Hlavní stránka Multimédia DD blog Nezkoušejte spamovat vyhledávací stroje
Nezkoušejte spamovat vyhledávací stroje
autor: Dočekal Daniel , publikováno 3.4.2005
Menší aféra do které je namočený WordPress.org už bohužel není jenom o obsahu "optimalizovaném" pro vyhledávače. Jsou v tom totiž i nějaké ty peníze - Matt Mullenweg má z ostudy kabát a může už jenom plakat

SEO (optimalizace pro vyhledávací stroje) je často zneužívána - vhodným (zne)užitím odpovídajícího obsahu lze v mnoha případech docílit dobré pozice ve vyhledávání - a v případě hojně hledaného obsahu a vyhledávačů jako je Google to může znamenat i velmi vysoký příliv návštěvníků na webové stránky. A pokud se do všeho ještě zapojí různé inzertní programy (jako například AdWords), může jít i o docela slušné peníze.

Minulý týden se provalilo, že na www.wordpress.org se nachází více jak 150 000 vygenerovaných stránek, které slouží k (zne)užívání Google AdWords programu - a pochopitelně mají podstatný vliv i v ostatních vyhledávacích strojích. Google (ale i Yahoo) mezitím předmětné stránky ze svých indexů odstranilo, Matt Mullenweg (autor Wordpress-u) je také smazal a navíc uveřejnil vysvětlení (osobně bych řekl, že poněkud zmatené) a věc se dostala na "přední" stránky médií (eWeek, MSNBC, The Register, Slashdot, Ars Technica, Metafilter, InformationWeek).

Vše má samozřejmě ještě jednu rovinu - Matt Mullenweg ono závratné množství stránek umístil na WordPress.org pochopitelně za úplatu - jak sám píše, musí tyto aktivity z něčeho financovat. Jakkoliv je velmi pravděpodobné, že teď této aktivity lituje, nic to nezmění na tom, že existují firmy, které se specializují (a budou specializovat) právě na SEO SPAM. A že Matt šel pochopitelně až tak daleko, že odkazy na předgenerované SEO SPAM stránky umístil na WordPress.org hlavní stránku a skryl je s pomocí CSS.

Něco málo o programech generujících potravu pro SEO SPAM

Co jiného například může být ArticleBot - software za 30 dolarů měsíčně schopné vzít určitý text a náhradou synonym z něj vyrábět další a další kopie "nových originálních článků"? Pokud budete chvíli hledat, zjistíte, že právě ArticleBot je zjevně "velmi oblíbené" software - ve skutečnosti je spíše oblíbený pouze "vyhledávacími stroji" - díky obsahu optimalizovaném (rozuměj hromadně generovaném) právě pro ně a nikoliv pro lidi.

Matt Mullenweg  se nicméně spojil s někým jiným - www.hotnacho.com - nabízejícím produkt jménem "ArticleWriter" a nabízejícím (pochopitelně) takřka zázračné vlastnosti

A powerful client-side tool, ArticleWriter is an advanced text editor with integrated, intuitive, on-the-fly textual analysis which allows a field professional with no knowledge of SEO keyword optimization principles to write in such a way as to create web content naturally focused around a target keyword phrase.

Content written in ArticleWriter easily and naturally score 4-500% better in search-engine results. For the first time ever, high-quality articles written by real field professionals will outscore low-quality content generated by web developers and automated scripts. And that is the way things should be.

Právě HotNacho zaplatilo Mattovi za umístění stránek "testujících" výsledky ArticleWrite produktu - bylo to pro ně velmi výhodné, GoogleRank 8/10 u WordPress.org k tomu přímo vybízel.

Nakonec proč nemít "zázračný" software schopný plodit SEO/SEM optimalizované texty. Jiné společnosti na něco takového zaměstnávají desítky autorů - a popravdě, nabízejí podstatně lépe "čitelné" (lidsky čitelné) texty. Původní obsah z wordpress.org už asi ve vyhledávačích nenajdete (můžete to ale zkusit), takže se mrkněte alespoň na screenshot, ať tušíte o čem je vlastně řeč.

Něco více o SEO SPAMu

SEO spam je pochopitelně oblíbený všemi, kdo potřebují na své stránky dostat návštěvníky - jak jinak si například vysvětlit obsah stránky www.pusc.cz (screenshot) (na tu jsem narazil před dvěma týdny při marné snaze poslat e-mail na státní hrad Kokořín). Jinými slovy, své uplatnění má i v ČR ....

Vyhledávací stroje se pochopitelně SEO SPAMu brání - průběžně se i učí různé metody používat, ale stejně rychle vznikají metody nové. V případě nejhorším ale vždy zapůsobí řešení ex-post - prostě pokud se SEO SPAM provalí, následuje penalizace - výmaz stránek z indexů, dočasný či trvalý coby nejčastější řešení - doplatit na SEO SPAM pak mohou ale i ti, kteří se na něm podíleli nepřímo - například zhoršením "váhy" jejich stránek v indexu.

Vyhledávací stroje navíc zcela jasně říkají - optimalizujte, ale pro lidské návštěvníky. A popravdě, určitě se to vyplatí - obzvlášť s ohledem na to, že se vyhledávací stroje snaží více a více přiblížit právě tomu jak stránky vnímají lidé. Nikoliv jako stroje.

Další vhodné čtení :

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.