Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 10. 2011 03:00 44

Seznam kapitol

1. Vlastní konzolový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Po několika letech jsme se dočkali dalšího pokračování série Driver. Vývojářům se k velkému překvapení úspěšně podařilo vzkřísit téměř mrtvou sérii. Na mušku jsme si proto vzali hru i my a udělali její technologický rozbor. Vizuální stránka hry sice na jednu stranu nenadchne, špatná však také není a hardwarové nároky? Ty jsou téměř nulové.

Reklama
Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Série Driver to měla ve svém životě těžké. Zatímco úplně první díl vydaný v roce 1999 byl jedním slovem skvělý a dle serveru Metacritic má průměrné hodnocení 87 bodů, druhé pokračovaní na tom bylo s hodnocením 62 podstatně hůře a doslova odpadem pak byl třetí díl Driv3r, jehož průměrné hodnocení je velmi slabých 40.

Z trosek sérii nevytáhnul ani další díl Parallel Lines v roce 2007 (61 u PC verze). Není proto divu, že od před pár dny vydaného pokračování San Francisco nikdo moc nečekal, ačkoliv prohlášení vývojářů a vydavatelů byla jako vždy velkohubá. O to víc pak finální hra překvapila svou kvalitou, průměrné hodnocení na Metacritic se aktuálně usadilo na slušné hodnotě 82. Sami recenzenti k tomu dodávají, že i přes některé chybičky jde v jádru o kvalitní a hlavně zábavné arkádové ježdění po městě. Ostatně výběr z recenzí herních magazínů najdete v samostatné kapitole.

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud se podíváme na technologickou stránku hry, je Driver: San Francisco typickou multiplatformní hrou dnešní doby. Vývojáři z vydavatelského gigantu Ubisoft (studio Ubisoft Reflections) pro hru sice vytvořili zbrusu nový engine slibující překrásnou grafiku, prim však při vývoji hrály verze pro konzole PlayStation 3 a Xbox 360. Ty jsou, jak známo, za moderními herními počítači technologicky i výkonnostně pozadu. Některá studia tak PC konverze svých her po vizuální stránce znatelně vylepšují (například série Assassin's Creed), některá však nikoliv a pro PC vychází vizuálně de facto identická hra jako pro konzole. A právě druhý scénář platí i pro nového Drivera. Vizuální podoba kalifornského města San Francisco je tak na jednu stranu poměrně detailní a líbivá (vývojářům nelze upřít, že potenciál konzolí využívají opravdu na maximum), na druhou stranu jsme už viděli i hezčí grafiku (zejména závodní hry od Codemasters).

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro vozidla a chodce platí podobné hodnocení jako pro samotné město. Na jednu stranu si nelze stěžovat na nedostatek detailů, preciznosti práce konkurence od Codemasters se hra ale ani v tomto ohledu nevyrovná. To ostatně platí i pro jízdní model vozidel, který je arkádový a poměrně jednoduchý, překvapila mne zejména nereálná přetáčivost vozidel s náhonem přední nápravy. V omezené míře je pak ve hře přítomen také model poškození, týká se ale jen pomačkaných plechů a odřeného laku, přičemž na jízdní model nemá žádný vliv.

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama