Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků

Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

1. 12. 2009 03:00 68

Seznam kapitol

1. Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Nejnovější díl hry Call of Duty s podtitulem Modern Warfare 2 je bezesporu nejočekávanější hrou letošního roku a jen za poslední dva měsíce tohoto roku by se ji mělo prodat na deset milionů. To byl samozřejmě jeden z hlavních důvodů, proč jsme se na tento titul zaměřili a podrobně jsme prozkoumali hardwarové nároky.

Reklama
Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv je série Call of Duty na trhu již hezkých pár let, hry stále využívají stejný engine. Výjimkou byl pouze první díl, který byl založen na enginu hry Return to Castle Wolfenstein. Call of Duty 2 již bylo založeno na tehdy zbrusu novém a moderním enginu IW, který v současnosti ve verzi 4.0 využívá i nejnovější díl Modern Warfare 2.

Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

I když by se mohlo zdát, že podle názvu jde již o čtvrtou generaci tohoto enginu, realita je trochu jiná. Téměř s každým novým dílem Call of Duty sice verze enginu poskočí o jedna vzhůru, v praxi se však pouze přidá pár nových efektů a samozřejmě také textury dostanou vyšší rozlišení a modely zase trochu vyšší počet polygonů. Společný engine je pro Call of Duty posledních let typický a jednotlivé díly od sebe rozeznáte jen podle onoho rozlišení textur a prostředím, kde se hra odehrává.

Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Samotní vývojáři se enginem hry příliš nechlubí, a tak je poměrně těžké zjistit, které nové efekty se ve hře objevily. Kromě již zmiňovaných samozřejmostí jako jsou textury ve vyšším rozlišení jsem si všimnul také o něco větší dohlednosti či tetelení vzduchu při střelbě nebo okolo ohně. Naopak chybí nejnovější technologie jako je například Ambient Occlusion. Je to dané tím, že zastaralý engine vůbec nepodporuje rozhraní DirectX 10 a doufejme, že do dalšího dílu se již engine dočká výrazně razantnějšího přepracování.

Call of Duty Modern Warfare 2 — rozbor nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Jestli je v nějakém ohledu engine hry opravdu zastaralý, je to rozhodně fyzika. Tu totiž hra téměř neumí a zapomeňte i na takové samozřejmosti jako je létání plechovek a dalších malých objektů při výbuších či při střelbě. Podobně špatně jsou na tom také mrtví vojáci, kteří se po smrti pouze ve stylu hadrových panáků sesunou k zemi, kde zkamení a již s nimi nepohne ani deset kilo výbušnin. Co naopak Modern Warfare 2 k mému příjemnému překvapení podporuje, je průstřelnost materiálů a snadno je tak možné zabít i protivníka, který se ukrývá za dřevěnými dveřmi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama