Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11 | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

3. 12. 2012 03:00 50

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine z Far Cry 2 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Zatímco první Far Cry měl fenomenální úspěch, dvojka tak dobrá nebyla. Far Cry 3 se snaží vrátit sérii zpět na vrchol, bez chyb to však není ani tentokrát. Technicky vychází „trojka“ z druhého dílu, engine Dunia byl ale výrazně vylepšen. Grafika hry je na velmi dobré úrovni, nechybí podpora rozhraní DirectX 11 s moderními efekty.

Reklama
Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Far Cry 3 patří mezi náročnější hry, majitelé slabších počítačů tak budou muset snižovat nastavení detailů. Položek v nastavení je dostatek. Vliv všech nastavení na výkon jsem měřil s AMD Radeonem HD 7770 ve Full HD rozlišení při vypnutém vyhlazování hran.

SSAO Method

 SSAO Method HDAO (po najetí myší se zobrazí SSAO)
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO Method HDAO (po najetí myší se zobrazí SSAO)

Ve Far Cry 3 je možné volit mezi způsobem implementace efektu ambientní okluze. Základní režim SSAO nedoporučuji, objekty jsou totiž obtažené podivným tlustým stínem. Mezi režimy HBAO a HDAO není téměř žádný rozdíl a to ani výkonnostní. Framerate klesnul při zapnutí HDAO místo SSAO z 30 na 27 fps.

Field of View

 Field of View 110 (po najetí myší se zobrazí 55)
i Zdroj: PCTuning.cz
Field of View 110 (po najetí myší se zobrazí 55)

Rozdíl v nastavení zorného pole je dobře patrný na první pohled, Far Cry 3 nabízí skutečně velký rozptyl o 55 do 110°. Výkon při snížení zorného pole vzrostl z 27 na 29 fps.

Textures

 Textures High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Textures High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdílů při snížení nastavení textur jsem si nevšiml a nezměnil se ani framerate.

Ambient Lighting

 Ambient Lighting High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Lighting High (po najetí myší se zobrazí Low)

Kromě režimu ambientní okluze je možné tento efekt také úplné vypnout. Po vypnutí vzrostl výkon z 26 na 30 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama