Recenze Borderlands 2 – potrhlé RPG v komiksovém stylu
Hry Článek Recenze Borderlands 2 – potrhlé RPG v komiksovém stylu

18. 10. 2012 03:00 16

1. Žánrové vymezení hry, příběh 2. Hlavní hrdinové hry, RPG systém 3. Zbraně, štíty a další předměty 4. Herní svět, grafika

Borderlands 2 je perfektní akční RPG s propracovaným systémem vylepšování postav, krásnou komiksovou grafikou, spoustou zbraní a humoru. Pokud jste fanoušky žánru, nemůžete tuhle hru minout. A pokud hrajete radši jiný druh her, měli byste o ní alespoň přemýšlet – tohle je pecka tohoto roku!

Když se na svět klubal první díl Borderlands, většina sudiček mu nevěštila zrovna moc dlouhou a úspěšnou budoucnost. Rodiče z Gearboxu nad ním však i přesto nezlomili hůl a jejich potomek se jim za to bohatě odvděčil. Neochvějná sláva, kterou si získal, volala téměř okamžitě po zplození bratříčka, do čehož se také jeho tvůrci bez velkého otálení pustili. Druhým dílem nám slibovali větší herní svět, více zbraní, rozmanitější RPG systém a prostě vše, co se běžně očekává u každé slibně se rozjíždějící herní série.

Během těch tří let, co jsme na druhý díl netrpělivě čekali, se už nenašlo moc škarohlídů, kteří by o výsledku pochybovali. Malý červíček pochybností však určitě hlodal v myšlenkách každého zarytého fanouška. Když se nyní konečně nachýlil čas, musíme naštěstí s radostí konstatovat, že obavy opět nebyly na místě. Gearbox dodržel všechny své sliby a titul Borderlands 2 je ve všech ohledech lepší, než jeho starší bráška.

Jestliže jste hráli první díl, nebojte se, že by se pokračování vydalo jinou cestou. I teď jde o neskutečnou ztřeštěnost, která spíše než revoluci prožívá mírné evoluční změny na místech, kde je s velkou pravděpodobností opravdu vřele uvítáte. Prim samozřejmě opět hraje propracovaný příběh, který nás i tentokrát vrhá na planetu Pandoria, přibližně dva roky po událostech prvního dílu. Vault byl otevřen a z něj se spíše než záplava krásných pokladů vyvalil démon a mimo to i nová hornina, který byla pojmenována Eridium.

Za všechno toto šílenství může nechvalně známý vůdce Hyperionu Handsome Jack, který stále nemá dost, a nyní by proto rád převzal kontrolu nad těžnou Eridia nejen v původním dole, ale i v nově objeveném místě slibujícím ještě mnohem větší naleziště. „Vault Hunters“ (lovci pokladů) z celého širokého okolí se snaží dostat na Pandoru a objevit místo první, Jack jim však v jejich snažení celkem úspěšně brání. Všechny s velkým předstihem odstraní, tedy až na případ 4 lovců pokladů – našich nových hlavních postav.