Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 10. 2012 03:00 19

Seznam kapitol

1. Nejrozšířenější engine současnosti opět na scéně 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Dishonored je dle ohlasů jedním z největších překvapení této herní sezóny. Technickou vyspělostí hra sice nepřekvapí, použit byl Unreal Engine 3, na druhou stranu je výtvarné zpracování hry výborné a na Dishonored je radost pohledět. Potěší také hardwarové nároky, duchovního nástupce Thiefa si zahraje téměř každý.

Reklama
Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Největší úspěch mají v dnešní době pokračování populárních herních sérií. Když se dívám do seznamu her, jejichž technologický rozbor jsem v posledních měsících dělal, je mezi nimi Borderlands 2, F1 2012, Guild Wars 2 nebo například XCOM: Enemy Unknown. Ani takový Sleeping Dogs není zbrusu novou hrou, ale další díl série True Crime, který musel vzhledem k licenčním podmínkám změnit své jméno.

Když se proto čas od času objeví originální hra a je ke všemu i kvalitní, je to pro hráče téměř svátek. Přesně takové je přitom nové Dishonored od francouzského týmu Arkane Studios, byť i tato hra má svého nepřímého předchůdce v sérii Thief. Je přitom příjemným překvapením, že téměř neznámí vývojáři udělali tak dobrou hru, kterou se někteří recenzenti nebojí označit jako velmi pravděpodobného vítěze v kategorii hra roku. Ve své historii mají Arkane Studios sice poměrně dobré, nikoliv však výjimečné hry Arx Fatalis (2002) a Dark Messiah of Might and Magic (2006). Částečně se podíleli také na vývoji Bioshocku 2 (2010), kde zajišťovali design, animace a uměleckou stránku hry.

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Při vývoji Bioshocku 2 si vývojáři dobře osahali Unreal Engine třetí generace. S ním byli pravděpodobně natolik spokojeni, že se jej rozhodli použít i při tvorbě Dishonored. Jak pravidelně píši ve svých článcích, Unreal Engine se ve hrách objevuje již pět let a mezi nejvyspělejší „herní motory“ současnosti i přes množství updatů rozhodně nepatří. I přesto je ale stále poměrně hojně využívaný a kromě Dishonored na něm běží třeba již zmiňovaný XCOM: Enemy Unknown nebo Borderlands 2. V příštím roce by ale měl být konečně nahrazen novou generací, na Unreal Enginu 4 bude debutovat hra Fortnight přímo od samotných Epic Games.

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak už bylo řečeno, svou detailností a celkovou vyspělostí grafiky Dishonored technicky založené hráče pravděpodobně neosloví. Jak je ale u kvalitních her nepsaným pravidlem, odehrává se Dishnored v zajímavém prostředí města Dunwall inspirovaném Londýnem 17. století. To je výborně umělecky zpracované a vizuální stránka Dishonored je proto velmi dobrá i bez oněch nejvyspělejších efektů.

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama