Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Wolfenstein 3D od téměř legendárního studia id Software je bezesporu jednou z nejslavnějších počítačových her a patří i k zakladatelům žánru fps. V těchto dnech na trh přichází další díl této série pojmenovaný jednoduše Wolfenstein. Stane se i on milníkem herních dějin? To ukáže náš rozbor technologií i hardwarových nároků.
Ačkoliv si Wolfensteina zahrajete na téměř každé nové sestavě na nejvyšší detaily, vyzkoušel jsem i vliv snížení detailů na hru. Rozdíly ve frameratu jsem měřil na GeForce 9600 GT v rozlišení 1680 × 1050 px při zapnutém vyhlazování i anizotropním filtrování.
Depth of Field
Prvním nastavením, které můžete měnit, je Depth of Field neboli rozmazání míst, která nemáte zaostřena. Po vypnutí DOF se fps zvedlo o čtyři snímky za sekundu.
Texture Quality
Texture Quality mění rozlišení textur, rozdíl mezi nejnižším na nejvyšším nastavením byl pouhé tři snímky za sekundu.
Shadows Quality
Shadows Quality vypíná a zapíná měkké stíny (rozmazání okrajů stínů). Vypnutím si pomůžete o tři snímky za sekundu.
Shader Effects
Nastavení Shader Effects mění detailnost některých částicových efektů ve hře, nicméně rozdíly nejsou velké stejně jako vliv na framerate, který je cca čtyři fps.
Maximální x minimální nastavení
Jen několik nastavení znamená poměrně malé rozdíly v grafice při minimálním a maximálním nastavení. To se projevilo i poměrně malým navýšením frameratu, který byl u GeForce 9600 GT z 41 na 55 snímků za sekundu, zatímco u jiných her s větším množstvím nastavení se fps někdy i ztrojnásobí.