Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11 | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

23. 11. 2012 03:00 27

Seznam kapitol

1. Druhá generace enginu Glacier 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední detaily 4. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez vyhlazování 5. Výsledky GK na nejvyšší detaily s vyhlazováním 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Nový díl série Hitman patří k nejočekávanějším hrám roku. Absolution se povedl a potěší nejen herní kvalitou, ale i technickým zpracováním. Hra používá zbrusu nový engine s podporou efektů DirectX 11. Ty tentokrát nejsou jen marketingovým tahákem, Hitman: Absolution podporuje nejmodernější efekty jako teselace či global illumination.

Reklama
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Na pátý díl série Hitman jsme od vydání „čtverky“ museli čekat přes šest let. Čekání se však vyplatilo a Absolution je nejen kvalitní hrou, ale i technicky velmi vyspělou a krásnou hrou. Po Max Payne 3 a PC verzi Alan Wake jde o letos třetí hru, která grafiku her skutečně posunuje směrem kupředu. Hitman: Absolution přitom nevyšel jen na PC, ale i herní konzole. Jde o jasný důkaz toho, že udělat kvalitní konverzi hry pro osobní počítače je možné (to ostatně platí i pro obě zbylé hry).

Konkrétně Hitman: Absolution jako první hra obsahuje společně efekty teselace, globální iluminace a bokeh filtering (jednotlivě jsme se již se všemi třemi ve hrách dříve mohli setkat). Pokud k tomu připočítáme velmi vysoké rozlišení textur, propracované modely a herní prostředí zpracované do nejmenších detailů, vychází Hitman: Absolution jako jedna z nejlépe vypadajících her dnešní doby. Srovnání s Crysis 2, Metro 2033, Max Payne 3 nebo módy vylepšeným GTA IV či Crysis je rozhodně na místě.

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Perfektní vizuální zpracování je pochopitelně patřičně náročné na výkon počítače. Pokud se obejdete bez plnohodnotného vyhlazování hran, rozjedete Hitman: Absolution „se vším na maximum“ na grafických kartách typu AMD Radeon HD 7850 nebo nVidia GeForce GTX 660. Zubaté hrany jsou však ve hře velmi dobře patrné a vyhlazování je téměř nutností. S ním (měřeno při 4× MSAA) jsou nároky výrazně vyšší a rozumným základem pro plynulé hraní jsou grafické karty typu GeForce GTX 670 nebo Radeon HD 7970. Obávat se naopak není třeba nároků na výkon procesoru, postačí v zásadě jakékoliv čtyřjádro rodiny Intel či AMD (doporučuji alespoň Core i5/Phenom II X4).

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Většina uživatelů bude muset pro plynulé hraní snižovat detaily. Položek v nastavení detailů je ale naštěstí dost a většina z nich funguje přesně dle očekávání. Největší nárůst výkonu přinese vypnutí efektu globální iluminace, snížení kvality stínů a vypnutí efektu SSAO. Pokud to nebude stačit, doporučujeme ještě vypnout odrazy, teselaci a efekt Depth of Field. Celkové snížení detailů pak přinese klidně až čtyřnásobek původního framerate (!) a Hitman: Absolution by tak měli při nejnižším nastavení detailů bez větších problémů rozjet i majitelé slabších počítačů s grafickými kartami typu nVidai GeForce 8800 GT a podobně.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama