Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled
autor: collak , publikováno 1.8.2005
Seznam kapitol
1. Úvod

Odvěkou náplní akčních her je zachraňování lidstva, potažmo celého vesmíru, před totální zkázou. Hlavní hrdina si někde obstará zbraň a pak už jen běhá a střílí, dokud není dokonáno. Série Serious Sam to ale dělá až s kýčovitou originalitou, která vždy dokáže pobavit. Nejinak by tomu mělo být i letos na podzim v připravovaném pokračování.


Za zrodem téhle „ztřeštěnosti“ stojí chorvatský tým, jenž si jednoduše říká CroTeam. Je to taková parta nadšenců, která začínala programovat v garáži jednoduché hry pro Amigu. Ve svém portfoliu nemají prakticky žádné hry až na dva díly Serious Sam, se kterým zaznamenali úspěch a udělali si jméno. Po vydání Serious Sam: The Second Encounter se opět na tři roky odmlčeli, aby mohli pracovat na zcela novém enginu, který se stal základem Serious Sam II.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam
Serious Sam:The Second Encaunter

Sam is back

Hlavní postavou celé série je svalovec v bílém tričku jménem Sam Stone. Aby se mohl vesele rozběhnout do světa a tam střílet do nekonečných zástupů padouchů, potřebuje nějakou záminku. Tou je možnost nalezení artefaktu, který by mu dal sílu porazit toho nejhoršího padoucha ze všech jednou provždy. Zlověstný Mental sídlí na planetě Sírius, kde se nalézají i zlomky onoho zázračného artefaktu, jenž Sam potřebuje. Hledání nebude jednoduché, protože jednotlivé kousky jsou poschovávány v těch nejroztodivnějších koutech této planety.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled

Máme tu futuristická města plná neonových reklam, mechanických strojů a čínských čtvrtí s novými nájemníky, kteří mají místo rukou cirkulárky. V přerostlé trávě místních džunglí by se ztratila i Godzilla. Místo Godzilly tu bydlí podivní orkové, čarodějnice s košťaty a nosorožci na klíč. Zákoutí planety Sírius mají mnoho podob. Seznámení s nimi bude probíhat ve více jak čtyřech desítkách misí. Jsou zde pouště, tundry, bažiny nebo pláně plné sopek.

Návrat ke klasice

Po vzoru klasického Dooma nebude v jednotlivých levelech moc času na nějaké zdlouhavé přemýšlení. Vše je jen o dobré mušce, rychlých nohách a hbitých reflexech. Podobně, jako i ve všech jiných aspektech hry, se zde projevuje veliká tvůrčí kreativita autorů. Za každou cenu chtějí být co nejoriginálnější, a tak nám naservírují taková monstra, jaká jsme zaručeně ještě nikdy neviděli. Na velikosti se zrovna nešetřilo a tak zde mají odolnější monstra rozměry mrakodrapů. Kolem těchto „trošku“ větších potvor, které budí solidní respekt, se pohybuje celá ta sejmi-mě-jednou-ranou havěť. Tradiční fináloví bossové mají podobu obřích pavouků, pekelných vyvrhelů v latexu nebo rozchechtaných cirkusových bavičů.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled

Lidé v Croteamu se nechávali inspirovat prakticky všude. Narazíme tak na potvory mechanické, nemrtvé, pohádkové, zvířecí i geneticky upravené. Každá z nich navíc bojuje poněkud jinak. Jsou zde příznivci kamikadze, střelných i ručních zbraní i nadšenci z řad zápasníků. Na Sama budou lítat rakety či kulky, valit se ostnaté plasmové koule nebo se bude muset vyhýbat rozhněvaným zvířatům.

Vynálezy pana Q

Aby se Sam mohl bezpečně vypořádat s touto havětí, potřebuje zatraceně nebezpečný arzenál zbraní. Kromě brokovnic, dvou samopalů, revolverů, raketometů či plasmagunů je tu opět řada netradičných „řeznických“ pomůcek. Přenosná cirkulárka se dá používat na blízko i na dálku, protože Sam je schopen ostré kotouče i vystřelovat.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled

Jelikož je Sam velkým milovníkem přírody, dokázal si ochočit i papoušky, kteří shazují na nepřátele bomby. Cannonball launcher se dá nyní ovládat, co se síly výstřelu týče. Tu správnou palebnou sílu získá Sam teprve ve chvíli, kdy usedne do jednoho z mnoha vozidel. Kromě vznášedel, obrněných aut a celé řady létajících zbraní jsou tu i ovladatelná zvířata.

Serious Engine 2

Kompletní specifikace Serious Enginu 2 nejsou doposud známé, ale hodně se dá vytušit z obrázků a také z mnoha rozhovorů s Deanem Sekulicem z CroTeamu. Hned pro pořádek uvedu, že srovnávání například s nově připravovaným enginem Epicu (Unreal Engine 3) je bezpředmětné, protože každý z nich staví na poněkud odlišné filozofii. Serious Engine 2 je navržen tak, aby si hry na něm založené, zahráli i lidé se starším hardware na úrovni GeForce 4 či Radeonu 8500 (samozřejmě na nízké detaily). Engine tedy nebude revoluční, ale o tom ani lidem CroTeamu nešlo. Serious Sam vždy stavěl na divoké hratelnosti skloubené se slušnou grafikou, a tak by tomu i nadále mělo být.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
-komprese ATi 3Dc v praxi-

Samozřejmě milovníci pěkné grafiky také nepřijdou zkrátka, protože SE2 bude využívat dnes již běžné technologie jako bump-mapping, který známe v hojné míře ze hry Doom3, kde se uplatnil snad na všem, na čem to bylo jen trochu možné (postavy, zdi atd.). Parallax mapping, který staví na využití 2D textur pro povrchy a dokáže díky změně jejich parametrů simulovat složité geometrické nerovnosti.

Samozřejmá bude také podpora dnes tak velmi protěžovaných technologií ATi CrossFire a nVidia SLI, které dovolují využít 2 grafické karty v jednom PC, a tím si teoreticky zdvojnásobit grafický výkon.

Podle Deana Sekulika bude Serious Sam II perfektně hratelný na grafických kartách ATi založených na čipu R300 a výše, což znamená Radeon 9700 a výše. Nvidia uspěje velmi dobře až se svou sérií GeForce 6x00. Starší GeForce 5x00 se podle vyjádření vývojářů nedoporučují. Pokud tedy máte jen trošku solidní hardware, tak vás čekají hodiny zábavy.

Známé vlastnosti Serious Engine 2:

  • Bump-mapping (modely postav) + parallax (offset) mapping (prostředí)
  • podpora Pixel Shaderů verze 1.1, 1.4 a 2.0 (podpora PS3.0 zatím není obsažena)
  • podpora 3Dc (komprese normálovým map) - pravděpodobně pouze u PS2.0
  • Early-Z rejections (navýšení výkonu 30-40%)
  • podpora nVidia SLI a ATI CrossFire

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled

Technický pokrok a tvorba her jde stále kupředu a tak bylo nutno vytvořit něco, co by mohlo skvěle fungovat, jak na PC tak i na konzolách. Serious Sam II totiž vyjde na podzim ve verzi i pro Xbox. Zároveň je zde snaha o co největší srozumitelnost a jednoduchost, tak aby byla možná tvorba vlastních módů či nových levelů. Majitelé starý grafických karet nebudou ošizeni o zážitek, ale mnoho věcí jim unikne.

Modely postav jsou daleko více propracovanější a detailnější než v předchozím enginu. Nepřijdeme o různé odrazy, prolínání textur, sálání tepla nebo vyzařování objektů. To dává obrazovým scénám reálný občas až kýčovitý vzhled. Zvuk podporuje technologii EAX 2.0 a poradí se základními zvukovými formáty. Všechny tyto věci jsou nesmírně důležité při editace a nové tvorbě.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled

Fyzikální model zvládá plno kouzel. Předměty jsou vzájemně interaktivní a dá se s nimi manipulovat. Vše přitom vypadá naprosto přirozeně. Podobně je to je i u dopravních prostředků, na které například působí terén nebo kolize s jinými objekty. Obří postavy mají vlastní kostru, aby se s nimi mohlo lépe manipulovat a vše vypadalo co nejpřirozeněji. Aby autoři demonstrovali padání postav a rag-doll efekt, nechali při předvádění popadat skupinku po stav z útesu a do cesty jim postavili celou řadu tyčí. Postavy padaly jako hadroví panáci poměrně přirozeným způsobem. Při práci s editorem tak bude možno vybírat deformační zóny či kolizní oblasti snadno a rychle.

Serious Sam 2 - předběžný pohled
Serious Sam 2 - předběžný pohled

Síťový klient je navržen tak, aby podporoval rychlý přenos dat. Tato banální věc je v případě Serious Sam II velice důležitá, protože v některých momentech bude Sam stát až proti stovce nepřátel. Multiplayer má umožňovat hru až 16-ti hráčů zároveň v několika herních módech. Prozatím však není známo zda se objeví nějaká novinka nebo půjde o klasiku. Šílený Sam se dá očekávat někdy na podzim tohoto roku a před vydáním by mělo vyjít i demo, které toho odhalí mnohem víc.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.8.2005 07:26:55   81.95.106.xxx 6962
njn... kdyby se smazli horni 2/3 clanku,byla by to docela dobra newska...
1.8.2005 12:00:56   195.91.34.xxx 6064
Mate v redakcii editora. Teda osobu co kontroluje co napisete, nie program. Autor by si mal po sebe este raz clanok precitat a spachat napravu. Inak obsahovo OK.
1.8.2005 14:29:45   62.47.24.xxx 6265
SS:2E bezal na OpenGL engine (a doposial je to jedna z najkrajsich hier na opengl). Ako to bude s SS2? Prechadza Croteam na DirectX?
1.8.2005 11:24:33   62.168.45.xxx 6770
Podle všeho bude Serious Engine 2 opravdu záležitostí Direct X (hovoří se o DX9).
1.8.2005 11:33:24   194.108.132.xxx 6265
Samozrejme ze bude DirectX, protoze v OpenGL nema cenu mluvit o verzi shaderu...cili SS2 bude DirectX hra.
1.8.2005 08:50:47   80.188.34.xxx 8063
hlavne aby tam byl o5 squely Kooperatifs
1.8.2005 09:05:53   193.179.148.xxx 6766
no jen sem si prohlýdl obrázky a řekl bych že ta hra nějakej zázrak nebude.... podle těch fotek je ten engine graficky pozadu,,, jaký to bude s hratelností nevím ale když byste to porovnaly s třeba Far Cry, tak to nemá šanci.
1.8.2005 09:49:34   194.154.224.xxx 6361
Hral som Serious Sam 1 a aj pokracovanie, ale sqela super, bombova gameska, fakt, kde sa len striela a hlavne aj boji :-)))
1.8.2005 10:54:20   83.208.236.xxx 6263
Jen co jsem prolitl tlachani o engine... Doom3 nepouziva Bumpmaping, ale normalmaping (v tom je dost podstatny rozdil, i kdyz se zda ze nekomu nevadi).
Pak R300 byl i radeon 9500 a ne 9700 a vyse...
1.8.2005 11:23:29   194.108.132.xxx 6464
Pavle, tak Ti musim oznamit, ze nemas pravdu ani v jedne veci. Zkus si pustit Doom 3 a podivej se menu, kde mas bump maps (kdyz to teda nepoznas dle oka ve hre). Za druhe kdyz vyvojar hovori o cipu R300, tak mysli jeho full power a ne R9500, kde byly 4 pixel pipelines zavrene.

P.S.- zkus si projit par 3D webu a zahy zjistis jaky je rozdil mezi normal-mappingem a bumpmappingem:-)
2.8.2005 02:03:04   83.208.236.xxx 6764
Mno a co R9500PRO? ten mel taky jen 4pip?
a prave v Doom3 byl pouzit normalmaping... to ze to nazvali v menu bumpmaping jeste tolik neznamena.
2.8.2005 02:18:26   82.113.54.xxx 6467
Pavel Kovac: Normálový mapy jsou formou bump-mappingu. Na to, jak dlouho už o hardwaru píšeš, bys tohle moh vědět. A pokud to nevíš, tak s tím buď rychle něco udělej, nebo tu alespoň nepleť čtenáře. Ještě by si to někdo mohl zapamatovat a nedej bože to třeba i šířil dál. Předem děkuju.
2.8.2005 02:36:30   83.208.236.xxx 6871
Samozrejme normalmapping je odvozen od bumpmappingu, ale jde o to jak vznika a v tom je prave zakopany pes.
2.8.2005 02:16:03   83.208.236.xxx 6464
jeste:
http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping
a pokud vis jak vznika normalmapping a bumpmapping, tak bys mel taky vedet ze bumpmappingem by efektu co byli v Doom 3 pouzity nikdy nedosahl.
2.8.2005 02:27:54   194.108.132.xxx 6262
No tak kdyz uz jsi tady hodil ten odkaz na wikipedii...radeji bych bral nejaky odbornejsi web...tak si ho teda aspon prostuduj...a zjistis, to co ti no-x napsal uz vyse. si trochu veci a souvislosti, ale no co uz s Tebou.-/. Ja jen abys priste nekritizoval neco cemu nerozumis.
2.8.2005 08:55:37   83.208.236.xxx 6370
Pokud by v te wikipedii byla chyba nebo tak neco tak tvoje rozhorceni jejiho pouziti chapu, ale je to tam popsano celkem slusne, tak aby to pochopil kazdy kdo umi anglicky. K tomu ostatnimu jsem se jiz vyjadril.
A pokud z vas nikdo nevidi rozdil mezi normalmappingem a bumpmappingem (presneji receno procesu vytvareni onech map) tak to si doplnte vzdelani Vy.
2.8.2005 13:51:04   194.108.132.xxx 6862
Takze znova...jelikoz citim povinnost, tak zde mas odkazy, ktere si prostuduj. Musis pochopit souvislosti mezi NM a BM a jejich konverzi. To co tady prohlasujes je zcela zcestne a myslim, ze kdyz neveris me, ze bys mohl uverit aspon Carmackovi.

http://www.iddevnet.com/doom3/bumpmaps.php

tady je pkne vysvetleno vse co potrebujes vedet.

http://www.monitorstudios.com/bcloward/tutorials_normal_maps1.html

Pr oste prohlasit, ze Doom 3 nepodporuje bumpmapping je proste hloupost. Neber to jako utok...aspon si rozsiris obzory.

2.8.2005 17:34:34   83.208.236.xxx 6368
Ona formulace ze Doom 3 nepouziva bumpmapping byla dosti nestastna a za to se jiste OMLOUVAM. Ale stale si stojim za tim ze v Doom 3 bylo z 99% pouzito prave normalmappingu i kdyz graficka karta vlastne zpracovava bumpmapping tak jde o to, ze normalmapping vznika z polygonalniho modelu a klasicky bumpmapping (ve sve puvodni forme) vznika jen "kreslenim" textury.
Jinak jste nejak pominuly onen omyl s R300. Je jasne sice ze R300 vznikal hlavne kvuli Radeon 9700, ale tvrdit ze R300 je radeon 9700 a lepsi je take odvazne.
Jak se tedy na konec zda tak slo jen o nedorozumeni.
2.8.2005 18:17:35   194.108.132.xxx 6366
Njn ono to tak vetsinou byva..vsechno je o komunikaci:-).

ad) R300-R9700 - to je primo z ust Sekulica (myslim,ze to je stejne zbytecne.. hadat se jestli 9500Pro nebo 9700:-)).

Nejlepe bude na tuto diskuzi zapomenout:-).
2.8.2005 19:15:38   83.208.236.xxx 6363
ano uz ji uzavirame :-)
3.8.2005 03:00:46   213.235.157.xxx 6369
Este ji neuzavirejte
V Doomu III je pouzit normalmapping POUZE na modelech postav, resp. priser, vsude jinde je pouzit bumpmapping (steny, kachlicky na zemi apod.)
3.8.2005 05:20:24   194.108.132.xxx 6464
Bingo:-)...zajimave je vymena bumpmappingu za parallax mapping, který ma jeste daleko nizsi dopad na vykon (temer zadny) a hra vypada jeste lepe.
1.8.2005 11:00:06   80.188.184.xxx 6663
Tady nejde o grafiku ale hlavne o dabelskou hratelnost, co se tyce grafiky tak nejsem nejakej blazen co hraje hry podle grafiky ale podle hratelnosti.Uz bylo plno her ktery byly pekny , jinak staly za CENZURA , takze nedokazu pochopit lidi, co se zenou za grafikou i presto , ze ta hra je totalni pikacovina ...jako treba ten co tu neco placal o Far cry
1.8.2005 11:20:59   217.75.209.xxx 6362
Moje slova... Hratelnost je az na prvnim miste!!! Serious Sam SE byla pecka, ktera tu chybela... REZBA, REZBA, REZBA.. :-) Uz se tesim, az bude dalsi dil, a dame ho na LANce.. :-D
PS: Lidi, co hodnoti hry podle grafiky, neberu v potaz, nema to smysl (viz zminovanej Far Cry, kterej co do zabavnosti, na Sama nema.)
1.8.2005 16:28:01   212.27.192.xxx 6364
Far Cry byl a je naprostá bomba. Jak graficky, tak hratelností.
Naproti tomu SS: SE byla jedna z neotřesnějších 3D akcí který jsem viděl. Graficky to byla bída a moc ftipný mi to taky nepřišlo (narozdíl třeba od NOLFa 2).
Ale chápu, že u vás to bylo s hratelností obráceně.
2.8.2005 12:34:26   158.195.101.xxx 6564
ano hratelnost je silne individualna
ja som hral nolf2, serious sam, ss:se, farcry
Moj nazor: nolf2 - neskutocna hovadina
SS a SS:SE som prechadzal niekolko krat, pricom SS:SE som prechadzal na hard, serious a mental obtiaznosti. SS nema siroko daleko konkurencnu hru a to z dovodu, ze ziadna podobna hra nie je. FarCry je uplne o niecom inom. FarCry je krasny single player, kde musis viac menej robit misie "v stealth mode".
Serious sam je hra na odreagovanie, kde behas a strielas vsetko co vidis. Samozrejme treba citat a pocuvat co v tej hre je, inac to je nanic.
3.8.2005 03:05:02   213.235.157.xxx 7068
Hadat se o nejhratelnejsi hru s takovymi podzanrovymi rozdily je zcela bezpredmetne. NOLF 1 a 2 povazuji za hratelnostni pecku, samozdrejme ze SS a SS:SE me taky bavil. a tesim se na SS2.
1.8.2005 16:56:19   195.70.159.xxx 6370
me jde taky o hratelnost, ale kdyz je ktomu jeste grafika tak se pak clovek s otevrenou hubou posadi na zadek a cumi jak tele na vrata.. hl2 me moc nechyt, hned po nem jsem naistaloval chronicls of ridick escape from butcher bay. takovy graficky orgie jsem nevidel a hratelnost a zabava celkem usla.. nejlepsi grafika co jsem kdy videl.. (GeForce 6800gt full detailz shader na 2.0) MASAZ
1.8.2005 17:01:09   195.70.159.xxx 6564
jo a zapomnel jsem se vyjadrit k SS.. jednicku jsem dohral, ale musim rict ze vetsi blbost sem nehral.. je to pro tupy mozky.. to uz si radsi zahraju proti inteligentnim protivnikum online nez aby na me nabihalo stado sebevrahu bez jakehokoliv pudu sebezachovy.. 2ka bude to same jen 6x vetsi instalacka jinak stejnej shit.. tahle hra je fakt konzoloidni a mela by tam zustat. cay..
1.8.2005 18:56:58   82.99.145.xxx 6471
HL2 jsem hrál a dohrál, ale na zadek mě to neposadilo. Riddick byl opravdu uplně skvělej a graficky ještě líp. SS:FE i SE jsem taky hrál a dohrál a taky se mi to líbilo. Pro tupý mozky to rozhodně není, je to pro nenáročnou zábavu. Hra to rozhodně konzoloidní není a nikdy tam nebyla, takže je dobře, že tam ani nezůstává.
1.8.2005 17:01:15   195.70.159.xxx 6962
jo a zapomnel jsem se vyjadrit k SS.. jednicku jsem dohral, ale musim rict ze vetsi blbost sem nehral.. je to pro tupy mozky.. to uz si radsi zahraju proti inteligentnim protivnikum online nez aby na me nabihalo stado sebevrahu bez jakehokoliv pudu sebezachovy.. 2ka bude to same jen 6x vetsi instalacka jinak stejnej shit.. tahle hra je fakt konzoloidni a mela by tam zustat. cay..
1.8.2005 11:26:20   82.202.6.xxx 6464
Jednicku Sama i datadisk jsem dojel a smazba. Grafika dvojky je super, jde o to, ze kdyby to udelali jeste vychytaneji, trhalo by se to, protoze jsou v tehle hre momenty, kdy vybehne najednou i treba 100 nepratel a co by to pak asi delalo, kdyby ty textury a graficky engine byl treba dle Dooma3? ...
1.8.2005 11:30:27   194.108.132.xxx 6763
Presne tohle je ono...a o tom hovori i Sekulic na Beyond3D. Jejich prioritou bylo udelat shadery co mozna nejmensim pocetm instrukci (prumerne 30). DX9 hardware (netyka se GF5x00) bude vse zvladat single pass.
1.8.2005 17:22:24   213.29.14.xxx 6363
Už dávno jsem poznal,že u her je nejdůležitější hratelnost. K čemu Vám je u hry fantastická grafika,když se jen rozčilujete nad ovládáním hry a nemůžete se se svým "nádherně graficky propracovaným hrdinou v nádherném prostředí" nikam dostat.Je skvělé,když budou hry dobré jak po grafické stránce,tak i po hratelnosti. Já budu jedině rád. Je mi ale jedno,jestli má hra podporu PS2 či PS3. Rozdíl není za normálního hraní pozorovatelný. Zkoušel jsem FAR CRY a musím říci,že tato hra je stejná jak v PS2,tak v PS3.
1.8.2005 17:22:38   213.29.14.xxx 6365
Už dávno jsem poznal,že u her je nejdůležitější hratelnost. K čemu Vám je u hry fantastická grafika,když se jen rozčilujete nad ovládáním hry a nemůžete se se svým "nádherně graficky propracovaným hrdinou v nádherném prostředí" nikam dostat.Je skvělé,když budou hry dobré jak po grafické stránce,tak i po hratelnosti. Já budu jedině rád. Je mi ale jedno,jestli má hra podporu PS2 či PS3. Rozdíl není za normálního hraní pozorovatelný. Zkoušel jsem FAR CRY a musím říci,že tato hra je stejná jak v PS2,tak v PS3.
1.8.2005 20:28:44   85.70.214.xxx 6967
Serious Sam SE byla fantasticka hra (co se hratelnosti tyce) a co se grafiky tyce tak ta me ve hre moc netankuje (i kdyz FarCry je taky docela slusna parba). Ale treba takovy Doom3 (ktery ma sice vynikajici grafiku) me bavil asi 4 hodky pak jsem ho odpichl z kompu (jdu do tmavy mistnosti... baf nejaka zruda. jdu do dalsi tmavy mistnosti... baf dalsi strasna nuda i kdyz ze zacatku tak 1,5h jsem mel fakt v kalhotech). Pokud bude SS2 tak zabavny jako SS:SE tak je to prome jasna volba. btw snad ji spustim ve slusnych detailech na své R9600Pro.
1.8.2005 17:58:20   84.47.4.xxx 6464
Serious Sam je hra co sa tyka perfektna,vela typkov sa tu vyjadruje ze predoslym castiam chybali graficke efekty a islo len o bezhlavu akcnu FPS hru kde vraj nebola inteligencia na tom pravom mieste.Uvedomte sa co pisete prosim uz len to ze maly chorvatsky team dokazal vytvorit tak dokonalu a na to dobu prepracovanu hru je slovkom k tomu ze jeho dalsi projekt bude stat za to.Velmi sa mi paci ze pojde aj na starsom Hardware-VGA,teda tvorci hry umoznia hrat ich hru aj menej narocnym alebo bohatym Gamerom.Velmi sa my rata ked sa tu dakto vytahuje ze ma to a ono ze to hra na takych efektoch a tak.Co si potom maju druhy pomysliet???Ked sa tu chvalite ste prasce vela ludi ma na haku co prave ty mas a co este budes mat.Chodivela sem jeden typek vraj Radek a chvalil sa ale kazdy ho ignoroval a tak hned stichol.Jedna vec je co mas ale ta druha a oovela dolezitejsia je prave co DOKAZES aky si v hre aktivny,rychly a hlavne ako ta bavi.Nieje to ista a ta zabavna vec hrat hru ktora ma nebavi len preto ze ma vyfintenu grafarnu.Niekto tu spominal Chronicles of Riddick,k tej hre len tolko aj ked tam je prepracovane prostredie na akciu to tej hre ziadne velke + nedava.Prave ako su tvorene zbrane a ich ucinnost to je najvecsim sklamanim tejto hry a pritom tu ide o 1FPS??!!Zbrane a celkovo arzenal bol odflaknuty do detailov,najviac a cim sa zabija najlepsie je noz a srobouvak inak ostatne zbrane nemaju take prepracovanie ako Doom 3.Half-Life 3 splnil to co sme ocakavali-ma dobry pribeh,perfektnu music doladenu k perfektne urobenemu prostrediu a hlavne v hratelnosti vobec za prvym dielom nezaostava,ano viem uz nikdy to nebude ako ked vysiel prave ten Half-Life.Vela hier ako sa tu spominalo preslo z perfektnej hratelnosti a kockavej grafiky do nudneho hratia a vymakanych detailov,napr.taky Swat4 alebo Brother in Arms to su uplne prepadaky alebo GTA San Andreas tu vsak musime o dobrej grafike pomlcat autori nedokazali ani za tak dlhu uspesnu eru svojho titulu urobit tak velkemu projektu akym je prave Sna Anderas dobre tvare.Poviem vam na rovinu mne by bolo uplne jedno keby ta hra vypadala s grafickym prostredim ako minule casti,ak by bola tak perfektne doladena jednak pritomnost hudby k grafickemu prostrediu,napinavy pribeh a k tomu akcia ktora vusti do napetej,vzrusujucej a najme odvaznej akcie a tym je zarucena zabava na dlhe hodiny by som uplne ozelel dnesne graficke enginy.Hru robi ako je spravena a nie ako ma byt spravena!
1.8.2005 20:20:13   83.240.6.xxx 6664
Moje řeč plně souhlasím
Grafika dělá hodně ale odfláknuté,nedomyšlené a nedodělané hře k hratelnosti a oblibě u lidí nepomůže. I když si to někteří vývojáři myslí.
7.8.2005 16:41:20   213.194.194.xxx 6463
nejlepsi hra pro multiplayer za rok 2004 m je UT2004 !!! diky skvele hratelnosti!
5.9.2005 19:20:02   217.119.116.xxx 6464
kedy to ma vyst alebo to us vyslo ?
27.10.2005 08:45:47   85.70.254.xxx 6862
nevite pls nekdo jak to cracknu!?kdyztak pisnete na chuck@seznam.czdííky

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

78 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.