Hlavní stránka Multimédia PC Šťoural Z deníčku PC šťourala: Jak jsem se stal "Progamerem"
Z deníčku PC šťourala: Jak jsem se stal "Progamerem"
autor: Vopička Ondřej , publikováno 10.12.2004
Všichni moc dobře víme, že výpočetní technika a záležitosti s ní spojené nefungují vždy zcela podle našich představ. Každému se jistě nejednou stala nějaká příhoda nad níž se ještě doteď pozastavuje (ať už s úsměvem či se zděšením). A jelikož tyto úsměvné historky ke světu osobních počítačů neoddělitelně patří, tak jsme se rozhodli, že se pustíme i do této oblasti a každé páteční odpoledne vám pomůžeme se trochu odreagovat na nadcházející víkend. Berte to tedy s jistou dávkou nadsázky... a ponořte se do příběhů, jež "napsal sám život" :-)

Okolnosti a situace, potažmo i postavy vystupující v následujícím textu jsou smyšlené a jakákoliv podobnost s existujícími osobami či událostmi je náhodná, či zcela neúmyslná :-)

Mystery of time

Každý šťoural ve větší či menší míře inklinuje k počítačovým hrám, což je, ruku na srdce, prapůvod všeho zájmu o problematiku PC a tvořené zájmové činnosti známé jako "šťouralství".

Ani já jsem na tom nebyl jinak. Odkojen Commodorem 64, kde jsem nejdříve s přikoupeným kazeťákem zápolil s tvrdošíjným programem Turbo250 a po večerech tajně chodil za Kleinem hrát na jeho Atari800XE a ZX Spectrum. Po obdarování 5.25" floppy mechanikou jsem se cítil skutečně jako největší "king", protože všichni v té době zůstávali daleko za mnou v "dřevěných" dobách tak nespolehlivého média, jako je kazeta. C64 byl dobře promyšlený vynález, základní OS na bázi jednoduchého BASICu a nekonečné hraní pecek jako Defender of the Crown nebo prvních LucasArts-adventur Maniac Mansion a Zack McCracken se snoubilo v akční řeži s Turricanem. V té době však vstoupil do hry znovu Klein a posunul celou laťku výše, to když byl obdarován zánovním strojem Amiga500. Škodolibé vysmívání mému 64Kb RAM a externí floppy mechanice, jsem měl denně na talíři a mělo to za následek můj mírně opožděný vývoj spojený s plachostí k opačnému pohlaví.

Z deníčku PC šťourala: Jak jsem se stal \

Kleinova Amiga500 byla se svojí "konzolovou" strukturou hodně zajímavá a donutila konečně zbavit se Kleina své oblíbené Sega Mega Drive 2, kterou prodal tenkrát jakémusi chudákovi se Sinclairem. Časté nátlaky na rodiče, že C64 je sice fajn, ale pokud se ho podaří prodat, raději bych chtěl novou "přítelkyni" od Commodore. Mezitím jsem (kvůli Amize) začal kamarádit hodně s Kleinem a den co den po škole jsme zdrhali a proháněli hnusáky v Laser Squad, postupovali týmově v Space Hulk (koncept Warhammer), s hvězdným pilotem Blairem likvidovali kočkovité Killrathi ve Wing Commanderu a v Desert Strike zatočili s odporným diktátorem na Středním východě. Po zhruba půl roce jsem se dočkal a ježíšek přinesl zánovní model Amigu600. V této chvíli jsem převzal otěže naší malé soutěže zase já. Můj výsměch se zpravidla stáčel k enormním rozměrům Amigy500, nemotorného TV adaptéru (který měla A600 integrovaný) a ultratěžkého zdroje, který by ve verzi pro A600, nevím proč, daleko lehčí.

Z deníčku PC šťourala: Jak jsem se stal \

Na A600 se vydrželo docela dlouho, i když byla posléze nahrazena jednoznačně progresivnějším strojem A1200. Zatímco Klein po pár letech přesedlal na platformu PC, já jsem se stále držel oblíbené "přítelkyně" a upgradoval na poslední model Amiga1200, s novinkami v podobě 32-bit CPU a vylepšených grafických AGA čipů. Hry se v tu chvíli dělily na AGA a ne-AGA. Válka Já-Klein se pak rozhořela v daleko větší konflikt Amiga-PC, kde Klein v počátku opovrhoval vším, co začíná na A (Ančovičky, Alien, Astronomie, Afrodiziakum, Alobal, apod. :-)). I když v té době měla co se týče kvality herního výběru Amiga rozhodně navrch, zejména v hrách od populární skupiny Team17 (Body Blows, Chaos Engine, Tower Assault) a pamatuji na probdělé noci při hraní Tower Assault, tak jednou u Kleina (mám dojem, že měl 386DX 40MHz) jsem viděl novinku v podobě hry Doom od IdSoftu. Doom se všem líbil, nestačily na něj bohužel ani "amigácké" odpovědi jako AlienBreed3D, Gloom, Death Mask, apod. Přesto jsem na platformě Amiga ještě nějaký čas vydržel.

Skutečnosti spojené zejména se širšími uživatelskými možnostmi stále více přisuzovaly více váhy PC a Amiga byla odsouzena k čistě herní platformě (v tu doby také Commodore zkrachoval, část odkoupil Escom, aby tuto platformu po počátečních velkých plánech definitivně z home-user scény zcela odstranil). V průběhu let jsem, jako každý amigista, přesedlal na platformu PC, u které se v podstatě držíme všichni dodnes. Až na malé výstřelky spojené se zakoupením PlayStationa, později PS2 a nyní i X-Boxu. Vše má však své logické odůvodnění spojené zejména s gamingem (X-Box byl jednoznačně koupen kvůli Halo a PS2 zase kvůli novým sériím GTA).

Crush''Kill''n''Destroy

Rozmach internetu a protokolů pro dálkový přenos dat dává nadšeným hráčům počítačových her okusit jedinečnou možnost v podobě multiplayeru. Klasický home-gaming celou situaci trochu komplikuje, přece jen to chce kvalitní přístup k síti, což není vždy zcela jednoduché a když už přístup je, vyžaduje poskytovatel krvavé peníze za jeho zprostředkování (krvavé například oproti na koleji ubytovaným studentům, kteří si na 100Mbps sypou CS, nebo sosají data závratnou rychlostí za směšné poplatky 500Kč - 1000Kč za semestr). Pro multiplayerová klání a kvalitní požitek ze hry není až tak důležitá rychlost (dostačující hranicí je 256Kbps), ale spíše odezva serveru (ping). Některé hry jsou na pingu závislé více (například série NHL, FIFA. Stačí pokles na pingu na 200ms jen na jednu sekundu a hra se prostě utrhne "Connection Lost"), některé méně (Star(War)Craft, CS, apod.). Nicméně pevné připojení je pro Home-PC usera podmínkou, protože přes dial-up (nebo slabší pevné metaliky (64kbps) nebo Wi-Fi) zahrajou akorát tak "Connection Lost").

Narozdíl od Sovy a Kleina, kteří jsou vždy přesvědčeni, že v dané hře vynikají (do té doby, než opustí singleplayer a nakope jim někdo v multiplayeru), řekl bych, že jsem průměrně-šikovný hráč. Éru CS jsem bohužel již propásl a nepodařilo se mi dostat pod kůži ani ostatním hodně hraným FPS jako Quake3, UT, Vietcong, MoH nebo Call of Duty. Soustředění mého umu jsem tudíž investoval do strategií (StarCraft a WarCraft) a sportovních her (NHL a FIFA). Veškeré mé multiplayerové ódy se však konaly spíše v rámci měření sil s kolegy nasmlouvanými přes ICQ nebo IRC.

Když jsem se pak později přihlásil do několika internetových lig (v EA Sports hrách), nestačil jsem se divit. Přes počáteční solidní výsledky jsem jako hráč hodně propadl a často bojoval o záchranu na posledních místech. Hráči takovýchto lig se rekrutují hodně z teenagerů 14-19 let a svým odkojením na PS mají naprosto sžité ovládání přes gamepad, což se mne (i když PS mám) příliš nepodařilo. Snad aby mi dokázal, že to co dovedu já, umí také, se do stejné ligy přihlásil i Klein. Po prvních pěti kolech, kdy se Klein chlubil ve FiFa2004 skórem 1-22 a já měl na krku jen jednu remízu a čtyři prohry, došlo na vzájemný duel. Již předtím jsem s Kleinem párkrát tréninkově hrál a vždy mne překvapila jeho taktika "spálená země", kdy se soustavnou likvidací snažil vyfaulovat si své 3 hráče a dospět tak k milosrdné kontumaci 0:3. Po chvilkovém souboji se změněnou IP adresou Kleina, která je pro DirectIP spojení nezbytná, si Klein nejdříve tajně prohazoval útočníky (Bayer Leverkusen), aby později mohla hra začít. Nemá cenu popisovat průběh hry. Kleinovi se sice podařilo vstřelit na začátku branku, ovšem soustřednou ofenzivou jsem ho do poločasu přiměl třikrát kapitulovat a pak Klein zápas ukončil se slovy "tak na to kašlu", za což byl následně vyloučen z ligy :-). Tolik ke kariéře Kleina coby manažera v online lize FiFa2004.

Veni, Vidi, Vici

Vše začalo nevinným telefonátem Kleina, že v sobotu od 14h je v jedné pražské herně klání ve WarCraftu3, StarCraftu a CS. Na otázku "no to je pěkný, a co jako", Klein kontroval, že má nějakého známého, který bude hrát a že nám rezervoval 2 místa, ale musíme to před tím turnajem jako potvrdit a registrovat se do nějakého svazu. Klein mne nakonec umluvil, že bude sranda a že prý ceny rozdávají pohledné hostesky a v tom závalu 15-ti letých budeme mít zvýšené šance.

Klein sice rezervoval 2 místa v turnaji, ale opomněl se zmínit, že toto celé naše ztrapnění bude sledovat i podlý Sova, který určitě nevynechá jedinou možnou chvilku, aby si neodpustil uštěpačnou poznámku na naše herní výkony. Byly dvě možnosti: Buď Sovu ještě předtím vožrat, nebo ho nějak zabavit (pokusit se ho poslat do blízkého multikina).

Z deníčku PC šťourala: Jak jsem se stal \
(obrázek exkluzivně pro PCt, @2004 by J.C.)

K mému překvapení bylo v herně už kolem 13h plno. Podivný týpek stojící za recepcí nejdříve nechápal argumentaci Kleina, že se jedná o nějaká dvě zarezervovaná místa v příštím turnaji. Týpek pak požadoval registrační poplatek a poplatek na startovné, což činilo pěknou sumičku (dohromady asi 250Kč). Ukázalo se, že ačkoliv Klein mi ještě den předtím říkal "Hlavně nezapomeň fotku", že sám svou podobiznu zapomněl. Foto se mu podařilo extrahovat z jakéhosi průkazu, který používal jako vstupní kartu do zaměstnání se slovy "Stejně mne tam všichni znají". Herna se počala naplňovat, dorazil i Kleinův kamarád-progamer (vlastně teď kolega-progamer, protože vytvořením registrace ve svazu, jsme se stali všichni progamery) a nakonec i Sova, který ve svém tvídovém saku budil respekt i pohoršení u všech zúčastněných progamerů ("no co mám dělat vole, sem musel ráno do firmy!"). Průměrný věk u hráčů War3 i CS byl o poznání vyšší, než u hráčů EA Sports ligy, nacházelo se zde dokonce několik individuí o kterých by nikdo neřekl, že v takto pokročilém věku se zajímají ještě o PC gaming.

Klein nervózně očima hledal slíbené hostesky, ale kde nic tu nic. Přišel jakýsi týpek, konferenciér a na plátno začal promítat schéma vyřazovacího pavouka. Nejprve v CS, což nás moc nezajímalo, protože tam jsme se nikdo nehlásil, později pak WarCraft3, kde jsem byl přihlášen já s Kleinem a StarCraft: BroodWar, kde byl přihlášen Sova s Kleinem. Dokonce jsme na přihlášky uvedli, že sice máme jen dvě místa ve hře (dvě v War3 a dvě v SC: BW ), ale náš "klan" tvoří tři hráči. Po hádkách a několikerém uražení Kleina jsme klan pojmenovali "TreAmigos" "3AM", což bylo hodně kompromisní pojmenování oproti původním návrhům (Toporox, FlandersBoyz a Krusty-Clan).

"Rezervovaná místa" spočívala v tom, že jsme byli nuceni projít nejdříve kvalifikací. Jako hráč s číslem Q13, kde zejména ta číslovka mne již od začátku degradovala na úplného loosera celého turnaje, jsem si vylosoval soupeře Q9. Klučina okolo 18-ti let, celkem v pohodě. Nejdřív tvrdil, že mu to moc nejde, že odpoledne hraje CS, ale těmhle progamerům se nedá věřit ani nos mezi očima. Náhodný los mi přisoudil nemrtvé, kolegovi lidi. To bylo celkem štěstí, protože za nemrtvé se dá hrát celkem solidně a jejich útoky spočívají v jejich brutálním počtu, kterým se mohou pyšnit. Po počátečním oťukávání, kdy jsem se snažil zejména poznat rozmístění jeho základny na mapě a upgradovat své jednotky na maximální možnou mez, došlo k první větší šarvátce v blízkém lesíku, kde si skupinka rytířů na koni počíhala na mé hnusácké "pavouky". Střet skončil nerozhodně, podařilo se mi však na druhém konci mapy odehnat jeho "peony" od zlatého dolu a založit nový HiveCluster. Podstatnou část armády jsem rovněž přesunul k novému outpostu. Mohutný nával armády lidí byl zastaven hustým houfem zigguratů a letecká protiofenziva v podobě draků rozmetala slabou obranu soupeřovy základny. Když jsem pak vtrhl se svými necromancery a crypťáky do jeho opevnění, klučina se odporoučel a vzdal se.

Před dalším kolem kvalifikace jsem měl pauzu, tak jsem se zašel podívat na Kleina, který zápolil zrovna v BroodWar. Hloupý los mu určil Terrany a musel čelit těžko bránitelným Zergům. Zrovna jsem přišel do fáze, kdy to s Kleinem vypadalo nahnutě, ovšem v koutu mapy mi tajně ukazoval trumf v podobě několika Battleshipů. Zákeřný Klein se pak jal se svou skupinkou tanků a plamenometčíků nalákat soupeře do připravené pasti, ovšem chytil se sám. Jakmile se dostal na "cluster" Zergů, vykopala se kolem něj ze země obrovská skupina nepřítele a v nastalém chaosu nestačil Klein ani ustoupit. Klein se zamračil a zul si levou botu, pročež si okolní hráči vyžádali 10-ti minutovou přestávku. Okem jsem ještě stihl zaregistrovat Sovu, který se bavil s jakýmsi týpkem a pohlednou slečnou na herním "baru". Kleinovy bitevníky mu byly v tu chvíli k ničemu, protože smršť Zergů se mu protlačila až do základy. Klein se snažil ještě uletět s "létajícími" budovami. Ke cti Kleina nutno podotknout, že zápas nevzdal a bojoval až do posledního živého terrana na mapě.

I v dalším kole se mi podařilo postoupit a oproti BroodWaru, kde vypadli Klein i Sova, byl v tomto klání i Klein (ten postoupil kontumačně, neb se zjistilo, že soupeř použil jakéhosi bugu ve hře). Klein bohužel ve finálovém kole kvalifikace vypadl, protože los mu přisoudil Elfy a Klein War3 umí hrát "dostatečně" jen za lidi a skřety. Po skutečně dramatické bitvě, jejíž část se promítala i na rozděleném plátně, jsem k obdivu všech "progamerů" postoupil do hlavní soutěže asi po hodinové bitvě skřeti - lidé (já skřet :-)). Dostal jsem se mezi 12 nejlepších (8 nasazených + 4 z kvalifikace) a s napětím očekával další los. Hodina již pokročila a Klein se Sovou, kteří již vypadli ze všech bojů, se počali opíjet lahvovou plzní12 na "baru". Společnost jim dělal podivný dredař a dvě hostesky, do kterých nalévali červené s kolou.

Byl jsem nalosován do skupiny C hlavní soutěže (skupiny po 3, postupuje jen vítěz), kde byli mými soupeři nasazení hráči. Bohužel jakési nefér pravidlo říká, že nasazení hráči mají rezervovanou svoji oblíbenou rasu. Mohl jsem si tedy vybrat co postavím proti jeho nemrtvým. Do první bitvy jsem se vrhl se skřetama a tvrdě narazil (než jsem stačil vyrobit jakous-takous obrannou linii, soupeř mne zdecimoval. To prostě nešlo bránit). Jedinou mojí nadějí bylo vyhrát v druhém zápase. Zde si soupeř přisoudil elfy a já zvolil nemrtvé. Finálová část bitvy znovu běžela na rozděleném plátně, na které bylo ale velmi špatně vidět, tudíž jsem nemohl sledovat, co "soupeř" kutí. I Klein se Sovou si našli chvilku a pěli divoké chorály: "T ! Tři !! Tři !! Aaa! Aaa! Tři ! Aaa! AMIGOOS !!" v jejichž důsledku jsem se já i oni stali terčem posměchu všech přihlížejících. Bitvu jsem nakonec vzdal, ale zápas to byl do učebnic strategie a nejeden progamer mne později poplácal po zádech, že to bylo vskutku takticky dobře zahrané.

Cenu jsem nakonec nevyhrál žádnou, ovšem mé úspěchy a postup do hlavní soutěže jsme mohutně zapili ještě namístě a po té se starší část progamerů (a ti, kteří byli z Prahy, nebo měli kde přespat) přesunuli na afterparty do nedalekého rockového klubu. To co Klein se Sovou opomněli předvést na virtuálním bojišti, to předvedli zase v hospodě. Jednoznačně nejhorší hráči PC her tohoto večera, ovšem pařiči zdaleka největší. Došlo i k menší šarvátce, to když se alkoholem posilněný Klein dostal do rozepře s jedním progamerem, který prohlásil "tys hrál jak hovado". Naštěstí jsme Kleina uklidnili a večer proběhl sice v adrenalinovém, ale mírumilovném rytmu. To je taky důvod PC gamingu. Rozdat si to na férovku na virtuálních mašinách a ne hloupě před hospodou na studené dlažbě a za asistence hloučku povzbuzujících karikatur.

Ale to už je jiný příběh...

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.12.2004 17:24:49   0.0.0.xxx 2321
Jo!
10.12.2004 18:07:07   0.0.0.xxx 2125
zase pozde ;p
10.12.2004 18:30:57   0.0.0.xxx 2321
ne ze by se mi to nelibilo, ale co takhle radsi nakej poradnej test a nebo recenzi hardwaru? Kdyz si budu chtit cist povidky, tak si koupim knizku...
10.12.2004 18:41:43   0.0.0.xxx 2324
To :Hugo Tak to nečti !! To miluji takový osoby, nadávají jaké toje blbé, ale dočtou to do konce... .

Jen tak dál, na ty to příběhy ze života se vždy těším jako malej ...
10.12.2004 18:45:19   0.0.0.xxx 2368
nuda, cim dal tim horsi
10.12.2004 18:54:13   0.0.0.xxx 2224
Čtu šťourala od začátku a fakt dost dobrý. Jen tak dále
10.12.2004 20:10:12   0.0.0.xxx 2320
Vyborne
10.12.2004 20:12:06   0.0.0.xxx 2023
Je lepsi kdyz kritizuje clovek ktery to docte az do konce, nez blb, ktery precte 2 vety a pak keca ja ke mu to nelibi ..

jinak se mi Pc Stoural dost libi - aspon mam se u ceho zasmat, knizku bych si kvuli tomu nekouil, uz jenom proto ze ma o hodne vice stranek :-) :-)
10.12.2004 20:43:40   0.0.0.xxx 2424
super clanek nejvic me dostala nostalgie a veta:
"Škodolibé vysmívání mému 64Kb RAM a externí floppy mechanice, jsem měl denně na talíři a mělo to za následek můj mírně opožděný vývoj spojený s plachostí k opačnému pohlaví." no lol )) to byly casy... A1200 rulez )
10.12.2004 22:30:21   0.0.0.xxx 2324
hh husty jen tak dak:-)
10.12.2004 22:32:34   0.0.0.xxx 3924
nádherné vzpomínky..amstrad schneider to byla mašinka...
pak už to šlo z kopce...na škole 386, pak doma P133....
až doteď
11.12.2004 00:35:38   0.0.0.xxx 2323
mne sa to lubilo-tne zaciatok-C64,amiga..no potom ma to nebavilo lebo nehravam moc hry..ale v skutky dost v poho clanok
11.12.2004 08:43:04   0.0.0.xxx 2321
NO ahoj, clanek zabavny, ale to co radis lidem o nutnem pripojeni na hrani her je totalni blbost. Uz jsem neco na progaming scene odehral a vim, ze rychlost 64kb je dostatecna a dokonce mohou na teto rychlosti hrat klidne i dva hraci bez nejakeho omezovani. Jedinou a hlavni veci je doba odezvy a kvalita linky(nestacejici se pakety). I wifi pod vedenim dobre firmy dovede zarucit ping do 40ms na GZ. Prikladem muze byt www.sauron.cz kde ma kazdy vyhrazenu svoji rychlost a presnym opakem je www.WIA.cz kde je zaruceno jen to ze na 1Mb je neurceny pocet lidi (pro hry skoro nepouzitelne). Proto neveste hlavu, na hrani vam bue stacit i 64kb a treba i pres Wi-fi u kvalitniho poskytovatele.
11.12.2004 09:01:45   0.0.0.xxx 2122
jj pro hrani bohate staci 64/64 kdyz to bude od dobryho poskytovatele..ja sice mam kabel od UPC..ale kdyz mi to za nadmerny stahovan izpomalej na 64/64 pri hrani to neni vubec poznat..ping porad stejnej..seznam.cz - 7ms, gamezone- 10ms..;)
11.12.2004 10:04:53   0.0.0.xxx 2424
Nevim, jak kolega prisel na to, ze se olati za 100Mbit na koleji litr.. to mozna jo, ale i s ubytovanim...
11.12.2004 10:08:25   0.0.0.xxx 2324
Ctu vsechny dily pc stourala a vsechny predchozi se mi opravdu libili a bavil sem se pri jejich cteni, ale tento ne ze byl uplne spatny ale proste me tolik nebavil, mozna to je i proto ze minule dily byli jak z meho zivota ale tenhle moc ne, amiga sem nemel jel sem na PC a verejny lan game taky nemusim

ale zase lepsi nez nic tenhle clanek
11.12.2004 10:10:03   0.0.0.xxx 2523
... 500Kč - 1000Kč za semestr...to asi nebude i s ubytovanim )
11.12.2004 10:52:58   0.0.0.xxx 2223
pohoda !!!
11.12.2004 12:14:11   0.0.0.xxx 2224
nekde i s ubytovanim
11.12.2004 12:14:47   0.0.0.xxx 2324
nuda, nuda, nuda. Tohle nema styl, bohuzel :/
11.12.2004 12:23:39   0.0.0.xxx 2323
2 lidi na 64 linku ?? srandisto, tak si zkus zahrat treba CSko, ono i jeden clovek na 64 musi mit dost orezane raty, a pokud pouziva nejaky komunikacni program tak je uz dost problem,
samozrejme zalezi na tom jakou hru chce hrat, kazda hra ma jiny traffic, napriklad sachy si na 64 zahrajes v pohode :-)
ale obecne bych rek ze ta 64 je vylozene minimum a to s odrenyma usima, 128 uz se da prezit, ideal je ale 256 a vice
11.12.2004 12:53:26   0.0.0.xxx 2222
Sice už to není taková sranda, jaká to byla na začátku, ale pořád je to super!
11.12.2004 14:39:15   0.0.0.xxx 2324
Mam WiFi s pingem asi kolem 100-150ms a na StarCraft BroodWar to bohate staci... a driv kdyz jsem mel modem tak jsem po 220 mohl hrat Counter-Strike a taky to slo... :-)
Jinak to ze dostal TERRANY proti ZERGUM neni zadna nevyhoda... i lama dokaze s TERR perfektne zakempit a masakrovat hordy zergu jak nic... :-) Ale samozrejme lepsi nez kempit je prejit do masivni ofenzivy, kterou TERR se svoji tezkou technikou taky zvlada
11.12.2004 15:23:11   0.0.0.xxx 2424
Ja nevim, jak ostani, ale ja na koleji platim 180kc/mesicne.
11.12.2004 15:27:36   0.0.0.xxx 2324
Jeste poznamka tech 180 je za internet. S ubytovanim platim 1630kc mesicne(3luzak) a mam sam k dispozici asi 3m ctverecni )

To pisu jen aby si nekteri nemysleli, ze se studenti plati za ubytovani s netem 1000kc za semestr.
11.12.2004 20:31:56   0.0.0.xxx 2123
Squelej clanecek!
11.12.2004 21:14:48   0.0.0.xxx 2323
128cka staci uplne v poho nikdy jsme s tim nemel problemy a to ani pri pouzivani ventrila a csko s raty (101 101 9999) 256 je "zbytecnost" 64je utrpeni se spojenim s TS or VT
12.12.2004 09:11:19   0.0.0.xxx 2424
Zase se mi to líbilo, ale když jsem dočítal, napadlo mě, že on bude v diskuzi určitě zase nějakej rejpal. A taky jo!

No... líbilo, akorát to autor trochu přehání se sebechválou, byť jí halí do určité nadsázky...

No a AMIGA 500 - nostalgie :-) Myslim, ze zásadní přelom byl zmíněný Doom - tam začala Amiga ztrácet dech až ho úplně ztratila... škoda, teď sem jí po letech pospojoval a zase sem zakejsnul u některejch pecek :-)
12.12.2004 09:22:14   0.0.0.xxx 2423
Ten bug v tech starcraftech to je jen horecka autora nebo je to fakt a fakci to

Jinak dost dobry.
12.12.2004 09:23:06   0.0.0.xxx 2323
To taky záleží na tom, jak si zrovna naladěnej. Mně se jeden díl vyloženě nelíbil a přestal sem ho číst po dvou odstavcích. Pak sem se k němu vrátil asi tak po dvou tejdnech a přelouskal sem ho jednim dechem...
12.12.2004 09:29:42   0.0.0.xxx 2223
Všechny sou v podstatě bezva, nejradši mám, když se na scéně objeví Sova :-) Viz jeho "dnešní" hláška "no co mám dělat vole, sem musel ráno do firmy!"). :-)
12.12.2004 15:43:07   0.0.0.xxx 2423
Nauc se cist netopejre!
Nikde jsem nepsal, ze se mi to nelibilo!
Taky miluju osoby co poradne neprectou prispevek v diskuzi a uz se do nej uboze navazi.
Jen jsem psal, ze bych radsi nez tohle videl recenzi nebo poradnej test.
Kdybych chtel povidky ze zivota tak pujdu na www.povidky.cz a ne na www.pctuning.cz!!!
12.12.2004 15:47:44   0.0.0.xxx 2224
Kde se plati na koleji 1000kc za semestr i s netem?
Za kolej platim 1365kc/mesic. Za pripojeni na net jsem zaplatil pausal 100kc za 2 semestry, coz je super, ale nic netrva vecne a navrat domu k modemu bude bolet )
12.12.2004 18:06:25   0.0.0.xxx 4025
128 uz je dostacujici pro vetsinu pripadu, nicmene ne pro vsechny, ja mam taky 128 a problemy sem obcas zaznamenal, a o 100/100 si tam muzu nechat akorat zdat,
takze ja bych na hrani rozhodne bral 256 kdybych mohl.

btw: a nezapomen ze ja mam dycky pravdu, za tu dobu co sme spolu hrali bys to vedet mohl ;-)))
12.12.2004 21:50:48   0.0.0.xxx 2425
jen bych doplnil ze na vsech soutezich si samozrejme kazdy muze vybrat svoji rasu, random hraji jenom sebevrazi
12.12.2004 23:05:59   0.0.0.xxx 2224
"Klein se zamračil a zul si levou botu, pročež si okolní hráči vyžádali 10-ti minutovou přestávku."
"Došlo i k menší šarvátce, to když se alkoholem posilněný Klein dostal do rozepře s jedním progamerem, který prohlásil "tys hrál jak hovado"."
tyhle me fakt dostaly :-))
13.12.2004 11:52:36   0.0.0.xxx 2423
to hlaska s botou je fakt dobra, akorat nechapu proc si ji sundaval? Nejak to tam nezapada.
13.12.2004 13:37:29   0.0.0.xxx 2425
Bych s autorem i jeho kumpany taky nekdy zakalil... Jsou to stejny magori jako my tady.
14.12.2004 11:43:22   0.0.0.xxx 2121
hehe to mi pripomenulo ked som prisiel prvykrat na turnaj a vsetci ma poznali len podla nicku. ked ma zbadali fafrnkovia tak skoro popadali, ak stareho gamera asik este nevideli
14.12.2004 15:25:00   0.0.0.xxx 2324
kdeze ty krasne casy sou.... ))))))
15.12.2004 09:29:37   0.0.0.xxx 2524
Chapu, ze clanek je koncipovan v lehcim duchu, presto neodolam a pokusim se uvest na pravou miru nektere z mnoha nesmyslu (resp. vymyslu) uvedenych v clanku, zvlast s prihlednutim k tomu, ze autor si mysli, ze "rozumi" hram:

- ne kazdy 8-bit mel jen externi 5.25" mechaniku (napr. Sharp MZ-831, CPC Amstrad, MSX)

- vic nez trochu vetsi rozmery A500 musela normalnimu cloveku vadit spis ta osekana klavesnice v A600 - IMHO mnohem vetsi duvod k posmechu. Navic A500 byla o 6 let starsi typ nez A600, tudiz je pochopitelne, ze technologie vyroby mezitim postoupila. Smesne je take to, prechazet teprve na A600, kdyz uz byla na trhu A1200 a jeste machrovat pred kolegou s A500. :o)

- ano, TV modulator se skutecne u A500 pripojoval externe, nebot rozum velel si k pocitaci poridit monitor, nez si mrvit oci na TV.

- tezkost, resp. lehkost napajeciho zdroje u Amigy vubec nesouvisela s typem Amigy, jak se autor naivne dodnes domniva, ale z ktere tovarny Commodore pochazel, takze lehky a tezky zdroj byly zcela bezne nejen u A600, ale i zminovane A500(+) ci A1200. Vedle toho se dalo rozlisovat take podle dohromady asi 3 ruznych tvaru/rozmeru zdroje. Nicmene vsechny variace zdroje byly vzajemne zcela kompatabilni.

- hra Chaos Engipe je dilem fy Bitmap Brothers, nikoliv Team 17

- Tower Assault je podtitul 3. pokracovani hry Alien Breed

- Doom (a nejen on - namatkou, co se PC konverzi tyce: Doom 2, Quake, Descent, Heretic 2) byl samozrejme dostupny i na Amize (1200/4000) a to v rade verzi a kazda byla pritom mnohem lepsi, nez ta puvodni na PC (at uz moznosti prehravani normalni hudby (MP3 ci MOD) na pozadi namisto defaultnich syntetickych MIDu, tak predevsim s mnohem vetsimi moznosti nastaveni, vcetne rozliseni, plnym multitaskingem atd.). Navic na zminovane PC konfiguraci 386DX 40MHz to muselo byt dost masochisticke hrani...

- i rada puvodnich Amigackych her byla technologicky o dost vys, nez prehnane hypovany Doom, napr. Alien Breed 3D 2, Gloom 2, Trapped 1 a 2, Nemac 4 atd.

- Amiga nebyla nikdy ciste herni platforma, to z ni delala akorat decka, co dokazala stezi cvaknout sitovym vypinacem a vrazit disketu do mechaniky... stejne jako na PC.

- Escom nic neodstranoval a ani to nemel v planu (asi rok nove modely A1200 skutecne ve vlekem dodaval na trh). Potiz byla v tom, ze i Escom zkrachoval a po nem uz tu stafetu nikdo seriozni neprevzal...

- kupovat si k PC herni kozole kvuli hram, jejiz verze pro PC jsou mnohem lepe zpracovane, mi prijde trosku hloupe, nicmene chapu z charakteru clanku, ze pro autora je kazdy pocitac prilis sofistikovany, coz byl ten skutecny duvod pro konecne prestal z pocitacu delat konzole a radsi si koupil konzole skutecne...
16.12.2004 10:04:31   0.0.0.xxx 2321
Taky jsem zacinal C64, A500+, A1200, 486DX2/66MHz -> A64/3800+....do toho jeste SEGA: MegaDrive2 a GameGear, SONY: PSX a PSX2. Clanek byl v pohode, pobavil jsem se... a o to jde, ne? Kritici a hnidopichove budou vzdycky, tim se nenech odradit autore!!!
BTW: Taky si pripadate na hrani her stari? V konkurenci malych smradu ale porad obstojim, tech 15let praxe mi nikdo nevezme
16.12.2004 17:05:17   0.0.0.xxx 2423
chlape, tak ty vedeš.. běž se léčit, nic nechápeš... hehe
17.12.2004 08:54:57   0.0.0.xxx 2224
...ale k vam do Bohnic se stehovat nehodlam. ;o) Prectete si (oba) muj uvodni odstavec, pane chapavy. BTW tobe treba nevadi, kdyz ti nekdo na nos vesi buliky (lzi a polopravdy), no ja za to nikoho placat po zadech nehodlam... zvlast kdyz autor v podstate akorat zesmesnuje a urazi Amigu.
17.12.2004 11:26:18   0.0.0.xxx 2324
Podle ceny soudim, ze ses na plzenskych kolejich, v tom pripade bych te rad seznamil s tim, ze z ceny 1365 je cca 200 kc poplatek za net.
22.12.2004 16:35:51   0.0.0.xxx 2223
Objevol jsem to až teď a je to naprosto supr.Nedokázal jsem vstát,dokud nebyla přečtena i poslední povídka.Výborně! Kdy budou další? Už se nemůžu dočkat!!!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.