Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky
Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky
autor: Lucie Jiříková , publikováno 24.2.2016
Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky

Fanoušci hororových her vědí, že se v tomto žánru objevuje vskutku málo titulů (alespoň pokud mluvíme o těch kvalitních) a tak musíme být vděční za každý nový kousek. Jedna z takových her se před pár dny objevila na Steamu a sklízela pozitivní ohlasy, a tak jsme se rozhodli vyzkoušet, nakolik bude děsit nás...


Nedávno jsem četla rozhovor s jedním vývojářem hororových her. Tento tvůrce byl přesvědčen, že vývoj hororových her má o dvě úskalí více, než vývoj her z ostatních žánrů. V první řadě se jedná o to, že strach se musí dobře vyvážit, aby nebyl jenom nárazový, ale provázel nás od začátku do konce hry. V tom druhém potom zmiňoval, že jelikož je hra interaktivní médium, má větší schopnost vtáhnout nás do dění než film a tudíž se tvůrci musí krotit, aby nás nevyděsili k smrti.

Když si vzpomeneme na hry, jako je třeba Daylight, tak nám toto tvrzení na tváři vykouzlí úsměv. Někteří vývojáři hororových her totiž řeší docela jiné problémy a to například i zcela základní: Jak to udělat, aby se lidé během hraní alespoň jednou lekli?

Na začátku zmiňovaný vývojář však patřil k týmu Frictional Games, jednomu z nejproslulejších specialistů na hororové hry. Dá se věřit, že tento tým skutečně takové problémy řeší, neboť mají za sebou naprosto výborné tituly včetně Penumbra Overture, Amnesia: The Dark Descent nebo nedávno vydaného scifi titulu SOMA. 

Samozřejmě Frictional Games nejsou jediní, kteří jsou schopní vydat kvalitní hororové hry. Na vlně obecně velkého zájmu o hororové hry se před několika roky svezli také chlapci a dívky z Red Barrels, kteří vydali výborný Outlast (a rozšíření s názvem Outlast: Whistleblower), nebo Bloober Team SA, tvůrci dnes recenzované Layers of Fear.

Layers of Fear: pět hodin lezavého strachu za tři stovky

Bloober Team SA za sebou mají několik nevýrazných herních titulů včetně dvojice nepovedených plošinovek inspirovaných hrou Lemmings (A-MEN a A-MEN 2) a o něco lepší, avšak stejně nevýrazné kompetitivní arkádové hry BRAWL. Bloober Team SA tak papírově nemají moc předpokladů k tomu stvořit herní trhák (navíc přitom hororový, který je možná ještě o něco obtížnější), ale naštěstí pro nás hráče to vypadá, že s Layers of Fear se konečně našli, že hororové hry jim zkrátka tak nějak sedí z podstaty věci.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.