F.E.A.R. 2 - novinka se starým enginem | Kapitola 8
Seznam kapitol
Konečně jsme se dočkali druhého dílu hororové akční hry F.E.A.R., která by měla oživit žánr fps v nadcházejícím jaru, které obvykle nebývá na herní pecky zrovna bohaté. Je tedy pravděpodobné, že téměř každý milovník žánru fps tuto hru zkusí. V dnešním článku se proto podíváme, jaký počítač budete pro hraní hry potřebovat.
F.E.A.R. 2 je na dnešní dobu poměrně nenáročná hra, k jejímuž rozběhání stačí i podprůměrně výkonná sestava a na nejvyšší detaily si ji v běžných rozlišeních do 1680 × 1050 px včetně vyhlazování hran zahrajete i na grafických kartách patřících do nižšího mainstreamu jako je ATI Radeon HD 4670 či NVIDIA GeForce 9600 GT. Důvodem je starý engine hry z roku 2005, se kterým sice vývojáři kus práce udělali, ale ani tak F.E.A.R. 2 rozhodně na špičku v herní grafice nepatří a už vůbec ne ve fyzice. Použit byl totiž engine Havok, který v porovnání s PhysX či fyzikálním enginem s Crysis téměř nic neumí, jeho výhodou je však nenáročnost. Zda je to celé dobře či měli vývojáři použít některý z nových enginů vlastní výroby či třeba komerční a populární Unreal 3 záleží už jen na vašem úhlu pohledu a patrně také na tom, jaký doma máte počítač.
Na úplný konec bych ještě rád poděkoval společnostem Asus, Dell, MSI, Gigabyte a Intel, které nám zapůjčily vybavení na testy.