Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2 | Kapitola 12

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 1. 2011 03:00 19

Seznam kapitol

1. Úvodem 2. Herní průmysl obecně a situace v ČR 3. Programátor, grafik, animátor 4. Zvukař, designér, manažer a další profese 5. První fáze preprodukce 6. Sežeň si svého investora 7. První fáze produkce — Alfa verze
8. Když se jen přidává další a další obsah 9. Debug, certifikace, distribuce 10. Vývoj hry prakticky ilustrovaný na Mafii 2 11. Konec RenderWare a válka konzolí 12. Illusion Softworks jako samostatné studio končí 13. Po osmi letech vývoje konečně vychází

Vyrobit špičkovou počítačovou hru v dnešní době znamená mít tým čítající až několik stovek lidí, stovky milionů korun a také pořádnou porci práce. Rozhodli jsme se proto ve spolupráci s 2K Czech přinést článek, ve kterém se podíváme do zákulisí tohoto velkého businessu.

Reklama
Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Další velký převrat ve vývoji hry se stal na přelomu let 2007 a 2008. Na konci prvního zmiňovaného roku bylo Mafii 2 konečně možné hrát a na základě toho se vydavatelský obr Take 2 Interactive rozhodl Illusion Softworks odkoupit. Pro vývoj Mafie 2 to bylo jedině dobré, protože její vývoj přestal být financovaný na základě milníků, ale globálně přesně dle potřeb studia 2K Czech. Lidé z 2K Czech se tak mohli soustředit výhradně na vývoj hry.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


na vývoji Mafie 2 se svým způsobem podíleli i tvůrci Bioshocku

Take 2 Interactive navíc ve druhém dílu Mafie viděl obrovský potenciál a rozhodl se tak českým vývojářům pomoci co nejvíce. Do studií proto poslal řadu zaměstnanců světoznámých studií, kteří českým tvůrcům radili, jak se vypořádat s různými problémy. Do ČR tak dorazila velká část týmu stojícím za hrou Bioshock, hlavní producent her Ghost Recon, hlavní designér série Splinter Cell a podobně.

Současně s tím proběhla výrazná restrukturalizace týmu. Téměř kompletně se vyměnil management a překopán byl celý tým. Namísto klasických skupin grafiků, animátorů, programátorů a podobně vznikly týmy složené z různých profesí soustředící se na jednotlivé aspekty hry. Vzniknul tak city tým, mission tým, AI tým, player tým, traffic team, art team, editor team, technology team. Cílem bylo dotáhnout technologii do stavu, aby bylo možné uzavřít preprodukci. Ano, hra byla ještě v roce 2008 ve formě preprodukce.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz

Preprodukce byla téhož roku úspěšně dokončena a vzniklo první hratelné demo hry ukazující pohyb hráče, herní mechanismy a podobně. Hra se tak konečně mohla posunout do fáze produkce. Během něj začal velký nábor nových zaměstnanců a na Mafii tak v jednu dobu pracovalo až 150 lidí současně. Ze začátku vznikaly týdenní, později i denní buildy hry a společně s vývojem hry jako celku probíhala také příprava ukázek hry pro jednotlivé herní výstavy.


zbraně na blízko ve hře původně byly, v plné verzi je ale nenajdete

V roce 2009 probíhala v plném proudu produkce kromě implementace stále nových a nových věcí se řešily také problematické technologie jako je slabý výkon na Playstation 3, path finding, problematické AI a podobně. Ty se nicméně podařilo vyřešit a začalo se proto na rok 2010 plánovat dokončení hry jako takové. Vytvořit hru v plném rozsahu však nebylo možné a začaly se proto dělat drastické škrty, které ze hry odstranily všechny věci, které nebyly z větší části hotové. Pryč ze hry tak šly například meele zbraně, z původně plánovaných čtyř konců se stal jen jediný, úplně vypuštěna byla jedna mise a podobně. Cílem těchto škrtů bylo přesně vytyčit výslednou velikost hry tak, aby bylo možné přesně stanovit termíny dokončení jednotlivých prací. Výsledkem je pak produkt, který jsme dostali v srpnu minulého roku.

Vývoj počítačové hry teoreticky i prakticky s hitem Mafia 2
i Zdroj: PCTuning.cz


rozšíření pro Mafii 2 vyšlo několik, zdarma ke stažení však bohužel nejsou

Ač se to může zdát vzhledem k výše napsanému podivné, prioritou byl pro vývojáře údajně příběh a požitek hráče z něj. Dále byly důležité výkonnostní optimalizace a právě na ty se tým soustředil více než na to, aby byla ve hře jedna či dvě zbraně navíc. Ostatně mnohé z věcí odložených k ledu se později ve hře objevily formou množství vydaných DLC. Na tom by jistě nebylo nic špatného, kdyby ovšem byly zdarma či za symbolickou částku. Pokud za ně v součtu dáte tolik jako za samostatnou Mafii 2, zřejmě není něco v pořádku. Ale to odbočuji od tématu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama