Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu | Kapitola 8
Seznam kapitol
Počítačová hra Cryostasis: Sleep of Reason vyvolala velké pozdvižení už koncem minulého roku, kdy se objevilo její extrémně náročné technologické demo plné vody a ledu. Zítra v Evropě konečně vychází plná verze, takže je ten správný čas se podívat, pro co všechno budete muset jít do obchodu a jestli vystačíte se stávajícím akcelerátorem nebo bude třeba koupit něco lepšího.
Pokud se budeme bavit o grafice a hardwarových nárocích hry, tak mne nový Cryostasis zklamal. Hra má totiž až neuvěřitelné nároky na grafickou kartu, ale zároveň vzhled hry není až na dobrou hru světla a stínu a pěknou vodu nijak úchvatný. Nechápu tedy, proč k hraní v nejvyšším nastavení potřebuji GeForce GTX 295 nebo Radeon HD 4870 X2. Fyzikální engine NVIDIA PhysX to být nemůže, protože fyziku překvapivě zvládá akcelerovat i procesor, takže hra je "hratelná" i na kartách Radeon. Napadá mne už jen jediné vysvětlení, kterým je naprosto nezvládnutá optimalizace enginu AtmosFear 2.0. Je to velká škoda, protože například voda v Cryostasis je jasná ukázka toho, co všechno umí NVIDIA PhysX (a co neumí Havok).
Pokud ukrajinský výrobce rychle nezapracuje na optimalizaci svého enginu, tak Cryostasis velmi rychle upadne v zapomnění. Nebo že by vše změnila ona "druhá", americká verze zmiňovaná ve třetí kapitole, která by měla přinést efekty známé z dema? Uvidíme za měsíc...
Na úplný konec bych ještě rád poděkoval společnostem Asus, Dell, MSI, Gigabyte a Intel, které nám zapůjčily vybavení na testy.