Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení
Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení
autor: Lucie Jiříková , publikováno 7.9.2015
Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení

Série akčních her Metal Gear Solid je tu s námi už přes 28 let. Po několika spin-offech i rozčarování jménem Metal Gear Solid V: Ground Zeroes se Hideo Kodžima vrací na scénu se svým magnum opus. Tato hra by měla být zakončením celé MTG série, tedy jakýmsi vyvrcholením všech Kojimových myšlenek. A to ve velkém stylu.


Hideo Kodžima za uplynulé tři dekády vybudoval sérii stealth akčních her, které se v průběhu času vždy řadily k naprosté špičce nejen po stránce hratelnosti, ale také co do využití možností aktuálního hardwaru. Z původně kostičkovaných her se tak s příchodem kontroverzního Metal Gear Solid V: Ground Zeroes staly super-realistické hry, které se velmi pohodlně řadí na roveň dnešní špičky.

Jelikož Hideo Kodžima svého času tíhl (a i nadále tíhne) i k filmovému průmyslu, vyznačovaly se tyto hryy velmi propracovaným příběhem a videosekvencemi, jejichž délka se řádově počítala v minutách, ale klidně i v desítkách minut.

Vypravoval přitom příběhy, na jejichž pozadí se zrcadlily palčivé problémy dnešních dní. Na přetřes přišla témata jako například válka coby byznys. Hideo Kodžima přitom nikdy nešetřil postavami, událostmi a detaily, které líčil s maximální pečlivostí a provázaností ke stávající sérii, respektive k jejím jednotlivým dílům. Za ta léta tak vzniklo příběhové klubko, které dokáže přesně rozklíčovat jenom opravdový fanoušek série.

Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení

Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení

Obrovský rozsah, komplexita, hromada postav a detailní vylíčení sebevětších maličkostí v Metal Gear Solid pak společně s tím, že série se na PC dostala teprve před několika měsíci, nahrává otázce: „Má Metal Gear Solid V: The Phantom Pain vůbec cenu hrát, pokud jste k sérii přičuchli teprve nyní?“ Odpověď na tuto otázku společně s odpověďmi na další otázky (např. Opravdu se Kodžimovi celý příběh podařil uzavřít?) najdete dále.

Kodžimovi došla slova

Není žádným tajemstvím, že se Kodžima rozhodl sérii Metal Gear Solid opustit. Slíbil proto, že Metal Gear Solid V: The Phantom Pain bude jakýmsi uzavřením všech dosavadních událostí v sérii. S příchodem hry zjišťuji, že to bylo možná trošku velkohubé prohlášení.

Po poměrně nadějném filmovém startu Hideo Kodžima od cut-scén téměř ustoupil, čímž se ochudil o místo, kde by mohl všechno vysvětlit. Z pohledu fanouška série tak Phantom Pain sice odpovídá na v průběhu let vyřčené otázky jako na běžícím páse, nicméně i tak může dojít k jistému zmatení, což není žádným překvapením.

Absenci dlouhých příběhových cut-scén se Kodžima sice snaží nově dohonit sděleními a informacemi ve formě audio-kazet, plakátů a dalších sběratelských předmětů a samozřejmě i vedlejších misí rozstrkaných všude po světě, nicméně právě to může vést k tomu, že nějaký důležitý útržek prostě přehlédnete.

Pro někoho tento styl sdělení může znamenat obrovskou motivaci k tomu prošmejdit každý kout hry, ale někomu tento styl vyprávění prostě nemusí sedět, zvlášť pokud si za ta léta zvykl nechat si všechno odvyprávět.

Metal Gear Solid V: Phantom Pain - famózní završení

Samozřejmě můžete zvolit cestu nejmenšího odporu a vydat se pouze po hlavní příběhové linii. Ani tak nebudete nijak ochuzeni. Celkový příběh je velmi silný a jako obvykle protkaný odkazy, hlubšími poselstvími a myšlenkami.

Skvělé je, že i přes odkazy na ostatní díly Metal Gear si ho mohou užít i naprostí nováčci. Ti z příběhu sice budou mít jenom základní obrysy, což není ani čtvrtina toho, co nám MGS V: The Phantom Pain nabídl, nicméně i to se v porovnání s jinými velkými tituly řadí na úplnou špici. Takže ano, příběh se povedl. Jenom jsem zvědavá, zdali si Konami z Metal Gear přece jen neudělá dojnou krávu a další díl nebude prezentovat jako „Odpověď na všechny doposud nezodpovězené otázky“. Ani bych se tomu nedivila.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.