Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche | Kapitola 5
Seznam kapitol
V poslední době se sice mluví hlavně o DirectX 11 updatu pro Crysis 2, ten však není ani zdaleka první hrou, která podobný opravný balík dostala. Před pár týdny se ho dočkala také strategie Shogun 2 ze série Total War. Hlavními přínosy opravného balíku jsou podpora vyhlazování, lepší stíny, teselace a také podstatně lepší celková optimalizace hry.
Zatímco nároky na výkon grafické karty šly díky množství optimalizací za čtyři měsíce od vydání hry o kus směrem dolů, vysoké nároky na procesor zůstaly. Ze hry jsou tak majitelé dvoujádrových procesorů AMD, kterým hra pojede jen okolo 20 fps i po přetaktování na frekvence okolo 4 GHz. Lépe na tom jsou majitelé Athlonů a Phenomů II X4 a X6, ovšem i v tomto případě rozhodně doporučuji procesory přetaktovat. Až na frekvenci od 3,5 GHz výš dávají v průměru okolo dostatečných 35 fps. Co se týče počtu jader, bohatě postačí čtyřjádro, potenciál šesti jader hra nedokáže využít.
Lépe než na procesorech AMD běží Shogun 2 na čipech Intel. I základní dvoujádrový Core i3-530 architektury Nehalem podává lepší výkon než nejvýkonnější přetaktovaný čtyřjádrový Phenom II a hra běží plynule. K hraní tedy bohatě postačí jakýkoliv procesor z rodiny Core i3/i5 a i7. Problémy naopak budou mít majitelé starších čipů Core 2, což dobře ukázal původní test.