Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Assassin's Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů
Assassin's Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 2.12.2015
Assassin's Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů

Po roce na naše PC přichází pokračování série Assassin's Creed – Syndicate. Je hra stejně náročná a trpí stejnými technickými problémy jako předchozí díl Unity? Na vše se podíváme v dnešním rozboru. Ukážeme si, jaké detaily se vyplatí snížit při nedostatku výkonu a jak ještě hru vylepšit pomocí ovladačů grafické karty.


Assassin's Creed - pokračování vysokých HW nároků

Assassin\'s Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů

Se sérií Assassin's Creed od vývojářů i vydavatele Ubisoft se setkáváme každý rok. Drží se zavedeného herního konceptu a postupů a tak jsou si díly hratelností velmi podobné a mění hlavně prostředí hry. V Assassin's Creed Syndicate je děj zasazen do Londýna v období průmyslové revoluce.

Assassin's Creed Syndicate byl nejdříve uveden na konzole nové generace – Playstation 4 a XBOX One. Na PC verzi jsme si museli několik týdnů počkat. Důvod tohoto odkladu je po předchozím zpackaném Unity pochopitelný. Autoři nejspíše chtěli mít PC verzi dobře otestovanou, aby netrpěla na chyby, díky kterým se díl Unity stal terčem různých vtípků a videí (nejznámější jsou asi mizející obličeje postav).

Assassin\'s Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů

Stejně jako u ostatních her od Ubisoftu, je spuštění hry poněkud zbytečně dlouhé, bez možnosti odklikat loga a reklamy na začátku. Takže jedna z prvních věcí co budete hledat, bude modifikace odstraňující úvodní videa (varování před epilepsií, Nvidia reklama...). Po spuštění hry jsem samozřejmě zavítal do nastavení grafiky a nastavil detaily na maximum včetně vyhlazování 4× MSAA. To pro grafickou kartu GTX 980 Ti není v rozlišení 1920 x 1080 žádná výzva, ale po zkušenostech s dílem Unity jsem raději zůstal při zemi a nevolil takové šílenosti jako DSR 4K rozlišení.

Po pár prvních snímcích vidím, že to bylo rozumné rozhodnutí. Framerate se na referenční GTX 980 Ti pohyboval nebezpečně nízko. Výkon pouze 30 až 40 fps je něco, co jsem ještě na GTX 980 Ti v obyčejném Full HD neviděl. Znovu jsem se raději podíval do menu hry, zda náhodou při maximálních detailech není aktivní nějaký supersampling (vyhlazování hran pomocí vyššího rozlišení obrazu). Ne. V detailech jsou běžné položky na maximu a vyhlazování hran obyčejné 4xMSAA.

Assassin\'s Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů

Grafika hry sice vypadá pěkně, ale ne úměrně výkonu. Optimalizaci hry v prvních krocích hrou bych hodnotil jako katastrofální, výrazně horší než v Unity - to vypadalo podobně, ale na GTX 980 Ti běží asi 2× lépe. Před rozborem samotné hry vždy nějaký čas hraji a pořizuji screenshoty na maximální detaily. Zde mě to hra neumožnila, protože chci hrát plynule. A tak doprovodné obrázky, které můžete vidět v testu, nejsou na maximální detaily, ale na nastavení které dále bude definováno jako „referenční“ pro test.

Naštěstí po snížení detailů (kterých uvidíte dále v testu) se naštěstí karta obrazí a při téměř neviditelné ztrátě kvality obrazu se výkon hry vyhoupl téměř na dvojnásobné fps. V tom samém nastavení jsem zkusil hru i na AMD sestavě ( AMD FX 8370 a Radeon R9 290X) a i zde hra běžela celkem slušně. A grafika i při mírně snížených detailech stále vypadala velmi dobře. Na jednotlivé možnosti nastavení se tedy musíme pořádně podívat. Tohle vypadá na něco shnilého, co zbytečně kazí zážitek ze hry přehnanou náročností.

Assassin\'s Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.