Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source | Kapitola 2
Seznam kapitol
Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.
Oficiální požadavky hry
PC sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo E6600/AMD Phenom X3 8750
— Operační paměť: 1 GB (XP)/ 2 GB (Vista/7)
— Grafická karta: DirectX 9.0c (Pixel Shader 3.0) kompatibilní s 256 MB paměti
— OS: Windows XP/Vista/7
Mac sestava
— Procesor: Intel Core Duo 2,0 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8600M/ATI Radeon HD 2400
— OS: MacOS X 10.6.6
Vzhledem k použití staršího enginu má Counter-Strike: Global Offensive velmi nízké hardwarové nároky. Jako minimální sestavu pro hraní pod operačním systémem Windows výrobce uvádí počítač s dvoujádrovým procesorem starší architektury, 1-2 GB operační paměti dle OS a grafickou kartou podporující rozhraní DirectX 9.0c s alespoň 256 MB paměti. Mezi podporované operační systémy patří všechny od Windows XP výše. Aktuální Counter-Strike je též možné rozběhat na počítačích Apple.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GTS 250 až po AMD Radeon HD 6670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 301.42 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.6 WHQL.
Metodika testování
Counter-Strike: Global Offensive nemá vestavěný benchmark, Source engine však přes konzoli (lze aktivovat v nastavení) umožňuje nahrávání a zpětné přehrávání videí ze hry. Pomocí příkazů record a stop jsem proto při hraní mapy Aztec (dříve de_aztec) nahrál přibližně čtyřicet sekund dlouhé video, které jsem následně při měření výkonu přehrával pomocí příkazu playdemo. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps, testovací demo si pro vlastní potřebu můžete stáhnout z našeho serveru.
Nastavení hry
Nastavení detailů bylo při měření nejvyšší možné. Jako obvykle jsem výkon měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Výkon jsem měřil s vypnutým a se zapnutým vyhlazováním hran. U vyhlazování jsem zapínal jak režim klasického vyhlazování 4× MSAA, tak doplňkové post processing vyhlazování FXAA.