Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 23.11.2012
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Nový díl série Hitman patří k nejočekávanějším hrám roku. Absolution se povedl a potěší nejen herní kvalitou, ale i technickým zpracováním. Hra používá zbrusu nový engine s podporou efektů DirectX 11. Ty tentokrát nejsou jen marketingovým tahákem, Hitman: Absolution podporuje nejmodernější efekty jako teselace či global illumination.


Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Sérii sealth stříleček Hitman pravděpodobně není třeba představovat žádnému hráči. Na počátku tisíciletí patřila série Hitman k absolutní špičce a kdo hrál díly jako Silent Assassin nebo Blood Money, ví své. Hitman je duchovním vlastnictvím dánského studia IO Interactive (patří do vydavatelství Square Enix). To se po vydání čtvrtého pokračování Blood Money (2006) rozhodlo vyzkoušet hry s jinou tématikou a svět tak spatřil první i druhý díl střílečky Kane & Lynch a akční adventura Mini Ninjas. K přání velké většiny hráčů se IO Interactive po letech vrátili ke své nejúspěšnější sérii a po více než šesti letech od vydání Blood Money vychází v pořadí pátý díl série Absolution.

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

IO Interactive mají ve zvyku hry vyvíjet na vlastním enginu. Jedenáct let šlo o engine Glacier, který debutoval ve hře Hitman: Codename 47 (2000) a vývojáři jej během let postupně vylepšovali. Nyní přišel čas na změnu a Hitman: Absolution běží na zbrusu nové technologii Glacier 2. Nejde přitom o vylepšený engine Glacier první generace, jako tomu je u většiny podobných případů. Glacier 2 je od základu nový engine vytvořený přesně dle potřeb Hitman: Absolution (a pravděpodobně také dalších chystaných her IO Interactive).

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Ačkoliv je Absolution multiplatformní hra a vychází nejen na PC, ale i herní konzole Playstation 3 a Xbox 360, věnovali vývojáři PC verzi na dnešní dobu až nebývalou péči. Technická stránka tak byla výrazně vylepšena, mimo jiné implementací efektů DirectX 11. Ve hře najdete například teselaci (efekt zjemnění polygonové sítě), efekt global illumination (efekt odrazu světla, viz google) nebo efekt bokeh filtering (rozmazání okolních objektů, efekt často používaný ve filmech, viz obrázek). Pokud k této vysoké technické vyspělosti přičtete obrovskou detailnost celého prostředí a vysoké rozlišení textur, je výsledek více než jasný. Grafika Hitman: Absoltion je jedním slovem parádní a rozhodně nepřeháním s tvrzením, že nový Hitman je vedle Crysis 2, Max Payne 3 nebo Metro 2033 jednou z nejlépe vypadajících počítačových her současnosti.

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
TOPlist
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.