Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC

Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

23. 6. 2011 00:00 31

Seznam kapitol

1. Destrukce až na prvním místě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Zatímco grafika jde ve hrách neustále pomalu kupředu, fyzika už nějaký ten pátek přešlapuje na místě. Všechny fandy ničení proto jistě potěší nový díl série Red Faction s výstižným podtitulem Armageddon, který nabízí fyziku doslova k pohledání. Zničit lze takřka cokoliv, grafika je také výborná a přehnané nejsou ani hardwarové nároky.

Reklama
Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Najít hru s pořádným fyzikálním modelem se zdá být v dnešní době stejně těžké, jako hledat pověstnou jehlu v kupce sena. Slušný fyzikální model nabízí téměř výhradně závodní hry (ať už jde o arkády nebo simulace s věrným jízdním modelem). Zatímco grafika her jde stále kupředu a i přes zastaralé herní konzole se objevují stále hezčí a hezčí hry (v posledním roce například ArmA II: Operation Arrowhead, závodní hry od Codemasters, Splinter Cell: Conviction, Zaklínač 2, Shogun II a dalo by se pokračovat), her s vyloženě špičkovou fyzikou je jako šafránu. Jedním z mála zástupců jsou například poslední díly série Grand Theft Auto.

Už už se zdálo, že by průkopníkem oboru mohl stát fyzikální engine PhysX v jeho GPGPU verzi (byť jej uměly akcelerovat jen karty nVidia GeForce), i to však ztroskotalo a od vydání Mafie II jakoby se po PhysX slehla zem. V současnosti je chystaných AAA titulů, které by PhysX podporovaly jen minimum (před pár dny vyšla hra Alice Madness Returns a pravděpodobně bude GPU PhysX popodrovat i Batman: Arkham City), a fyzika tak opět přešlapuje na místě.

Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Je proto téměř svátek, když se čas od času nějaká hra s povedeným fyzikálním modelem objeví. Před dvěma roky to například bylo pokračování znovuzrozené série Red Faction s podtitulem Guerilla. Hra od amerického studia Vilition nabídla engine s vynikajícím destrukčním modelem, díky kterému bylo možné ve hře realisticky zbourat takřka cokoliv od malého plotu až po několikapatrové budovy. Postavila okolo něj poměrně slušný gameplay, pro hráče a zároveň fanouška moderních technologií doslova slast.

Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Dnes se historie opakuje. Na trh se totiž dostává v pořadí již čtvrtý díl série Red Faction s podtitulem Armageddon. Hra běží na stejném Geo-Mod enginu jako předchozí díl Guerilla, pouze v novější verzi 2.5 (zatímco hra z roku 2009 používala technologii verze 2.0). O zaměření enginu (programovaného samotnými vývojáři z Vilition) se značně upraveným fyzikálním enginem Havok hovoří už jeho název, který byl původně RED (Realtime Environment Destruction engine).

Co se týče modelu poškození, je engine bezesporu špičkou v oboru. Všechny fyzikální zákonitosti ve hře fungují na jedničku, a pokud tak ničíte například vysokou věž, zřítí se pokaždé trochu jiným způsobem přesně podle toho, na kterou její část vystřelíte raketu. Vývojáři proto okolo těchto širokých možností ničení postavili opět celkem podařený gameplay, ale to už fušuji do řemesla ryze herním magazínům.

Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC
i Zdroj: PCTuning.cz

Dobrou zprávou pro všechny fandy moderních her také je, že nejen fyzika je v Armageddonu na špičkové úrovni, povedená je také grafika hry. Na zadek se z ní na rozdíl od fyziky neposadíte, ale i tak je na co koukat. Modely jsou zpracované s velkým počtem polygonů, textury jsou velmi detailní a s kvalitním nasvětlením hra působí celkově velmi povedeně. Nadšence pak potěší i implementace DirectX 10 a 11 efektů, byť jsem si osobně všiml jen vylepšeného ambient occlusion (technologie HDAO). I to ale jasně svědčí o tom, že PC verze hry rozhodně není strohou konverzí z herních konzolí, jako je tomu často u jiných her.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama