Test Drive Unlimited 2 — pekelně náročné závody
Seznam kapitol
Druhý díl TDU je tady a musíme říct, že historie se opakuje. Stejně jako jednička totiž i pokračování nabízí skvělé vizuální provedení, které je bohužel vykoupeno i pěkně vysokými hardwarovými nároky. S procesorem Core 2 Duo si moc nezahrajete a venku ze hry jsou i slabé grafické karty. Ve slušné konfiguraci se ale máte na co těšit!
Stejně jako první díl mají i TDU 2 „na svědomí“ vývojáři z francouzského studia Eden Games, které je součástí vydavatelského gigantu Atari. První díl Test Drive Unlimited vyšel pro PC v březnu 2007 a byl postaven na enginu Twilight II (na něm poté běželo i několik her série Alone in the Dark). O jeho použití v pokračování Test Drive Unlimited tvůrci sice přemýšleli, nakonec se však rozhodli pro tvorbu zbrusu nového vlastního enginu. Twiligght II prý totiž nebyl úplně ideální a měl mnoho much.
Co se týče nového (prozatím bezejmenného) enginu, stejně jako v případě Twilight II jde o multiplatformní záležitost. TDU 2 nevychází jen pro PC, ale také pro obě velké herní konzole. To nicméně neznamená, že by šlo o vizuálně průměrnou hru. Spíše bych si dovolil tvrdit, že Test Drive Unlimited 2 je nejlépe vypadající závodní hrou, kterou jsme na PC mohli dosud spatřit a to i přesto, že se výrobce nechlubí podporou nejnovějších technologií běžících pod rozhraním DirectX 10 a 11. Hra využívá maximálně DirectX 9.0c.
Novinek v grafice je hned několik. Asi tou největší změnou je dynamické chování počasí. Zatímco v původním Test Drive Unlimited jen neustále svítilo slunce ve stejné poloze, ve dvojce se dynamicky střídá den s nocí a mění se také počasí. Vždy tak není pouze jasno, ale může i pršet, být zataženo a podobně. Jinak si ale ve hře nevšimnete ničeho zvláštního a TDU 2 je typickou ukázkou moderní počítačové hry s detailními texturami i modely, množstvím odlesků, blurů a také post processing efektů.
Pro sérii Test Drive Unlimited je novinkou model poškození vozidel. Samozřejmě nečekejte žádné zázraky ve stylu FlatOut, na jízdním modelu se nárazy neprojeví, ale i menší poškození plechů je věc, kterou jsme v prvním díle neviděli. Ostatně tato velká omezení mají mnoho společného s problematickým licencováním, viz nedávný článek o vývoji her.
Když už jsme u aut, zmiňme se také o fyzice. Pro závodní auta si vývojáři dělali fyziku sami a protože je TDU 2 spíše arkádovou hrou, nečekejte naprosto reálné chování aut na silnici. Na ostatní fyziku ve hře je pak použit placený engine Havok od Intelu, který známe zejména ze stříleček.