Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 8. 2012 03:00 49

Seznam kapitol

1. Nesmrtelný Source engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — nejvyšší detaily bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší detaily s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

PC sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo E6600/AMD Phenom X3 8750
Operační paměť: 1 GB (XP)/ 2 GB (Vista/7)
Grafická karta: DirectX 9.0c (Pixel Shader 3.0) kompatibilní s 256 MB paměti
OS: Windows XP/Vista/7

Mac sestava
Procesor: Intel Core Duo 2,0 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8600M/ATI Radeon HD 2400
OS: MacOS X 10.6.6

Vzhledem k použití staršího enginu má Counter-Strike: Global Offensive velmi nízké hardwarové nároky. Jako minimální sestavu pro hraní pod operačním systémem Windows výrobce uvádí počítač s dvoujádrovým procesorem starší architektury, 1-2 GB operační paměti dle OS a grafickou kartou podporující rozhraní DirectX 9.0c s alespoň 256 MB paměti. Mezi podporované operační systémy patří všechny od Windows XP výše. Aktuální Counter-Strike je též možné rozběhat na počítačích Apple.

Testovací sestava

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GTS 250 až po AMD Radeon HD 6670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 301.42 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.6 WHQL.

Metodika testování

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Counter-Strike: Global Offensive nemá vestavěný benchmark, Source engine však přes konzoli (lze aktivovat v nastavení) umožňuje nahrávání a zpětné přehrávání videí ze hry. Pomocí příkazů record a stop jsem proto při hraní mapy Aztec (dříve de_aztec) nahrál přibližně čtyřicet sekund dlouhé video, které jsem následně při měření výkonu přehrával pomocí příkazu playdemo. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps, testovací demo si pro vlastní potřebu můžete stáhnout z našeho serveru.

Nastavení hry

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení detailů bylo při měření nejvyšší možné. Jako obvykle jsem výkon měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Výkon jsem měřil s vypnutým a se zapnutým vyhlazováním hran. U vyhlazování jsem zapínal jak režim klasického vyhlazování 4× MSAA, tak doplňkové post processing vyhlazování FXAA.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama