StarCraft II — pokračování legendární strategie
Seznam kapitol
Vydání očekávaného StarCraftu II je za dveřmi a my dostali možnost otestovat těsně před vydáním hotovou hru. Jako vždy se zaměříme na engine, benchmarky grafických karet i procesorů a dáme vám pár tipů, kterými nastaveními lze snadno vymáčknout nějaký ten snímek za sekundu navíc. Vyplatilo se dlouhé čekání na druhý díl?
StarCraft II je pokračováním dnes už bezesporu legendární hry staré více jak deset let, která má významný podíl na tom, jak dnešní strategie vypadají. Zároveň je také druhý StarCraft po mnoha letech zbrusu novou hrou od slavného studia Blizzard Entertainment, množství datadisků pro World of Warcraft za nové hry nepovažuji. Co to pro nás jako fandy počítačového hardwaru a technologií znamená? Především to, že je StarCraft II založen na zbrusu novém enginu, který si američtí vývojáři naprogramovali jako obvykle sami. Blizzard patří mezi týmy, které spíše než nejnovější technologie upřednostňují snadnou podporu her na drtivé většině hardwaru. To znamená, že engine využívá jen možností DirectX 9.0c, s podporou novějších verzí 10 a 11 nepočítejte.
Co se týče konkrétních technologií použitých ve hře, jsou lidé z Blizzardu velmi skoupí na slovo a o enginu se toho ani v největších světových magazínech mnoho nedočtete, vlastně je oficiálně známá jen ona podpora DirectX verze 9.0c. Co se týče dalších technologií, používá hra všechny standardně používané efekty dnešní doby. Sem patří dynamická světla a stíny (engine se zvládne vypořádat s 50 zdroji světla současně), HDR, field of view, velké množství post processing efektů a nechybí také textury ve velkém rozlišení a velmi detailní modely.
Kromě vizuální stránky, která je velmi povedená a nápadně připomíná svými barvami i tvary první StarCraft, stojí za zmínku také fyzikální engine. Ten totiž vývojáři nepoužili vlastní, ale sáhli po osvědčeném enginu Havok. Ten sice při použití ve first person akcích v dnešní době pokulhává a třeba PhysX od NVIDIE nabízí daleko větší možnosti, ve strategiích se ale s propracovanou fyzikou setkáme jen málokdy a fyzika ve hře tak vypadá velmi efektně ať už jde o výbuchy a souboje jednotek či věrné chování vozidel.
Pokud jsou herní enginy od Blizzard Entertainment něčím proslavené, je to bezesporu jejich velmi snadnou modifikovatelností a obrovským množstvím úprav hráčů skrz srozumitelné editory přímo od Blizzardu. Přesně to platí i pro nový engine StarCraftu II. Ačkoliv strategie ještě oficiálně nevyšla, díky veřejnému betatestu se někteří hráči ke hře už dostali a začali vyvíjet velké množství modifikací. Ve videu nad tímto odstavcem se můžete podívat na jednu z těch nejodvážnějších, kdy se autor v enginu RTS snaží vyrobit 3rd person střílečku a vcelku se mu to daří. Na videu níž je zase vidět jedna z těch komičtějších modifikací, kterou je populární Snake.