Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11 | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zatímco první Far Cry měl fenomenální úspěch, dvojka tak dobrá nebyla. Far Cry 3 se snaží vrátit sérii zpět na vrchol, bez chyb to však není ani tentokrát. Technicky vychází „trojka“ z druhého dílu, engine Dunia byl ale výrazně vylepšen. Grafika hry je na velmi dobré úrovni, nechybí podpora rozhraní DirectX 11 s moderními efekty.
Far Cry 3 patří mezi náročnější hry, majitelé slabších počítačů tak budou muset snižovat nastavení detailů. Položek v nastavení je dostatek. Vliv všech nastavení na výkon jsem měřil s AMD Radeonem HD 7770 ve Full HD rozlišení při vypnutém vyhlazování hran.
SSAO Method
Ve Far Cry 3 je možné volit mezi způsobem implementace efektu ambientní okluze. Základní režim SSAO nedoporučuji, objekty jsou totiž obtažené podivným tlustým stínem. Mezi režimy HBAO a HDAO není téměř žádný rozdíl a to ani výkonnostní. Framerate klesnul při zapnutí HDAO místo SSAO z 30 na 27 fps.
Field of View
Rozdíl v nastavení zorného pole je dobře patrný na první pohled, Far Cry 3 nabízí skutečně velký rozptyl o 55 do 110°. Výkon při snížení zorného pole vzrostl z 27 na 29 fps.
Textures
Rozdílů při snížení nastavení textur jsem si nevšiml a nezměnil se ani framerate.
Ambient Lighting
Kromě režimu ambientní okluze je možné tento efekt také úplné vypnout. Po vypnutí vzrostl výkon z 26 na 30 snímků za sekundu.