Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
autor: Kwolek Jirka , publikováno 12.1.2005
Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
To že nastavení parametrů grafiky má vliv na výsledný herní zážitek je známá věc. Proti sobě zde stojí kvalita obrazu a výkon. Pokud veškeré efekty nastavíte na maximum, výsledkem nebude plynulá akce, ale pouhé promítání diapozitivů. Je tedy nutný kompromis... Ale s čeho můžete slevit a na čem máte trvat? Co si můžete dovolit zapnout při zachování dobré hratelnosti? S vaším počítačem neuděláme nic, jen Vám můžeme prozradit vliv jednotlivých položek na celkový výkon 3D systému. {mospagebreak title=Kvalita obrazu vs výkon}

Tento díl seriálu se zaměří na vliv jednotlivých položek v sekci "Volby/Grafika" (Options/Video) na výsledný vzhled a výkon 3D akcelerace. Naštěstí i u Half Life 2 je k dispozici řada voleb, které dovolují nastavit nejdůležitější položky přímo, bez nutnosti hledat tato nastavení v ovladačích grafické karty.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Exteriéry Half Life 2 - to je opravdová pastva pro očí...

Výřez stejné scény (tak abychom ukázky viděli tak, jak se zobrazují na monitoru) předvádí, jak může být obraz, v závislosti na nastavení grafické karty, rozdílný. První obrázek ukazuje vysokou kvalitu obrazu, druhý je nastavený tak, aby bylo dosaženo maximálního počtu fps (vykreslených obrazových políček za sekundu) - už na první pohled je vidět, že je obětována kvalita obrazu.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

I když se programátoři snaží optimalizovat hry tak, aby i na méně výkonných kartách vypadal obraz podobně, ztrácíme ve druhem případě docela mnoho (objekty vypadají téměř jako papírové krabice).

Tento článek blíže vysvětluje jednotlivé pojmy v nastavení kvality 3D obrazu a popisuje jejich vliv na výkon. Nejdříve se budeme zabývat obecnými pojmy 3D akcelerace a v další části se zaměříme na specifické záležitosti Half Life 2.

{mospagebreak title=Typy grafických karet}

Kdybychom všem, nezávisle na tom, jakou mají grafickou kartu, radili použít stejná nastavení, byli bychom "vedle jak ta jedle" - některé grafiky by měly rezervu výkonu, jiné by stěží stíhaly plynulý pohyb. Proto jsme si grafické karty rozdělili do tří tříd: základní, střední a vyšší. U každé položky Vám poradíme, co si v nastavení můžete dovolit (nebo naopak, co musíte oželet) aby byl pohyb ve hře plynulý v závislosti na třídě Vaší grafické karty.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
S takovou grafickou kartou (viz. níže) na speciální vizuální efekty zapomeňte...

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Radeon 9800 Pro - zvládne vše nastavené prakticky "na maximum"...

Základní třída - červená barva (cena do 2000Kč)

Zjednodušeně můžeme říci, že do této skupiny ve většině případů spadají karty (bez ohledu na podporované technologie) které dosahují v testu 3D Mark 2001 výkon 6000 až 9000 bodů. Patří mezi ně zejména tyto karty (zdůraznil jsem grafické karty pro tuto skupinu typické):

  • Radeon 8500 LE,
  • Radeon 9000, 9100 LE,
  • Radeon 9200 SE, 9250 SE, 9600 SE,
  • Radeon X300,
  • GeForce 3,
  • GeForce FX 5200, FX 5500, FX 5600 (64M),

Poznámka: Test 3D Mark 2001 jsme zvolili záměrně - to, že je částečně závislý na výkonu procesoru nám totiž hraje do karet, více to zohledňuje reálnou situaci - i u moderních her je to obdobné (tj. občas stačí upgradovat jen procesor).

Karty mohou mít 64 nebo 128 MB videopaměti (v této třídě je brzdou zejména výkon grafického procesoru grafické karty). Můžeme zde zahrnout taky některé typy vyjmenované ve střední třídě, pokud mají 64 bitovou sběrnici a/nebo 64 MB videopaměti.

Přesto, že některé karty této třídy se chlubí podporou DirectX9, nemohou výhod tohoto rozhraní v praxi, díky svému nízkému výkonu, plně využít.

Bohužel, poměrně značná část "value" grafických karet (často instalovaných do levných PC sestav) nedosahuje výsledku 6000 bodů 3D Marku 2001 - takové grafické karty nejsou pro dnešní hry příliš vhodné. Patří mezi ně zejména početná skupina GeForce 2 MX, GeForce 4 MX 400/440, stará řada Radeonů (7500 a 7200) a některé zvlášť slabé GeForce FX 5200 (64bit / 64MB) a Radeony 9000 SE,  9200 SE (64bit / 64MB).

Střední třída - modrá barva (2000 - 4500Kč)

Tato skupina karet je v dnešních sestavách zastoupena nejčastěji. Patří sem zejména grafické karty se 128MB paměti podporující DirectX 8 a 9. Pozor na ošizené grafické karty s 64-bitovou sběrnicí a levné typy vybavené pomalou pamětí. Výkon karet střední třídy by se měl pohybovat od 9000 do 13 000 bodů v testu 3D Mark 2001.

Hlavními reprezentanty střední třídy jsou (zdůraznil jsem typické grafické karty):

  • Radeon 9500, 9550, 9500 Pro (9500 Pro zde, díky 8 pipelines, exceluje),
  • Radeon 9600 Pro, 9600 XT, 9800 SE,
  • Radeon X600 Pro i XT
  • Radeon 8500 (ten je zase spíše na spodní hranici)
  • GeForce 4 Ti 4200, 4400, 4600,
  • GeForce FX 5600, 5600 Ultra,
  • GeForce FX 5700 a FX 5700 Ultra,
  • GeForce 6200,
  • GeForce FX 5900 XT(SE)

I tady platí, že můžete narazit na výkonově omezené verze grafických karet - u GeForce to bývá řada XT a SE, u grafických karet ATI (Radeonů) to bývají typy LE a SE. Naopak řada Ultra a Pro značí obvykle vyšší výkon.

Poznámka: Nezapomeňte, že mezi skupinami je plynulý přechod - může se stát, že i když je vaše karta zde zařazená v jedné skupině, může svým výkon spadat do skupiny jiné.

Vyšší třída - zelená barva (4500 - 15 000Kč)

Tato skupina již dovoluje nestavit mnohem vyšší kvalitu. Karty mohou mít 128 nebo 256 MB video paměti typu DDR (častěji DDR2 nebo DDR3). Tato skupina je také poměrně široká a na vrcholu jsou grafiky GeForce 6800 GT, GeForce 6800 Ultra a řada Radeon X800 (Pro, XT i Platinum), které Vám dovolí hrát dnešní hry nastavené na maximum. Nejsou to však typičtí reprezentanti této skupiny, je jím spíše Radeon 9800 Pro nebo GeForce 6600 GT. Do této skupiny patří:

  • GeForce FX 5950 a FX 5900 Ultra (i když v některých hrách je řada FX slabá),
  • Radeon 9700 Pro, 9700, 9800
  • Radeon 9800 Pro,
  • GeForce 6600 (přetaktované), GeForce 6600 GT,
  • Radeon X700 Pro a X700 XT,
  • GeForce 6800, 6800 GT a Ultra,
  • Radeon X800, X800 XT a X850

Ve vyšší třídě si užijete vyšší kvality obrazu - nebudete se muset v moha věcech držet tak při zemi.

{mospagebreak title=Grafické jádro: DirectX 7/ 8/ 9}

Běžnou praxi je, že část hry zodpovědná za 3D zobrazení (říkejme teto části "3D engine" - u HL2 se tento engine nazývá Source) je rozdělená na několik souběžných segmentů. Při spouštění hry jsou automaticky detekované schopnosti grafické karty a do paměti je zaveden segment optimalizovaný pro danou třídu grafické karty. V případě enginu Source je k dispozici renderovací jádro DirectX 7, 8 (vč. 8.1) a DirectX 9. Jádra DirectX 7 a 8 záměrně některé efekty zjednodušují, v krajním případě se některé efekty, jako například odrazy okolí, případně odlesky, neaplikují vůbec.

Podívejme se, jak vypadá naše vzorová oblast v podání konkrétních renderovacích modulů:

DirectX 9 (-dxlevel 9)

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Veškeré efekty (v této ukázce odlesky na vodní hladině, dále pak napodobení skla, fluidní efekty a lesklé povrchy) využívají hardwarovou akceleraci - využívá se schopnosti programování interních jednotek grafického čipu (jedná se zejména o tzv. Pixel Shadery třídy 2.0).

Poznámka: Takový obraz uvidí majitelé grafických karet řady GeForce 6200, 6600 a 6800 (všechny verze) a majitelé Radeonů X300, X600, X800 a Radeonů 9500, 9550, 9600, 9700, 9800.

DirectX 8 (-dxlevel 8 nebo -dxlevel 81)

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Možnosti tohoto jádra jsou již více omezené - engine napodobuje poloprůhlednou hladinu, ty tam jsou však odrazy okolí. Voda vypadá jako potažená tmavým mikrotenovým sáčkem. Některé fluidní efekty (np. kapaliny v laboratoři) jsou renderované zjednodušeným způdobem.

Poznámka: ačkoliv grafické karty GeForce FX (jedná se zde zejména o typy GeForce FX 5900, které patří mezi dřívější High-End nVidie) podporují rozhraní DirectX 9, firma Valve v případě těchto karet využívá renderovací jádro kompatibilní s DirectX 8.1.

Pokud provedete základní měření, bude Vám jasné, že důvodem není pouhá škodolibost:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

V další části článku vám ukážeme způsob, jak u karet GeForce FX (5900 a tady u řady FX 5700 - i když to zde nemá příliš smysl) zapnout renderování DirectX 9.

DirectX 7 (-dxlevel 7)

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Výsledek, který produkuje jádro kompatibilní s DX7, bychom mohli nazvat "z nouze ctnost" - pouze bez většiny speciálních efektů může totiž Half Life 2 běžet i na poměrně slabých grafických kartách (nižší nároky renderovacího jádra DX7 dovolují vykreslit až o 47% obrazových polí více / frames).

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

O nějakém vizuálním zážitku nemůže být ale v tomto případě ani řeč...

{mospagebreak title=Procesor, paměť a rozlišení obrazovky}

I když moderní 3D hry kladou nejvyšší nároky především na grafickou kartu, nesmíme zapomínat na procesor a velikost paměti. Vodítkem by mohly být požadavky na systém, které jsou uvedené na obalu:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Gordone, já tě v tom nenechám - už běžím pro novou grafiku :-)

Minimum:

  • 1.2 GHz Processor
  • 256 MB RAM
  • DirectX 7 level graphics card
  • Windows 2000/XP/ME/98

Doporučený systém:

  • 2.4 GHz Processor
  • 512 MB RAM
  • DirectX 9 level graphics card
  • Windows 2000/XP

I zde platí, že skutečné praktické mimumum leží někde mezi těmito systémy - procesor by měl být spíše 2 GHz (nebo 2000+), s 256 MB RAM to asi také nebude žádný med (i když hra podle údajů z diskuzí běží) - a grafické karty by měly vyhovovat námi vytýčené Základní třídě (tedy Radeon 9100, 9200, GeForce 4 Ti, GeForce FX nebo lépe GeForce 6200...). Čistým DirectX 7 kartám (tedy GeForce 2, 3, GeForce 2 MX i 4 MX, Radeon 7500 a podobně) bych se u této hry velkým obloukem vyhnul - vzpomeňte na screenshot s prakticky neprůhlednou mléčnou vodou :-(.

Tip od Valve: pokud máte málo paměti, nastavte kvalitu zvuku na nízkou (bez ohledu na zvukovou kartu).

Na druhou stranu, pokud jste s úspěchem už zkoušeli i jiné moderní 3D hry, měli byste být klidní - HW nároky nejsou vyšší než například klade Doom 3, Call of Duty - nemluvě o Far Cry. A pokud Váš systém nestíhal nebo se začíná při hrách zadrhávat, je nejvyšší čas upgradovat - co jak co, ale Half-Life 2 za nějaký ten upgrade skutečně stojí (to HL 2 raději uložte do šuplíku, než abyste hráli v DirectX 7)!

V další části bude naší modelovou sestavou systém s Athlonem XP 2500+, 512 MB paměti DDR400 a Radeonem 9800 Pro (který se výkonově shoduje s Radeonem X700 Pro).

CPU nebo grafika?

Dodatečný test: provedli jsme navíc malý separátní test vlivu procesoru vs grafické karty na 3D výkon a s překvapením jsme zjistili, že vliv procesoru je poměrně zásadní!

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Evidentně platí, že pokud nemáte procesor 2.8 GHz a vyšší, pak Vám pouhé povýšení grafiky nepříliš pomůže.

Rozlišení

Rozlišení je vždy základním parametrem, který nastavujeme. Každý se snaží nastavit vysoké rozlišení, ale zkušenost ukazuje, že někdy je vhodnější nastavit na vyšší hodnoty například filtrování textur. Za minimální rozlišení se považuje 800x600 (32-bit. barvy), rozumným maximem je rozlišení 17" LCD (tedy 1280x1024).

Počty pixelů pro jednotlivá rozlišení (SVGA je 800x600):

  • 800x600: 480 000, 1x SVGA
  • 1024x768: 786 432, 1.63 SVGA
  • 1280x1024: 1 310 720, 2.73 SVGA
  • 1600x1200:  1 920 000, 4x SVGA

Jednoduchá pomůcka: pokud zvýšíte rozlišení, počítejte s tím, že výsledná rychlost vykreslování (fps) bude přibližně 70% původní hodnoty, pokud rozlišení snížíte, dostanete cca 140% dřívějšího výkonu (pokud výkon není omezen jiným činitelem například procesorem, pamětí grafické karty).

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Důležité: Jelikož nastavení spolu souvisí, budu vždy předpokládat, že jste v předchozím kroku nastavili námi doporučené hodnoty.

Resolution

Základní třída Střední třída Vyšší třída
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Doporučené rozlišení
800x600 1024x768 1024x768
    1200x1024 výkonnější grafiky
Vliv na výkon
podstatný podstatný podstatný

Tip: obecně platí, že lépe vypadá nižší rozlišení s efekty (AF / AA), než vyšší rozlišení bez efektů.

{mospagebreak title=Pokročilá nastavení - Model detail}

Část kouzel s nastavením se skrývá v záložce Options / Video / Advanced:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Při prvním spuštění podle použitého grafického jádra systém nastaví výchozí / doporučené hodnoty (Recomended settings) - ty jsou označené hvězdičkou. Můžete se jich držet, i když některé věci jsou nastavené zbytečně nízko...

Model detail

První položkou pokročilého nastavení je "Model detail" - stanoví jak přesně mají mít modely ve hře - kolik plošek (polygonů) mají modely mít. Podívejte se na model kanystru na palivo:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Ještě lépe je to vidět na modelu vznášedla (všimněte si například rychloměru):

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Model detail: Low

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Model detail: Medium

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Model detail: High

Model detail

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Doporučené geometrické detaily
Nízké (Low) Vysoké (High) Vysoké (High)
Střední (podle výkonu GPU)    
Vliv na výkon
malý velmi malý žádný

Ve většině případů je možné nastavit vysoké detaily - stačí když rychlost (interní frekvence) grafického procesor překračuje 320 MHz. V případě Radeonu 9800 Pro i X700 Pro jsme nezjistili žádný významný vliv této položky na výkon (fps).

{mospagebreak title=Pokročilá nastavení - Texture detail}

Nastavení kvality textur má zásadní vliv na kvalitu zobrazení detailů blízkých předmětů - detailní textury (což jsou vlastně "tapety povrchu") vám ve hře umožní téměř číst texty na monitorech v laboratořích, útržky novin na nástěnkách atd...

Posuďte sami výřezy stejného fragmentu obrazu:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Texture detail: Low (nízké detaily textur)

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Texture detail: Medium (střední detaily textur)

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Texture detail: High (podrobné textury)

To už je jiná káva! Obecně platí, čím více má karta paměti, tím si můžete dovolit detailnější textury. Pokud vaše karta má 128 nebo 256 MB paměti, můžete ve většině případů nastavit: Texture details: High.

Texture detail

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Doporučená kvalita textur
Nízká (Low) Vysoká (High) Vysoká (High)
Střední (podle videopaměti) Střední (u karet s 64MB)  
Vliv na výkon
podstatný malý velmi malý

Vliv na výkon je rozdílný pro každou skupinu grafických karet. Slabé grafiky mívají málo videopaměti, případně mají pomalou paměť - to vyžaduje, aby hra používala menší / případně více komprimované textury.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

{mospagebreak title=Pokročilá nastavení - Filtering mode}

Grafické karty testuji už dlouho - a z diskuzí na Internetu mám dojem, že nastavení tohoto důležitého parametru je často nesprávně opomíjeno. Více uvidíte v ukázkách, teď jen zmíním, že filtrování textur má vliv na kvalitu zobrazení vzdálených ploch.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

K dispozici máte volby:

  1. Bilineární filtrování,
  2. Trilineární filtrování,
  3. Anisotropni filtrování (AF) 2x,
  4. Anisotropni filtrování (AF) 4x,
  5. Anisotropni filtrování (AF) 8x,
  6. Anisotropni filtrování (AF) 16x,

Nebudu zde rozebírat jednotlivé techniky - v zásadě se jedná o to, že vzdálenější textury je pro rychlé zpracování třeba zjednodušit. Každý povrch má pak, v závislosti na vzdálenosti pozorování, různou "kvalitu" textury povrchu.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Všimněte si detailů dlažby, schodů a silnice (za pozornost stojí zejména zebry na silnici).

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Bilineární filtrování

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Trilineární filtrování

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Anisotropní filtrování 2x (AF 2:1) - už je vidět i druhá zebra

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Anisotropní filtrování 4x (AF 4:1) - už je vidět i třetí zebra

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Anisotropní filtrování 8x (AF 8:1) - vzdálené detaily jsou precizní

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Anisotropní filtrování 16x (AF 16:1) - rozdíl oproti AF 8x je stěží patrný

I když se často doporučuje použít Anisotropní filtrování 8x (8:1), my Vám dnes doporučíme Anisotropní filtrování 4x (AF 4x) - kvalita obrazu je vysoká, a jelikož filtrování poměrně výrazně zpomaluje grafickou kartu, zůstane výkon grafické karty i na jiné efekty.

Podívejte se sami:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Filtering mode

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Filtrování textur
Trilineární, Bilineární Anisotropní 4x Anisotropní 8x
Anisotropní 2x   Anisotropní 4x
Vliv na výkon
podstatný velký znatelný

Zde je třeba vážit, co si můžeme dovolit - i u výkonných karet je každý stupeň 8 až 10% výkonu dolů, u slabších grafik je ztráta často až 15%. Na druhou stranu výsledek za to stojí. Jednoduchá kalkulace (platí jen u výkonných grafik): Pokud snížíte rozlišení o jeden stupeň, získáte tak 140% výkonu a můžete si dovolit nastavit filtrování například na 8x.

Poznámka: Pouze špičkové grafiky si mohou dovolit nastavení "vše na maximum"...

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

{mospagebreak title=Pokročilá nastavení - Antialiasing (AA)}

Antialiasing (označovaný občas zkratkou AA) je proces vyhlazování / zjemňování "zubatých hran" objektů. Nepěkné zubaté hrany vznikají na hranách objektů, kdy se nemůže uplatnit filtrování textur - objekty jsou různé a navíc vzdálené (například hrana konstrukce na pozadí oblohy atd).

Posuďte sami detaily stejného snímku obrazu, zaměřte se na hranu střechy a kovovou konstrukci:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
V případě AA 4x jsou "zuby" na hranách objektu takřka zcela "vyhlazené"

Metod Antialiasingu je několik. Pro ilustraci problému uvedeme SuperSampling - ten spočívá v tom, že se obraz spočítá ve vyšším rozlišení a pak se zmenší na požadované rozlišení (zmenšením obrazu dojde ke zjemnění detailů). I když se dnes používají jiné metody, základ je v podstatě stejný - vždy se počítá více dat, než se jich ve finále zobrazí na konečném "snímku". Stupeň Antialiasingu označujeme množstvím "dodatečných" dat. Antialiasing 2x, 4x a 8x.

Antialiasing - vyhlazování hran

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Antialiasing
AA vypnutý Antialiasing 2x Antialiasing 2x
  Antialiasing vypnutý Antialiasing 4x
Vliv na výkon
velký znatelný znatelný

Vliv na výkon je rozdílný pro každou skupinu grafických karet. Slabé grafiky mívají s Antialiasingem problémy.

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Antialiasing tedy sráží výkon ještě podstatněji, než filtrování textur - ztráta i u výkonných grafik je v řádu 12-15%. Další nevýhodou je, že efekty Antialiasingu jsou vidět pouze na některých částech obrazu. Proto se v případě "AA" držte raději "u zdi" - tedy pokud nemáte alespoň GeForce 6600 GT, GeForce 6800 nebo Radeona X700 XT, X800...

{mospagebreak title=Pokročilá nastavení - Stíny, Voda...}

Do této kapitoly jsem shrnul ostatní "různá" nastavení:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Water detail

Toto nastavení ovlivňuje počet a míru detailů, které se odrážejí na vodní hladině (platí pro grafické karty DirectX 9):

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Reflect world a Simple reflections se zobrazovaly stejně

Toto nastavení tak trochu klame tělem - nikoho totiž hned nenapadne, že zde něco chybí. Obraz však v ideálním případě má vypadat spíše takto:

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Reflect all (zrcadli vše)

Toto nastavení ovlivní pouze "vodní scény" - pokud zrovna nehrajete dynamické scény a máte výkonnou grafickou kartu, můžete nastavit Reflect all.

Shadow detail

Kvalita stínů - zde záleží také na výkonu procesoru. Half Life 2 nemá (naštěstí) tolik stínů jako Doom 3 a tak ve většině případů můžete nastavit podrobné stíny...

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace
Simple shadows vs High shadows

Na méně výkonných sestavách by se mohlo stát, že by ve vypjatých chvílích bylo nutné nastavit jednoduché stíny (například v průběhu boje týmu Gordona Freemana s několika vojáky Combine).

Water detail, Shadow detail

Základní třída Střední třída Vyšší třída graf. karet
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Voda - odrazy
Simple reflections Reflect world Reflect world
    Reflect all
Kvalita stínů
Simple High High
Vliv na výkon
znatelný malý malý

Synchronizace

Half Life 2 - kvalita obrazu vs 3D akcelerace

Wait for vertical sync - značí synchronizaci obrazu s monitorem. Ve většině případů může být vypnutá (Disabled). Pokud byste pozorovali, že se obraz při prudkém pohybu (otáčení na místě) trhá, pak Vertical sync zapněte...

{mospagebreak title=Závěr}

I zde platí, že nejvýhodnější nastavení záleží na výkonu dané grafické karty i celé sestavy:

Nastavení

Základní třída graf. karet Střední třída Vyšší třída graf. karet
64 a 128MB 128 a 256MB 128 a 256MB
3D Mark 2001: 6000-9000 3D Mark 2001: 9000-13000 3D Mark 2001: nad 13 000
Doporučené rozlišení
800x600 1024x768 1024x768
    1200x1024 výkonnější grafiky
Doporučené geometrické detaily
Nízké (Low) Vysoké (High) Vysoké (High) - vždy
Střední (podle výkonu GPU)    
Doporučená kvalita textur
Nízká (Low) Vysoká (High) Vysoká (High) - vždy
Střední (podle videopaměti) Střední (Medium - 64MB)  
Filtrování textur
Trilineární, Bilineární Anisotropní 4x Anisotropní 8x
Anisotropní 2x   Anisotropní 4x
Antialiasing
AA vypnutý Antialiasing 2x Antialiasing 2x
  AA vypnutý Antialiasing 4x
Voda - odrazy
Simple Reflect world Reflect world
    Reflect all
Kvalita stínů
Simple High High

Pokud máte grafickou kartu střední nebo vyšší třídy, doporučuji vaši pozornosti zejména Filtrování textur (Aniso 4x), zkuste také vysokou kvalitu textur (Texture detail: High). Geometrické detaily, stíny, kvalitu shaderů nastavujte na "High". Dále zkuste, jestli si můžete dovolit Antialiasing - s Radeony X700 Pro a 9800 Pro jsem si mohl dovolit AF4x + AA2x (+ vše ostatní na maximum) v rozlišení 1024x768 - raději mám větší rezervu výkonu pro případ grafické "skrumáže" (například boj uvnitř radnice) - kdy je potřeba plynulého pohybu nejvíce.

P.S. Během dopoledne doplním ještě seznam příkazů HL2 a některé tipy a triky...

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
12.1.2005 04:36:30   0.0.0.xxx 5762
Myslim, ze se ti do celeho clanku vloudila jedna podstatna chybicka - ne 3dMark03 ale 01 ne?? Jinak musim pochvalit za clanek... jasny, srozumitelny, obsazny.... kez by takhle vypadali vsechny :o)))
12.1.2005 05:31:47   0.0.0.xxx 6760
Mám Leadtek 6600 GT - "zelená" grafická karta, ale klidně bych s ní klesl mezi "modré" karty, jen kdybych v 3DMark03 s ní dosahoval byť jen 9000 bodů :-)

Ale jinak dobrý článek - jo
12.1.2005 05:38:56   0.0.0.xxx 6061
Chtěl bych vidět ATI 8500Pro,
ale rozhodně bych chtěl mít ATI 9500XT.
N.
12.1.2005 06:04:32   0.0.0.xxx 6267
Nějak mi nesedí základni třída do 2000,-Osobně bych chtěl vidět která z těchto karet udělá 6000-9000b v 3DMark03.
Z těch karet žádná neudělá ani 5000b.Takže asi trochu blbost.
12.1.2005 06:17:29   0.0.0.xxx 5961
No uz jsem si yslel, ze jsem koupil nejakou prejmenovanou Rivu TNT Pac muj Radeon 9600PRO v 3DMarku03 6000-9000tis. bodu... to bych byl spokojenej Autor asi opravdu myslel 3DMark01 - tam uz by to vychazelo... Shelby.
12.1.2005 06:26:23   0.0.0.xxx 5865
,jj. nezabite autora ale fakt to bolo myslene na 3dm01 ... mam 9800SE a mam 3200b v marku03 takze asi by mala moja karta podla tohto mat hodntou pod 2000,- Autor by to fakt mohol opravit aby sa z tohto clanku stal este excelentnejsi clanok ;o)
12.1.2005 06:37:39   0.0.0.xxx 6464
Pekny clanek jen bych se pozastavil nad minimalni konfiguraci.HL2 mi beha na: AMD thunderbird 750,256 MB ram, Radeon 9000 64mb. To cele v 1024*768 a detaily nejsou uplne na minimum:-)
12.1.2005 07:09:14   0.0.0.xxx 6367
Taky bych chtel s kartou za 2k 6000 bodu v 03ce.To by se mi libilo.Zatim mam s R9600 pro za 4000kc asi 4100 bodu kdyz to hodne pretaktuju.
12.1.2005 07:30:43   0.0.0.xxx 6661
Také sem se dozvěděl že GeForce 3 je čistě dX7 karta, to sou mi věci ....... , rozlišení 1200x1024 - asi tam má být 1280x1024, a ještě barvy tabulek, nešla by ta "modrá" barva u střední třídy udělat trošku "modřejší"?
12.1.2005 07:41:51   0.0.0.xxx 6066
Mám TNT2 a doufal jsem že udělá v Marku 03 aspoň 2500 bodů, ale nic ... můžete mě říci čím to je ???
12.1.2005 07:42:12   0.0.0.xxx 6162
nejak nechapu jak muze byt R9800 ve stejny tride jak X800 - v cene je rozdil nekolikset procent a ve vykonu dtto (po upgradu z R9800Pro na X800XT PE sel HL2 hrat v 1600x1200 + aniso + AA + vse na max. a to s fps nad 50)
12.1.2005 07:45:41   0.0.0.xxx 6761
To jste mi to dali vy..at. No holt, příště nemůžu večer olizovat znamky s Bartem Simpsonem... ;-)
12.1.2005 07:45:55   0.0.0.xxx 6166
Asi tam mas zaple AA+AF 8x.:-)
12.1.2005 07:57:03   0.0.0.xxx 6862
Teď jsem dokončil další testování ! Kašlu na Mark 03 neumí ho udělat funkční! TNT2 a teď se držte.... 13.000 bodů !!! jsem v zelené třídě,jsem v zelené třídě. 2DMark_79 je prostě nej. Co na to autor článku ?
12.1.2005 07:57:07   0.0.0.xxx 6166
Opravte si tam aspon ty nazvy grafik. Nepovazuji se za zadneho experta, ale mit tam grafiky jeko Radeon 8500 PRO, GF FX6500 nebo Radeon 9500 XT je trochu vedle.
12.1.2005 07:57:33   0.0.0.xxx 6761
tak to uz jsi otupely a zvykly na 15 FPS Mam kamose ktery taky porad rikal neco v tom smyslu, ze to ma pekne plynule apod. (jakakoliv hra). A kdyz jsem k nemu prisel, tak mi bylo na bliti. Vsechno se to pohybovalo tak gumove, pomalu no proste on uz to nevidel, protoze byl na tenhle framerate zvykly. Pohybovalo se mu to okolo 15-20 (muj odhad), proste hruza, ale on byl spokojeny :O
12.1.2005 08:06:21   0.0.0.xxx 6162
Nesouhlasim s autorem, ze GF FX5900XT patri mezi modrou. Me to dava cca 14800 v 3DMark2001 (1024,noAA,noAF - bez pretaktovani) a 16500 (1024,noAA,noAF - pri pretaktovani). Dale HL2 mi automaticky zapina DX9 s touto kartou (ne DX8 jak tvrdi autor). Jsem s touto kartou velmi spokojeny.
Clanek je jinak prehledny, vecny az na nektere preklepy (treba 3DMark03 misto 01 apod.). Dobry clanek.
12.1.2005 08:12:25   0.0.0.xxx 6567
Rád bych autora upozornil, že GF3 je full DX8 karta, zde ji uvádí jenom jako DX7, což je hrubá chyba.
12.1.2005 08:25:21   0.0.0.xxx 6164
Clanek je dobry, chvalim, ale prijde mi DOCELA DOST ZCESTNE testovat vykon hry na nejvykonnejsich kartach, at uz R9800Pro nebo X700 ci X800, kde si muzu dovolit nastavit vse skoro na FULL, pro tyto lidi tenhle clanek prinese, damy prominou a panove jsou zvykli, "CENZURA". Mam kartu R9000 a kdyby to autor testoval prave i taky na nejake takove, a uvedl doporucena nastaveni, tak by to bylo mnohem uzitecnejsi. Proste se to jaksi minulo ucelem. Zkuste nad tim pouvazovat. Opravdu nebudu s takovyma kartama na kterych ste to testoval uvazovat nad nastavenim a cokolik nad 30 FPS me nezajima, protoze je to dostacujici a plne plynule, ale ktera z tech karet se pod 30FPS dostane ???????
12.1.2005 08:32:29   0.0.0.xxx 6662
Tiez fungujem na DX9, dokonca mam vsetko nastavene na max. a obraz je perfektny (pri 1024*76.
12.1.2005 08:37:20   0.0.0.xxx 6260
Je tam chyba!!!GF 5900xt dává v DX9 mnohem menší výkon než pod DX8.1 asi mají být popisky u těch grafů naopak.
12.1.2005 08:43:51   0.0.0.xxx 6466
to ma byt jiste v 3DMark01. V 3DMark03 maj tyhle karty 1500-3000.
12.1.2005 08:46:42   0.0.0.xxx 6162
2600+,768DDR,Radeon9500(otevřený, nataktovaný), v 3DMark01 mám tak 11500 a přesto jsem celej HF2 projel v 1152x864, vsechny detaily na maximum.
12.1.2005 09:07:26   0.0.0.xxx 6561
No sice mi ma milovana FX5900XT sama DX9 nezapne, ale pres konzoli to jde. A hra vypada opravdu dokonale a co vic, na vykonu to NENI poznat. Podle mne je tom jenom stupidni tah Valve, kteri maji smlouvu s ATI a tak si tam naprogramovali, at GeForce jedou pouze na DX8.1. Jinak mam 1280x1024 a vsechno na max. a je no naprosto plynule.
12.1.2005 09:14:28   0.0.0.xxx 6261
PCtuning ctu celkem pravidelne, ale tomuhle clanku jsem se akorat smal. Neskodilo by si ho alespon precist.
12.1.2005 09:16:09   0.0.0.xxx 6366
Jinak diky autorovi za clanek, rad jsem se podival co jednotlive efekty umi, rozdily v nastaveni (ikdyz to vim) je dobre se na to podivat, kdyz jsou ty screeny u sebe.
12.1.2005 09:33:09   0.0.0.xxx 6163
až na ty chyby moc pěkný a přehledný článek
12.1.2005 09:41:00   0.0.0.xxx 6461
Kazdy prumerne a mozna i podprumerne zdatny hrac vi ze se jedna o 3Dmark01, tak proc to tady porad uz snad v 10 prispevku omilate dokola? Pokud nemate nic chytrejsiho k napsani tak nepiste nic.
12.1.2005 09:50:53   0.0.0.xxx 6265
v HL2 nezáleží ani tak na grafice, jako na výkonu procesoru. Proto běhá i na slabších grafikách. Pokud si k tomuhle článku přečtete ještě ten na tiscali.games.cz, budete mít o nastavení HL2 na vašem sčotu dokonalý přehled.
12.1.2005 09:54:05   0.0.0.xxx 6661
Článek se mi líbí .A hledat v článku podstatné chibyčky je nesmysl.Každej ,kdo trochen něco ví o pc si to snad umí přebrat .Jinak s tou radou na zvuk vs pamět mají pravdu .Mám jen 512M v dual ch. a jelikož si chci užít i zvuk na audiy2,tak si nastaveni zvuku pouštím naplno. V momentě vstupu do hry či nového zvuku ve hře se hra seká .
Mám pocit jako by ten zvuk pc tahal ze stránkovacího souboru na disku . Jinak při snížení zvuk.efektů mi to na gf6600gt jede parádně.
12.1.2005 10:14:19   0.0.0.xxx 6167
Ja nel vse pustene na MAX co jde AA AF detaily atd. Akorat pri rozliseni 1600x1200 me neskutecnym zpusobem svapoval disk. Mam 2500+ 512mb ram a X800XT Platinum takze nevim jestli to CPU je az zas tak krizove.
12.1.2005 10:20:38   0.0.0.xxx 6460
To znam kamos taky to samy ma FX 5600
A taky porad krmi jak to pari na full detaily a 1280x1024, no tak to je pekny haluz a kec ma 512mb ram a thunderbirda kterej bezi asi na 2GHz
12.1.2005 10:25:45   0.0.0.xxx 6365
Jojo souhlasim rozdil mezi radou 9800 a X800 je dost podstatny a rekl bych asi ten ze kdyz u 9800 zapnes AA a AF tak ti z vykonu moc nezustane ale u X800 uz je to jiny. Grafika je defakto o 100% ryhlejsi nebo vykonejsi jak 9800 takze haluze. :-)
12.1.2005 10:29:05   0.0.0.xxx 6762
Nevim proc grafiku testujes na testu kterej je tak strasne moc zaislej na CPU!!! Tam dej alespon 2003. A DX 9 umet bude ale s tim AA a AF bych uz to moc nezkousel :-))
12.1.2005 10:45:37   0.0.0.xxx 6065
Pri velkem rozliseni si hra sebere vice RAM, to mi prijde jasne.
Obecne hraju na 20" LCD v jeho nativnim rozliseni (tj. 1600x1200), pak nejaky AA nema moc smysl. Takze nemuzu souhlasit s "Tip: obecně platí, že lépe vypadá nižší rozlišení s efekty (AF / AA), než vyšší rozlišení bez efektů." Proste to vypada lepe v 1600x1200 bez AA nez trebas 1024x768 s AA. Nejed jen o omezeni LCD - obdobny dojem jsem mel na 22" CRT. Minimalne subjektivne preferuji vetsi rozliseni bez AA nez male rozliseni s AA.
12.1.2005 10:49:13   0.0.0.xxx 6662
Joro musím pochválit, dobbrej článek, po Doom III ve stejném duchu je i tento vynikající. Jen tak dál.
12.1.2005 10:51:20   0.0.0.xxx 6262
Musim souhlasit, hral jsem to na 1280x1024 bez AA a hrany jsou krasne hladky, ze neni treba vyhlazovat.
12.1.2005 10:54:12   0.0.0.xxx 6866
Asi jsem si nevsiml, ale kde je ten navod jak zapnout dx9 podporu u gfFX5900 ??? Docela by me to zajimalo....dik
12.1.2005 10:56:16   0.0.0.xxx 6263
Jak se teda zapina ten DX 9 na karte FX 5900.Bezi mi to na DX 8 a chtel bych to zkusit, jestli se neco zlepsi
12.1.2005 10:58:10   0.0.0.xxx 6460
hmm hh napsal si to v hezkym sledu :-))
12.1.2005 11:27:36   0.0.0.xxx 6263
dx9 se zapina prikazem "mat_dxlevel 90" bez uvozovek se napise do konzole
12.1.2005 11:36:47   0.0.0.xxx 6666
diky
12.1.2005 12:00:24   0.0.0.xxx 6161
X800XT Platinum, dále koukám 20 LCD, začínám se pomalu stydět:-)))
12.1.2005 12:57:14   0.0.0.xxx 6466
Ok. V 3DMarku03 to dava 5200 (1024,noAA,noAF, bez OC) a 5800 s OC(1024,noAA,noAF). Na GF5900XT bych si troufl 4xAF, ale AA to uz ne :-(. Ostatne me vyhlazovani hran v HL2 nechybi, uz tak je grafika dost fantasticka. V Sims2 to vsak mam zapnuty :-)).
12.1.2005 13:22:37   0.0.0.xxx 6161
tak to uz ano porovnavavat vykon gk pre dx9 hru s porovnanim vysledkov v dx8,1 teste... aaaach.... inak super clanok
12.1.2005 13:44:01   0.0.0.xxx 6765
to bude tím, že TNT2 bude asi tak čtyři, ale spíš pět let stará :-)
12.1.2005 13:58:23   0.0.0.xxx 6360
Thunderbirda na 2 GHz bych docela rád viděl :-D
btw, já mám Athlon XP 2400+ na 2,25GHz, 1GB RAM a GeForce 5600 a jede to podprůměrně...
12.1.2005 14:08:46   0.0.0.xxx 6561
Upřímně... Ten článek je plnej chyb... Neni tam snad odstavec bez faktický chyby!!! Přehlédnu-li špatné názvy grafických karet, absolutně nesmyslné rozdělení do škatulek a to, že GeForce 3 je DX7 karta a nakonec i to, se záměnou 3DMarku 2001 za 3DMark03, tak opravdu nechápu smysl testovaní karet na 3DMarku 2001.. Co je to za blbej fór??? Dyť je starý už pomalu 5 let... Testuje to DX 7 a DX 8.0!!! Vzhledem k HL2 se zdá být nejobjektivněší 3DMark03... a k tomu rozdělení do škatulek... Každej malej kluk ví, že Radeon 9800 a GeForce FX 5800/5900 jsou dnes už střední třída a vše, co je pod nima je těžkej low end... Dyť low-end je GeFOrce 6200!!!!! Takhle hroznej článek jsem dlouho neviděl a myslim si, že zrovna tady platí pořekadlo "Dvakrát měř a jednou řež."... Autor si to po sobě měl alespoń přečíst...
12.1.2005 14:13:50   0.0.0.xxx 6067
Mi to zcestne neprijde vubec, jsem vlastnikem one silne karty a zajima me, jestli i jiny clovek ma s podobnou konfiguraci(jine typ HW) podobne vysledky. Dale uvedene poznamky od autora, ze to ci ono zapnuti (AA, shadery atd)ma takovy ci ony vliv na rychlost. Ono neni nic moc, kdyz to klesne z prumeru 70fps na 30fps pri narocnych scenach, ja osobne se chci vyhnout, aby to alespon pri velkych bitkach v otevrenem prostoru neklesalo pod 40snimku. Ale musim rict, ze jsem to prezil
12.1.2005 14:22:38   0.0.0.xxx 6763
Co tak Geforce 6600GT dual
12.1.2005 14:23:36   0.0.0.xxx 6161
ddd
12.1.2005 15:11:46   0.0.0.xxx 6767
uvital by som aj test grafik v notebookoch, od integrovanych v chipsete az po silnejsie, aky je vykon a nastavenia ? to by mohol byt tiez zaujimavy test. intel, nVidie a ATi karty s roznou pamatou ... (64/128MB)

Trufnete si na to ? alebo je to uz prilis tazky test. Pravdupovediac nic take som na webe zatial nenasiel. Niekomu sa to moze zdat zbytocne a niekomu nie, vsak notebooky uz byvaju solidne vybavene a preco vlacit celu velku masinu+minotor, ked na party staci aj poriadny notebook ? :-)

dufam, ze je to realna vyzva :-)
12.1.2005 15:54:27   0.0.0.xxx 6262
Mily Hon_ho, kolk lidi na svete hraje na +25ms 20" LCD v 1600*1200 3dhry??? Musi bejt htoznej pocit bejt SÁM.

Na LCD je samozrejmost ze nativni rozliseni vypada vzdy lepe. Na 21"CRT je "oblejsi" 1152*864*4xAA (na ati 1280*960 2x2T) nez 1600*1200
12.1.2005 16:01:11   0.0.0.xxx 6765
integrovany VGA NE
VGA se sdilenou RAM NE
MR9600,9700 64MB ANO ale textury NE 1024*768, 128 hura i extury ;)

Na Centrino1,7 512RAM mR9200 64MB to jde 1024*768 Medium stejne jako Doom3 kouzlo neni ve VGA ale v Centrinu ;)

PRoste cokoli s Centrinem od 1,6;512RAM;MobileRadeon 9200+ idealne 9600 ti pobezi v pohode a pokud mas jeste navic 128MB VideoRAM tak si za vodu.
12.1.2005 16:04:47   0.0.0.xxx 6059
Mám Athlon XP 2600+ a 9600XT 256MB 512DDR/400MHz a vše je zapnuté na maximum až na Antialiasing. Tak potom nevím co je dobré nastavení ve střední třídě...
12.1.2005 16:14:31   0.0.0.xxx 6561
Tak jsem si přečetl článek a docela dobrý. Až na to že pořád chválíte grafiky typu X800, X800 XT, X850, GF 6800 a vyšší.
Má sestava:MSI 865Pe Neo2-P,Asus V9980Ultra-GF 5950Ultra 256 MB, 124 MB RAM, P4 2,8 takt 3,3 GHz, Zvuk Audigy 2 ZS Platinum Pro. HDD 120 GB SATA, 2x DVD Vypalovačka. Maká mi to na PLNÝ KNEDLÍK. Prostě mám tu hru okouřenou na maximum co to dá a jede to jako fík. Rozlišení 1280-1024. Maká to i na 1600-1200 ale to už je moc malinkaté tak nt toto rozlišení hry nehraji. To jen aby se pořád nečančali karty typu výše uvedené...
12.1.2005 16:16:42   0.0.0.xxx 6268
Mám 1024 MB Ram )
12.1.2005 16:21:43   0.0.0.xxx 6662
Jo, já to dohrál na notebooku s grafikou mobility radeon 9700 na střední nastavení... Se slzou v oku také vzpomínám na dobu, kdy jsem DOHRÁL původního Halfa na Pentiu 100, 40MBRAM, grafika "pomalá", disk 850 MB a z toho byl Half 350 MB, hra měla kolem 5 fps!!!. :-) Btw. GF 3 Titanium je DX 8 karta!
12.1.2005 16:26:43   0.0.0.xxx 6461
Klady:
-snaha autora napisat clanok radiaci ludom ako nastavit optimalne ich graficku kratu (co sa do istej miery podarilo)
-celkom zvladnuty popis jednotlivych technologii (Amater- friendly)
"dik Autor"
Zapory:
-chyby v clanku viz M.I.R

PS: Kedze autor zmienuje ze :"Grafické karty testuji už dlouho -" Mohol by vediet ze Testovat Mainstream a HI End Graf. karty v 3Dmarku 01 (DX 7 ,8(.1)) je uplne na nic!!! pretoze technologie za ktore si platime tazke tisice vo vyssie zmienovanych kategoriach sa vobec nepouziju v teste 01 .
Napr.:GeForceTi4200 (Overclock) 14 000 Score 3Dmark 01
GeFrrceFX5900 (Overclock) 18 000 Score 3Dmark 01

GeForceTi4200 (Overclock) 3 400 Score 3Dmark 03
GeFrrceFX5900 (Overclock) 6 200 Score 3Dmark 03

Vykonovy prepad GeForceTi4200 v 3Dmark 03 je tak
rapidny preto, jebo ma absenciu hardverovejpodpory
DX9 a novsich verzi Shaderov co by bolo vhodne
zohladnit pri pisani clanku a karty (ktore to
podporuju)testovat aj v 3Dmark 03 (Test DX9 adt...)
12.1.2005 16:31:54   0.0.0.xxx 6567
mam radeon 9600 pro,a dosahl sem v 3d Mark01 12000 bodu,ale je to podle me trochu taky ostatnim hardwarem,12000 bodu sem dosahl diky AMD64 3000+
12.1.2005 16:35:35   0.0.0.xxx 6161
Kdyby sis to pořádně přečet, věděl bys, že na začátku článku je vysvětlená volba 3D Marku. 2001 je mnohem víc závislá na procesoru, což mnohem víc odpovídá podmínkám hry.
12.1.2005 17:21:41   0.0.0.xxx 6662
mam X800 a to len 1024x768(vysoke AA a aniso) a v priemere mam cez 80 fps ale su pasaze(sice je ich malo) kde klesa pod 40 a to uz mi dost vadi
12.1.2005 17:27:01   0.0.0.xxx 6266
Dá se to rozchodit i s DirectX6(obraz stejnej jako DX7), ale jen s kartou, která na to má a dobrym CPU, takže jen Voodoo5 a možná Kyro2, na TNT2 zapomeňte, leda 5-8fps. Jo a 32mb postačí, s Geforce2MX 32mb je to bezproblémů.
12.1.2005 17:34:02   0.0.0.xxx 6561
Vždycky se musím smát, když vidím jak tady každej kritizuje co může. Až pánové vytvoříte něco alespoň jako tady autor tak pak můžete kritizovat. Jinak souhlasím že uvedený nastavení nejsou zdaleka ideální, ale kdo to ví tak ten si to dokáže nastavit líp i bez návodu a kdo to neví tomu tohle bohatě stačí.

pro autora: asi by se vyplatilo uvést, že je všecho dost informativní a na každé sestavě se to stejně bude chovat jinak
12.1.2005 17:37:28   0.0.0.xxx 6164
mam pretoceny A64 a graficku "len" X800PRO a pokial viem tak v hre sa prajavil kazdy MHz na CPU, ale graficka sa flaka (a to som si neodoprel nic z grafickych vymozenosti)
12.1.2005 17:37:44   0.0.0.xxx 6466
mam pretoceny A64 a graficku "len" X800PRO a pokial viem tak v hre sa prajavil kazdy MHz na CPU, ale graficka sa flaka (a to som si neodoprel nic z grafickych vymozenosti)
12.1.2005 19:14:22   0.0.0.xxx 6163
sam mam X800 AMD64 a 1024 ramek a naprosta pohoda akorat se mi zda ze to fps celkem hodne kolisa chvily 150 pak zase 40 :-) ale jinak HL2 rulezz uz sem ho dohral.
narozdil od DOOMA 3 ten se moc nepovedl :-( skoda.
12.1.2005 19:14:48   0.0.0.xxx 6784
2 Peca> Hele, podívej se... Já nejsem od přírody rejpavej člověk, ale tenhkle článek, jak se zde mnozí zmiňovali, je určen pro lidi, kteří se v tom nevyznají a oni tomuto článku můžou absolutně věřit a třeba v krámu shánět GeForce 6500 nebo něco podobnýho... Je jasný, že každej trochu zběhlejší člověk si domyslí, jak to má bejt... Jde zde ale o princip... Nezlob se na mě, ale když něco dělám, tak se to snažim dělat pořádně, ale tady to vypadá jako že to autor psal dsot narychlo, nebo že je to lehce nadprůměrnej lamák... Nevim co dodat... Asi to tak neni, ale z toho článku to tak prostě vypadá, tak se nediv tomu, že to tu všichni kritizují... Proč se k tomu nevyjádří třeba autor? h?
12.1.2005 19:25:09   0.0.0.xxx 6263
s tym suhlasim, ale rad by som nejaky obsiahlejsi test na pct :-)btw mam plane vylucne ATi9700mobility s 128RAM..
ale ako testy to moze byt zaujimave, lebo mobilny segment cakaju velke zmeny, hlavne prichodom Sonomy od intelu, kde uz bude podpora MXM nVidie a Axiom od ATi.
uz prve testy(berme s rezervou), ktore mozu byt ukazuju ze 6800Go bude velmi zaujimava a podobne aj X800 mobility ... tak preco si o nich nepovedat viac. aj tu sa da troska ladit, aj ked je to slabota.
12.1.2005 21:27:19   0.0.0.xxx 6762
vynikajuci clanok..ozrejmil mi vela veci a prefektne priklady boli na vyuzitie detailov a podobne...HL2 rulez...neni o com..
12.1.2005 21:49:11   0.0.0.xxx 6165
Hraju to na 21 monitoru 1800x1440 s GF6600GT no problém. Procesor Prescott 2,4 na 3Ghz, 1024MB RAM. Předtím jsem měl Radeon 9800PRO 128MB a ten už nestíhal v 1600x1200 ale 1280x1024 byl absolutně v pohodě.
12.1.2005 22:19:06   0.0.0.xxx 6763
to co tu popisujes, je naprostej bullshit... 660GT je o nieco lepsia karta ako Radeon9800Pro, ale tento rozdiel sa zmazava tym, ze hry bezia lepsie na ATI kartach... Takze by mali davat priblizne rovnake fps.. Respektive urcite NIE rozdiel 1800x1440 -> 1280x1024...
12.1.2005 22:31:26   0.0.0.xxx 6165
Mám Radeona 9600PRO@450/660 a chci si koupit X800XT PE tak doufám, že to pujde v 1600x1200 a vše "úplně" vše na max. Už takhle jsem to hrál ve 1280x1024 a vše naplno kromě AA a AF bylo na tri. Už jsem ho dohrál, ale budu to s tou X800XT PE hrát na 99.99% znovu :-)) byla to moc dobrá hra. A to mě HL1 vůbec nebral.
12.1.2005 22:39:52   0.0.0.xxx 6563
to ti neudělá ani v Marku 01. Pokuď to nemyslíš ironicky ;-)
12.1.2005 22:42:15   0.0.0.xxx 6167
Taky jsem koukal kde to vzali :-D
12.1.2005 22:44:52   0.0.0.xxx 6661
Máš pravdu. Na to, že dělá s HW, tak mu to trochu uklouzlo :-)
12.1.2005 22:56:18   0.0.0.xxx 6162
To máš naprostou pravdu. Taky jsem koukal, co to tam je napsáno za nesmysli. Já taky hrafu raději v 1600x1200 bez AA než jakkoliv jinak s AA. Je ten obraz čistější a kdybych hrál ve 1280x1024 při 4AA, tak si asi nezahraju a v 1024x768 je i 6x málo na takhle velkym panelu. Já mám CRT19" a je to fakt lepší, tak jak tvrdíme...
12.1.2005 23:03:42   0.0.0.xxx 6665
Tak to si kup Athlona FX aspoň 55. Jinak je ti to k hovnu :-D V dnešní době jsou na SLI pomalí CPUčka. To je lepší 1x6800GT a to i po cenové stránce.
12.1.2005 23:19:30   0.0.0.xxx 6162
To bych bral taky a to ještě kdyby byla každá z těch 1024 ramek byla 1024ka :-D a desku do které bych to po 1 dni nastrkal :-D
Dělám si srandu.... Já to chápu.
13.1.2005 02:07:58   0.0.0.xxx 6765
Musíš to brát vzhledem k HL2, o kterém je tento článek. Jde prostě o to, že od určité hranice už v této hře vyšší výkon jen těžko užiješ...
13.1.2005 06:53:46   0.0.0.xxx 6163
Já mám R9700@PRO a mám tam 1024x768/32, max.detail,8xFSAA,16xAniso a mám min.35FPS. Takže nevím, proč by R9800 nemohla bezproblémově jet. Rozdíl mezi X800 a R9800 poznáte hlavně ve FarCry a Doomovi.
13.1.2005 07:01:12   0.0.0.xxx 6662
Myslim, ze tahle karta Ti dosti brzdi vykon procesoru (1MB L2?). Jinak nevim, proc mas tak malo bodu. Muj minuly komp byl Barton 2500GHz(512L2),512MB(333MHz) a ATI 9600Pro. Vysledek v 3DMarku 2001 jsem mel 11,5tis. Pokud ty mas s Athlonem 64 pouze 12tis bodu, tak to vypada, ze Ti grafika znatelne brzdi CPU. Cu
13.1.2005 07:03:04   0.0.0.xxx 6466
Ze Ti grafika brzdi PC ne CPU.
13.1.2005 07:05:47   0.0.0.xxx 6562
Coze? a ja myslel ze mi to kolisa z prumeru 70 na 30fps(bitka na namesti) tim, ze mam jen 512MB, tak ted vidim, ze to dela i u 1024pameti??
13.1.2005 08:18:26   0.0.0.xxx 6363
krutaci v praci to hrali na xp sp1 1.8 ghz 256 ram a integrovane intel 82845 a dobre se bavili - teda spis prumerne, protoze hra je jen prumerne dobra hehe
13.1.2005 12:50:47   0.0.0.xxx 6567
Nikde jsem tam nenasel radu jak zapnout DX9 na GF FX ja mam FX5900U a docela rad bych ho videl se zaplym DX9
13.1.2005 12:54:50   0.0.0.xxx 6161
s tim starim pridej
13.1.2005 12:58:46   0.0.0.xxx 6762
Ja mam FX5900U od Asusu a spousti mi to DX8, a na 1280x1024 4xAA 8xAF se nedostanu pod 50fps
13.1.2005 18:42:57   0.0.0.xxx 6566
Tak half-life 2 je ta NAJLEPSIA HRA NA SVETE FAKT KTORY JU NEMAJU TAK JU ZOZENTE LEBO JE TO BOMBA
13.1.2005 19:34:13   0.0.0.xxx 6463
kecas nesmysly, zadna 4200 neda pres 2000 bodu v 3dmarku03, natoz pres 3000. to jsi upadl na hlavu, nebo tomu vazne nerozumis.
13.1.2005 20:24:44   0.0.0.xxx 6163
Tento článek měl být o tom, jak rozchodit HL2 v co nejvyšší kvalitě na různých grafikách a ne o tom, jak rychle na jaké kartě jede. Takže souhlasím s Rimmerem, že testovat to na kartě, na které si tak či tak můžeš nastavit všechno na maximální detaily je pro účely tohoto článku přinejmenším bezpředmětné (spíš bych řekl blbé, ale abych někoho neurazil....
13.1.2005 20:58:28   0.0.0.xxx 6565
Tak to anisotropní filtrování mi dost vyrazilo dech, ono to vážně k něčemu je
13.1.2005 21:09:07   0.0.0.xxx 6163
som sa dnes dopracoval k gf 6800 a idem to otestovat
13.1.2005 22:00:02   0.0.0.xxx 6566
S tim kolisanim fps me HL2 dost stve.Chvilema mam 140 fps a treba na zacatku na namesti mam 40.Kdyby to melo 40 fps porad (priblizne) tak O.K. , ale takto jde videt zpomaleni.Dosel jsem k zajimavymu zjisteni ze jestli dam skoro vse na LOW, nebo na HIGH tak ¨na tom namesti proste budu mit 35-45FPS???????.Nevim,treba je to normalni,ale podle me by pri zvysujici se kvalite zobrazeni mel jit framrate dolu a to zasadne a ne jen circa o 10% a to hlavne pri nastaveni na shaderu na low,jinak je to identicke.SESTAVA:BARTON 3200,1GB RAM,OT GEFORCE 6600 GT 555/1080 PS:JAK SE NA TO KOUKAM TAK JE OPRAVDU HL2 zavislej na procesoru a to az neskutecne,hlavne pri narocnejsich scenach viz. namesti(presun)!!!!!!
13.1.2005 22:30:01   0.0.0.xxx 6163
mam Radeon All-In-Wonder (cip 7200) osazenou 32MB DDR pamětmi, ale jinak komp je solidni AthXP 2600+, 512RAM a 3dMARK 2001 mi tedka vyjel 3535BODU!!! a HL2 hraju v 1024x768 pri zapnutem vsem co se zapnout da. Kolik snimku mam netusim, ale je to zcela plynule. Ani nevite, jak jsem byl rad, kdyz jsem tu hru poprve spustil...
14.1.2005 00:31:47   0.0.0.xxx 6366
Radeon 8500PRO opravdu existuje. Puvodne to byl jen 8500 ale pozdeji ho prejmenovali na PRO a zavedli podtaktovne nonPRO a LE.
14.1.2005 07:14:11   0.0.0.xxx 6262
Tak to je jeden z největších blábolů jaký jsem za posledních pár měsíců slyšel. Hal-Life2 si zahraješ, protože se hra přepne do directx 7 modu. To znamená prakticky bez všech efektů. Takže Ti je všechno zapnuto trochu k ničemu. Zajímalo by mne jak Ti šlape DOOM2 který
tuto funkci nemá ... Myslím, že si ho asi nezahraješ. Takže se moc neprs.
14.1.2005 07:28:38   0.0.0.xxx 6561
Já myslím, že velká část bude v grafice. Ale přesvěč se, že Ti paměti jedou na 400MHz. Za sebe říkám, že Athlony64 jsou pěkný šmejdy. Navoněný procesory. 4 z 10 které se mi dostanou na stůl nechtějí běhat s paměťmi na 400Mhz. Běží pouze na 333 .... A to není problém jen tohohle procesoru. 30%-40% sestav s procesorem AMD dělá problémy. Vždy něco nefunguje. Není to vždy v procesoru. Desky stojej taky za prd. A to preferujeme značkové výrobce. U intelů jsou sice problémy také, ale zdaleka ne tolik.
14.1.2005 08:16:12   0.0.0.xxx 6164
upadl sem na hlavu ... urobila 1700 bodov
14.1.2005 08:52:33   0.0.0.xxx 6462
sims2 ma engine zavisli asi iba od CPU, ... upgradol som s 5900XT na 6800GT a ziaden rozdiel v rychlosti... dokonca ked zrychlim cas a mam fakt vela objektov alebo rychlo zoomujem tak to FPS (fraps) klesne aj na 10 a mozno aj menej... hruuuza... inak pri normalnej rychlosti to ide krasne
14.1.2005 08:55:09   0.0.0.xxx 6063
ty si nieco pil asi... 30 FPS je sekanica jak prasa... to ti mozno staci na film, ale na FPS potrebujes najlepsie okolo 60 a viac... uz okolo 40FPS je to hoodne lenive
14.1.2005 08:56:25   0.0.0.xxx 6767
pri AA a ANISO s tym nema CPU vela co robit
14.1.2005 09:20:44   0.0.0.xxx 6261
Suhlasim, AMDcka v mnohych pripadoch nespolupracuju so 400MHz ramkami, treba ich znizit na 333. Aj ja som si myslel najprv ze to bude len v doske, a nakoniec to bol problem celeho subsystemu (dokonca nebolo jedno ci je v AGP slote grafca AGP4x alebo AGP8x... pri AGP4x sa aspon masina rozbehla kazde rano, pri druhom po 6 hodinovej odstavke stroj nestartoval vobec). Cakala vymena pamate a podtaktovanie na 333MHz. Uvidi sa co sa mi podla tohto clanku podari nastavit v HL2 az si ju raz zahram, este mi chyba grafika a na GF4MX440 moc nechcem skusat. Radsej cedecka do suflika. Ostatne je Sempron2600+ 512MB 333Mhz usadene na ASUSke. (sklamanie z kombinacie AMD, ASUS a TwinMOS)... uz zmienovany problem s ramkami a amdckami.
14.1.2005 09:23:32   0.0.0.xxx 6761
Mám taky 5900XT a pokud zapnu DX9 efekty tak se mi přestane zobrazovat voda a rapidně se mi sníží počet FPS. A to ty DX9 efekty musím zapínat přes konzoli protože automaticky mi to detekuje DX8.1
14.1.2005 11:17:16   0.0.0.xxx 6067
HL2 je fakt pecka docela by me potesil i nejaky datadisk. Jinak lidi na P4 3,6Gh s 1,5 Gb ram a Ati x800pro to je nadhera hrat!!
14.1.2005 11:27:53   0.0.0.xxx 6562
mam problem, mam GF 3 Ti 200, HL2 me detekuje DX 8.0, ale nejsem schopnej nijak zapnout tu DX8 vodu, proste tam mam furt to mliko, a pritom ve Vampires:Bloodline me normalne funguje "reflect world" voda (stejna jako mate na screenech z HL2). nevite nekdo co s tim? ta karta to evidentne umi, ale proste me to nejde zapnout. (i v beta verzi CSS me ta voda fungovala, ale ted jak mam originalku tak to proste nejde ani v CSS ani v HL2). help pls
14.1.2005 11:28:43   0.0.0.xxx 6163
mam problem, mam GF 3 Ti 200, HL2 me detekuje DX 8.0, ale nejsem schopnej nijak zapnout tu DX8 vodu, proste tam mam furt to mliko, a pritom ve Vampires:Bloodline me normalne funguje "reflect world" voda (stejna jako mate na screenech z HL2). nevite nekdo co s tim? ta karta to evidentne umi, ale proste me to nejde zapnout. (i v beta verzi CSS me ta voda fungovala, ale ted jak mam originalku tak to proste nejde ani v CSS ani v HL2). help pls
14.1.2005 14:22:29   0.0.0.xxx 6667
Kazda liska si haji svuj ocasek ze... Je SUPER rict urcite to VALVE udelali schvalne (coz je naprosta hloupost) ze to jede jen v DX8.1, maji smlouvu s ATi (nerikam,ze ne) atd... ale pak ten samej clovek rekne "Juhuuu DOOM3 mi jede nejlip, zlata nVidia, ATi je na nic" (ale o tom, ze ma Id smlouvu s nVidii uz nic necekne ze) Shelby.
14.1.2005 22:44:06   0.0.0.xxx 6161
Taky jsem se díval. Zkoušel jsem to na Kyro II (64MB paměti) a co bylo zajímavé, tak DX level mi to napsalo 6 (mám na mysli přímo ve hře). Ale hratelné to s touto kartou moc není. Jednak výkonově na tom moc dobře není a hlavně ty ovladače jsou něco odporného - padají třeba při každém pokusu po chvilce hraní jakkoliv změnit nastavení grafiky.
A s tou TNT2 si myslím, že to bude hratelnější - už předtím jsem měl zkušenost z UT2004, že TNT2 M64 byla mnohem rychlejší než Kyro II.
14.1.2005 23:36:02   0.0.0.xxx 6560
Mam asi už trochu pomalejší komp a zkouším to na CSS. po zadání příkazu se červeně zobrazí info o CPU 1400@1680 a RAM 512. Třeba voda neni vidět. Pod dx8.1 vidět je. bude se HL2 chovat korektně?
15.1.2005 07:46:06   0.0.0.xxx 6166
Já mám Amd 2200+,geaforce fx 5200,5120 ram.Jede mne to uplne v pohode.Je to super hra..Porad se divim ze ta geaforska to utahne i plno jinych her.
15.1.2005 07:46:50   0.0.0.xxx 6360
Tch ramek mam 512 heh
15.1.2005 09:16:47   0.0.0.xxx 6261
Mam gradicku MSI GeForce MX 440 64MB(Memory420@570Core250@371).
Moje nastavenia
Resolution 1280*1024
Texture detail High,Model detail High,Shader High,Filtering Anisotropic 16x, a proste skoro vsetko na najlepsom a priemerne FPS mam 68.Tak nech niekto nehovori ze MX 440 neni na to vhodna. MiDo
15.1.2005 10:26:10   0.0.0.xxx 6766
Naprosto s Tebou souhlasim: ,,Tento článek měl být o tom, jak rozchodit HL2 v co nejvyšší kvalitě na různých grafikách,, to je ale vse. Ale nevim, kde jsi prisel na to, ze se silnou kartou muzes nastavit vsechno na maximum?? Naopak, jak uz jsem psal, skace mi to na 30fps coz je velmi neprijemne a proto i ja musim snizit textury na ,,medium,, abych se nedostaval pod 40fps. A o tom ten clanek je, KVALITA vs VYKON. Ne: Testujeme HL2 na slabych kartach.
15.1.2005 12:14:26   0.0.0.xxx 6161
Half Live 2 nejlepší hra současnosti,dle mého názoru!!!Koupil jsem si na to novou grafiku a vyplatilo se. Článek je skvělý a dává Vám všem námě na co nejlepší nastavení pro co nejlepší zážitek z této hry,tak přehlédněte nějaké překlepy.Ještě jednou díky a jen tak dál.
15.1.2005 12:47:36   0.0.0.xxx 6765
no nerek bych ze na cpu zas tak nezalezi, ja ted koupil 2.8ghz (takt. na 3ghz) P4 LGA775, mam radeonku 9200 a hraju na 1024x768 vsechno na stredni detaily a naprosto v pohode
15.1.2005 12:50:13   0.0.0.xxx 6161
Mam taky GF 5900xt a bezi mi vse naplno i s DX9 a na 3D marku mam taky o hodne vic jak 13k bodu a taky se by je museli zlevnit jestli se teda sezenou do 4500kc ...
Nevim nevim
15.1.2005 14:00:21   0.0.0.xxx 6561
"Tak nech niekto nehovori ze MX 440 neni na to vhodna."
Klidne ti to reknu: Neni na to vhodna!
Kde mas aspon DX8??? Bez nej je to pekne hnusny...
15.1.2005 19:19:15   0.0.0.xxx 6367
To je opravdu strašné, že jsi se dokonce dostal pod 40 fps (což vadí tak v multiplayeru, v singlu stačí tak nad 25fps), ale :
1. Jaké procento lidí si myslíš, že některou z těchto silných karet má? - poradím - hodně málo. Pokud by to bylo o nastavení silných karet tento článek, tak by stačily tři, maximálně čtyři řádky textu.
2. I v tom nejhorším případě u těchto silných karet musíš nastavit jen velice málo věcí jinak než na max, ale právě u slabších (a nemyslím jen slabých - tady mluvím i třeba o R9600 apod.) je právě problém nastavit správně poměr kvalita vs. výkon.
3. Když už nic jiného, tak to chtělo testovat právě na jedné z karet zařazených do střední a/nebo do nižší kategorie (klidně i na všech třech), protože jinak mám dojem, že autor (ačkoliv záměr byl dobrý), nemá skutečně představu jak se hra chová na pomalejších kartách (viz doporučení nastavit 2xAA u nejslabší skupiny karet - velká část z nich na to prostě nemá)
15.1.2005 19:20:49   0.0.0.xxx 6762
2AA -> 2AF
17.1.2005 07:01:16   0.0.0.xxx 6265
cece mam taky 9800SE ale v 03 mam 4568 bodu a v 01 14675.
:-)
ze by to delala ta P4 na 3GHz :-)
17.1.2005 07:10:25   0.0.0.xxx 6661
Mám grafickou kartu s chipem TNT1 (16 MB RAM) má smysl tu hru vůbec instalovat?
17.1.2005 09:40:03   0.0.0.xxx 6266
Ha, prý DX7 To už je trochu moc. A ještě jeen detail, mám tuto sestavu: Duron1300, 512MB SDR paměti, GeForce3 Ti200 a zahrál jsem si halfa bez nejmenších problémů na střední nastavení. Tak teda nevím, pro je G3 v nejnižším segmentu
17.1.2005 09:56:25   0.0.0.xxx 6660
Na mé ne přiliš silné sestavičce. Athlon XP1700+ (palomino) >> 2000+ (2xFSB150). Ram 1GB DDR (2x150). VGA Radeon 9800SE 128MB 256-bit (4pipeline) takt jadra 325 / pameti 310 >> odemknuté softwarove pres omega drivers dalsí pipeline. Tedy mam 8 pipek a pretaktovan na 420 jadro a pameti na 350 (700 efektivne). Hraju na rozlišení 1280x1024 a full detail (AA 8x a AF 16x) :o)
17.1.2005 10:25:34   0.0.0.xxx 6260
THA NEVIEM, SOM TO ROZBEHAL NA AMD THUNDERBIRD 1000MHZ,ATI RADEON 9600SE,256 RAM(ALE VYPINALO,LEBO SA VELMI PREPLNOVALA,TAK SOM MUSEL ZICAT OD KOLEGU ESTE JEDNU 256mb),A FACHA MI TO SKORO NA PLNYCH DETAILOCH A PLYNULO,TAK NEVIEM CI TA GRAFIKA PATRI MEDZI "Základní třída graf. karet" JAK STE TAM NAPISALI.LEBO PROCAK MI NA VYKONE URCITE NEPRIDAVA.JOKE
17.1.2005 10:33:57   0.0.0.xxx 6562
skor by som povedal naopak, facha mi to na amd 1000Mhz s grafikou ati radeon 9600SE skoro na najvyssich detailoch
17.1.2005 11:56:28   0.0.0.xxx 6164
tuto kombinaciu pouzivam uz par mesiacov (od doby co mam problem zo zhananim Epoxu) na vsetkych kompoch co skladam a aste som nemal problem.
17.1.2005 12:41:42   0.0.0.xxx 6462
Ještě prosím doplnit to slibované zapnutí módu DirectX9 u karet Geforce FX 5900 (SP/XT). Pouhé zapnutí "mat_dxlevel 90" není to pravé ořechové, jak jsem se dočetl jinde (artefakty ve vodě).
Jinak díky za skvělý článek!
17.1.2005 21:33:53   0.0.0.xxx 6268
Mám takový problém!Mám 6600GT, 2500+,512 ram a třeba když vyjdu z nádraží na začátku,tak mám 19fps!Nejhorší na tom je,že je jedno jestli to mám na 640*480 min. detaily nebo 1600*1200 max. detaily 4*AF 2AA!To je divné,ne?Proste si ho nezahraju plynule!A ta sestava zase není tak špatnáJinak ovladače 66.93.PROSÍM PORAĎTE!To samé se mi stavá i u NFS U!Čím by to mohlo být?
19.1.2005 18:44:12   0.0.0.xxx 6760
Cus, mam GF6200(8 pipes + OC) a taktez je uplne jedno jake mam detaily, stejne to ve stejnem miste vzdy sekne, nemate na to nekdo nejaky tweak??
21.1.2005 03:42:37   0.0.0.xxx 6061
No koukám, že tohle je zajímavá debata, mám notebook Pentium M 1,4Ghz (1MB L2 cache myslim), 512 MB DDR Ram, ale grafiku Ati Mobility Radeon 9000 32MB, starší hry jako třeba Mafia, GTA Vice City jedou bez AA na 1024x768 celkem v pohodě ale takový Return of the King se obcas sekne v 800x600, Doom3 nehratelnej, snímkování do 15FPS na nejnižší rozlišení a detaily (to je ale myslim kvuli tem 32MB), Thief 3 je na tom hodne podobne (a taky mi pripada ze je to kvuli tem 32Mb, protoze cast jede plynule (samo že na nejnižší detaily a rozlišení) a pak se to v určitejch chvilich začne šílene sekat (jako by se nahravaly textury, ale nebylo kam) a připadá mi, že u her kde jde nastavit 16bit oproti 32 nebo 24 se skoro tak o polovinu zvýší framerate? Proto by me zajimalo jestli ma vubec cenu si HL2 pořizovat a jestli to bude hratelny.

Jinak neni tady nejakej podobnej notebookář nebo někdo kdo by mi poradil jak by se dal zvýšit výkon tý grafiky?
21.1.2005 19:08:27   0.0.0.xxx 6567
prosim o rdu,mam GF 4 Ti 4200,je to starsi ale ne tak spatna grafkar.v 3D marku 03 jsem dostal 1470 bodu,neni to nejak malo??poradi nekdo jak z karty vymacknout lepsi vysledky??diiiiik POOLOS
22.1.2005 02:10:23   0.0.0.xxx 6263
To ze pri Sempronoch (vacsinou jadro Thorton - AMD iba oprasilo stare procesory a premenovalo ich na Semprony) nejdu ramky na 400MHz je dost znamy fakt, ale zovseobecnovat to ako problem vsetkych AMD je dost netaktne....

S Athlonmi XP som nikdy nemal problemy (rozne dosky - asus, abit, asrok, msi) a momentalne mam Barton 2500+(1820=166*11) pretaktovany na 3200+(2200=200*11), doska Abit nForce2 MCP-T, 2*512 dual Apacer 400MHz a ziadny problem s tym nemam...

Inac na GeForce FX 5900XT (390*500/700*800) si HL2 hram vsetko uplne FULL, ale iba na 15min, lebo sa prehreju pamate a zacne to brutalne sekat....ale pri 450/750 vsetko high, reflect world, AA4x, AF8x, 1024*768 to ide plynulo, len skoda tych DX9 efektov
22.1.2005 15:46:36   0.0.0.xxx 6662
nemohu souhlasit s výroky, které vytahují dražší grafické karty nad levnějšímy co se výkonu týče. Mám FX5200 128MB,DirectX 9 a vše!!(kromě detailů objektu, ty mám na medium) mám na MAX a jede mi to plynule a při špičkové kvalitě obrazu(viz vaše foto detaily )
jinakkonfigurace pc mám Athlon 2200XP,256RAM
Já neříkám že se samotnýn výkonem FX můžu měřit s RADeonem 9... , ale že je to pro HL2 při slušném procesoru dostatečná karta. Dík.
22.1.2005 16:02:18   0.0.0.xxx 6165
Prosim te, prestan tu mystifikovat lidi a spadni zase na zem, OK? Na tve karte to sice mozna trochu bezi, ale max. 20-45FPS, vic ti to na max. detaily v 1024x768 dat nemuze. A pokud tu pises o DX9, tak ta je na ty tvy karte tak pomala, ze musis mit dokonce i min FPS, nez jsem tu psal. Skoro "hratelne" je to mozna v DX 8.1 na ty karte. Takze to mozna vidis pomerne "hezky", ale cukane jako krava.
Jo a s tou pameti se ti musi dalsi level nahravat tak 3 min. Probud se ;-)
27.1.2005 15:47:48   0.0.0.xxx 6663
stahni si novejsi ovladace 66.93 nepodprujou 6600gt
7.2.2005 09:31:11   0.0.0.xxx 6166
Podle sestavy bych měl spadat někam do zelené (Barton 3.2 (2.2 Ghz)/ 9800XT 128/ 512MB-400MHz CL2 DualCh), ale HL2 mi doporučil podstatně nižší nastavení při rozlišení 1024x768: Model a textury střed, filtr trilinear, AA 0x, Water world a shadow high.... Zvedl jsem to AA 2x, AF 4x a voda na All a pořád dobrý. Při zvednutí na High u modelu a textur už to není příjemně hratelné protože fps má časté výkyvy k hodnotám okolo 25 a projeví se to plynulosti pohybu. 3DMark takovej nebo makovej, body sem nebo tam. 9800XT s Bartonem 3200+ je na High modely a textury HL2 bohužel málo.
7.2.2005 13:06:25   0.0.0.xxx 6762
Half - Life 2 je sice náročná hra, ale sám sem koukal, na jakých počítačích se dá spustit. Já sem jí spustil na AMD Athlon XP 2000+, 224 DDR RAM a integrovanou GeForce 2. Sice sem musel dát všechny detaily na minimum (což bylo na výsledné hře 100% vidět) ale běžel a to je hlavní.
8.2.2005 07:44:35   0.0.0.xxx 6167
Na netu se daji stahnout nove ovladace 71.80 (napr. laptopvideo2go, guru3d), ktere konecne na Geforce kartach zobrazuji spravne vodu....
8.2.2005 16:06:05   0.0.0.xxx 6562
na jakou kvalitu to stouhle grafarnou spustim(GE FORCE FX 5500 256MB) ....dik za odpovedi........
8.2.2005 18:03:11   0.0.0.xxx 6262
No počkat, já jsem dřív MX440 měl, ale Aniso 16x tam teda ani zdááááleka nebylo!
12.2.2005 11:52:25   0.0.0.xxx 6567
mám GeForce FX5900XT,pořád nevím,jak mám zapnout DX9.Poradte .dikec
12.2.2005 12:15:14   0.0.0.xxx 6280
jak si zapnul dx9??
12.2.2005 12:17:25   0.0.0.xxx 6866
zapina se to v konzoli (via ~) mat_dxlevel 90 nebo v command line jako parametr pro spusteni hry -dxleve 90.
14.2.2005 18:16:09   0.0.0.xxx 6361
Stačí spustit hru s příkazem -dxlevel 90
18.2.2005 18:13:37   0.0.0.xxx 6560
Mno, tak podle tohoto nastavení, bych si snad Halfa 2 ani nezahrál. Mám Asus A4708D (sempron 3000+; ati 9200 32MB GPU 200MHz, paměť 230MHz; 2x256 DDR 333MHz). Halfa 2 hraji na 1024x768 High detail u všeho + 2xAA a 4xAF, ostatní nastavení - reflection atd. na max. a bez jediného kousnutí
18.2.2005 18:19:40   0.0.0.xxx 6161
Zkus nainstalovat omega drivery
http://notebook.cz/__/,clanky,technologie,2004,omega-drivers,index.html

sem se podívej!
15.3.2005 09:58:17   0.0.0.xxx 6666
Taky se divím, kolik ti toho ta tvoje Geforcka 5200 utáhne :-)
Určitě zvládá v pohodě i Doom 2 v největších detailech,co?? :-)
16.3.2005 16:06:18   0.0.0.xxx 6062
Jakto že mi jede Half-Life na této sestavě: CPU: Celeron II 1.04Ghz, RAM: 256MB, Deska: Chaintech (6AJR4), Grafika: Ge-Force 2 MX400 32Mb, WinXP. Nevim jakto že mi jede protože ostatním na těchto grafikách to nejede ani s 64Mb! Tak nevím
1.4.2005 22:25:34   0.0.0.xxx 6761
no a ted mam 6800gt......jako rozdil je vazme big ale za ty prachy.... Sem si mohl nech tu 5500 a na tom sem taky vsechno rozchodil skoro na plný detaily.....viz doom3(nedelam si prdel)
9.7.2005 20:27:40   217.197.145.xxx 6165
já to rozjel na AthlonuXP 2200+ Geforce 4 Ti4200 ram 512 MB. Nevím co šeci držkujete že GF4 Ti4200 dá v 3Dmarku 2000 bodů, CENZURA v defaultu 1453 po OC 1591 v roz. 1024*768
12.7.2005 21:38:41   62.240.180.xxx 6662
Jak pise Hans jsem asi taky otupely a zvykly na 10-15 fps, Hral jsem tak MOHAA a RTCW a byl jsem spokojenej :-) Mam Pentium III 450 MHz, 384MB RAM, Ati Rage 128 GL 16MB RAM a hraju HL2 :-) (tak trochu). V tomhle clanku to taky nepispu, ale HL2 ma jadro i pro DX6. Ale nesmim lest do nastaveni advanced a potvrzovat to, pak to spadne :-) Je fakt, ze to vypada velmi podivne, pestrobarevne textury a tak podobne :-) Nemuzu pouzivat baterku, protoze osvetluje jen predmety a ne steny a podlahu a tak si svitim pomoci "mat_fullbright 1" :-) Proste je to sranda :-) V pohode jsem dosel (2-20fps) na zacatek Highway 17, tam jsem to musel vzdat, ty pisecny plaze, voda a sire nebe uz bylo moc :-) Preskocil jsem si do Nova Prostekt, ted jsem ho dodelal a chystem se dal .....
26.7.2005 13:52:55   213.168.180.xxx 6462
No, já osobně si myslím, že Source engine je opravdu povedený, protože se mi HL2 povedlo spustit bez obtíží na konfiguraci: AMD Duron600, 256Mb RAM(333), GeForce MX440... ) Pravda, musel jsem vypnout všechny detaily a dát rozlišení 800x600, ale běhalo to plynule...
27.7.2005 16:39:02   212.71.152.xxx 6766
Intel P4 LGA 775 3,2GHz 1GB Ram GF 6800GT ASUS.
3D Mark03 10500.
HL2 1600*1200 Vše full.
Dokonalost a není co dodat.
Prostě když chceš pařit pořit si pořádnej stroj.
15.8.2005 23:35:53   85.160.67.xxx 6160
Ne kazdej ma rozpocet jak ty ;)
15.8.2005 20:42:24   85.71.45.xxx 6660
Já mam Athlon 64 3000+, Zakladku s nForce 4 Ultra SLI, GeForce 6600GT, 1GB RAM cl 2.5 a HL2 se mi na plny detaily bez AA a AF občas jakoby sekne, když AA i AF dám na plno tak hra jde stejne plynule, ale zase se chvílema jakoby sekne, tak v rozmezí 30 sekund nevíte čím to muže bít zposobeno?
27.8.2005 19:25:41   213.210.185.xxx 6267
no takove problemy vetsinou dela to ze si nerozumeji deska a grafika, ale je pravda ze sem to slysel jen o ati a asusu ze se moc nesnesou, ale o gf? mozna taky modle toho od jakeho vyrobce mas tu grafiku, pokud od lealteku tak bych se ani nedivil ta je mrtva na spodek
5.10.2005 18:09:28   82.114.199.xxx 6561
Heh, já to mám s grafikou jinak. Moje "skoromodrá" (GeForce FX 5900/ASUS V9950 TD 12 dosahuje výkonů "hodnězelených", 15000b v 3D Marku 2001. A navíc, zapl jsem možnost DX 9.0 a jede mi to krásně. Shrnu to - na mým AMD Athlon 64 3000+, 640 MB RAM a výše uvedenou grafikou to hraju všechno na high, 1024x768, 2x AA, 16xAS a pod 35 FPS to nejde...
18.12.2005 14:43:49   84.47.77.xxx 5760
Moja zostava: CeleronD 2.4, 1GB Ram Dual, Radeon 9200 64MB 128bit, doska Abit

Nastavenie: 800x600, vsetko zapnute + High a reflect all, 16x AF, 6x AA

Vysledok: priemerny vysledok = 40fps

PS: nic nepretaktovane a dalekocervena grafika. Cim to bude?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

20 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.