez AA 5. Výsledky GK na nejvyšší nastavení s 4× MSAA 6. Vliv procesoru na hru při středním nastavení
7. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení 8. Vliv nastavení detailů na mapě Airport 9. Vliv nastavení detailů na mapě Museum 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Pouhé tři týdny před uvedením Crysis 3 vydali vývojáři volně přístupnou multiplayerovou betaverzi. Vyzkoušeli jsme ji a musíme říct, že grafika hry je jedním slovem úchvatná. Hardwarové nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů dle očekávání vysoké a highendový počítač je pro plynulé hraní v nastavení Very High s vyhlazováním nutností.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Dual Core CPU
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: DirectX 11 kompatibilní grafická karta s 1 GB VRAM
OS: Windows Vista/7/8

Příklady minimální sestavy
procesor Intel Core 2 Duo E6600 a grafická karta nVidia GeForce GTS 450
procesor AMD Athlon 64 X2 5200+ a grafická karta ATI Radeon HD 5770

Doporučená sestava
Procesor: Quad Core CPU
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: DirectX 11 kompatibilní grafická karta s 1 GB VRAM
OS: Windows Vista/7/8

Příklady doporučené sestavy
procesor Intel Core i3-530 a grafická karta nVidia GeForce GTX 560
procesor AMD Phenom II X2 565 a grafická karta ATI Radeon HD 5870

Hardwarové nároky betaverze jsou z části shodné s chystanou plnou verzí Crysis 3. Na nejnižší nastavení detailů byste hru měli plynule rozběhat i na starších počítačích se slabými dvoujádrovými procesory a grafickými kartami střední třídy starými tři generace. Podmínkami jsou pouze operační systém Windows Vista a novější a grafická karta s podporou DirectX 11 (pouze DirectX 10 modely nejsou podporované). Dle mých zkušeností se hrou ale budou uvedené procesory příliš slabé, osobně doporučuji alespoň procesory uvedené v doporučené sestavě. Grafické karty pro nejnižší nastavení detailů v nízkých rozlišeních stačit budou. Na těch uvedených v doporučené sestavě si pak plynule zahrajete na vysoké nastavení nastavení detailů.

V požadavcích pro hraní betaverze Crysis 3 chybí požadavky pro hraní na nejvyšší nastavení detailů. Lze tedy předpokládat, že v plné verzi hry bude ještě o jeden stupeň vyšší nastavení detailů, které aktivuje prozatím vypnuté efekty.

Testovací sestava

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 313.96 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.2 Beta. V obou případech jde o ovladače určené přímo pro otevřenou betaverzi Crysis 3.

Metodika testování

Crysis 3 Open Beta — test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Betaverze Crysis 3 nemá vestavěný benchmark, testoval jsem hru proto vlastním hraním. K měření jsem vybral mapu Museum, kdy jsme měřil přibližně půlminutový průchod po části mapy. Záměrně jsem se připojoval na servery s malým počtem hráčů, aby případné okolní souboje a průchody dalších hráčů co nejméně ovlivnily naměřené výsledky. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

i Zdroj: PCTuning.cz

Měření probíhalo při třech různých nastaveních grafiky. Základním a nejméně náročným nastavením bylo nastavení všech detailů na Medium s vypnutým vyhlazováním hran. Středně náročným nastavením byla úroveň Very High s vypnutým vyhlazováním hran a nejnáročnějším nastavením bylo Very High v kombinaci se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran plnohodnotného režimu MSAA. Kromě něj Crysis podporuje i jiné typy vyhlazování včetně post processing efektů MLAA a FXAA. S nimi jsem ale výkon neměřil. Testování jako obvykle probíhalo v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama