Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 8. 2012 03:00 49

Seznam kapitol

1. Nesmrtelný Source engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — nejvyšší detaily bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší detaily s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.

Reklama
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve světě počítačových her se dá spolehnout na několik věcí. Že Activision každý rok vydají nový díl Call of Duty a EA zase Need for Speed, že se každá hra od Blizzardu stane prodejním trhákem anebo že Valve postaví svoji novou hru na technologii Source.

Pokud jste se s vydáním Portalu 2 podobně jako já domnívali, že musí jít o jednu z posledních her používajících tuto zastaralou technologii, dnes už vám musí být jasné, že jste se mýlili. Překvapením se stal především multiplayerový mix strategie a RPG Dota 2, kde roky starý Source Engine vypadá výborně a ukazuje, že ještě rozhodně neřekl své poslední slovo.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

První hrou, kde engine Source v roce 2004 debutoval, byl Counter-Strike: Source (o dva týdny později vyšel Half-Life 2). Ve své době šlo o technicky velmi vyspělé hry, které excelovaly zejména fyzikálním chováním, engine Havok tehdy neměl obdoby. Valve však Source engine v průběhu času velmi výrazně vylepšilo i po grafické stránce, hratelné technologické demo Half-Life: Lost Coast v roce 2005 vypadalo úchvatně.

Jde však o události staré sedm let, během kterých se technická stránka počítačových her výrazně posunula kupředu. Během této doby se vyvíjel také Source engine a ačkoliv se od prvních verzí použitých ve hrách jako Half-Life 2 změnil téměř k nepoznání, je jeho stáří u nové střílečky z pohledu první osoby přesto znát. Jak navíc nedávno oznámil scénárista Chet Faliszek, Valve se ukončením vývoje Source enginu rozhodně nemá v plánu přestat. Postupné vylepšování tohoto enginu bude probíhat i nadále a není vyloučeno, že některý z updatů bude prohlášen za druhou generaci této technologie. Zbrusu nový engine prý naopak nemáme očekávat, nic takového studio v současné době neplánuje.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak tedy vypadá Counter-Strike: Global Offensive, v pořadí druhé pokračování slavné střílečky, které běží na enginu Source? Při hraní jednotlivých map jsou proti Counter-Strike: Source patrné značné rozdíly, především celková detailnost prostředí je ve srovnání s osm let starým předchůdcem na výrazně vyšší úrovni. Pokud však grafiku srovnáme se špičkovými hrami současnosti jako je Crysis 2, začíná Counter-Strike: Global Offensive výrazně ztrácet. Na řadě míst chybí tráva a plochy jsou pokryté jen texturami, chybí kvalitní fyzika, efekty jako je ambient occlusion atd. Technická stránka Global Offensive se subjektivně zastavila přibližně pět let zpátky na úrovni Half-Life: Episode One/Two.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama