Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Kam se ubírá evropský CeBIT?
Kam se ubírá evropský CeBIT?
autor: Ondřej Košťál , publikováno 6.7.2015
Kam se ubírá evropský CeBIT?

Letošní výstavu CeBIT 2015 jsem si nechal v hlavě rozležet trochu déle. Kdysi největší expo v Evropě se od roku 2007 pomalu propadá až na polovinu návštěvnosti. CeBIT pomalu mění své zaměření, především kvůli stále se rozrůstajícímu veletrhu IFA, který se koná na podzim. Co nabízí CeBIT veřejnosti a co se děje za zavřenými dvěřmi, kam běžné návštěvníky nepouští?


Letos jsem se opět s pár dalšími novináři vydal do Hannoveru na výstavu CeBIT. Oproti minulému roku jsem o mnoho více neočekával už z toho důvodu, že jsem věděl, o co půjde. Pořadatelé jsou si vědomi stále klesajícího zájmu o CeBIT, a proto chtějí změnu. Návštěvníky k sobě přetahuje výstava IFA, která se také koná v Německu, konkrétně v Berlíně, ale o půl roku později. Z tohoto důvodu se CeBIT zaměří na něco jiného, než na spotřebitele.

Letošním tématem bylo tzv. D!conomy, neboli Digital Economy. Na výstavě bylo mnoho odborných přenášek na téma využití současného výkonu, velkých serverů a různého analytického softwaru pro účely plánování ekonomiky, digitalizace dat a mnoho dalšího. Celkově je CeBIT posledních pár let spíše záležitostí pro firmy, ať už z důvodu těchto přednášek, nebo přítomností doprovodných akcí, jako je například programátorská soutěž pod záštitou CODE_n nebo pavilon plný tzv. start-up projektů.

Do roku 2008 bylo běžné, že se CeBITu zúčastnilo okolo 6 tisíc vystavovatelů a návštěvnost dosahovala půl milionu návštěvníků. Se začínajícím úpadkem zde přestaly své novinky představovat i velké IT firmy. Letošní ročník zaznamenal 3 300 vystavovatelů a 221 tisíc návštěvníků.

Kam se ubírá evropský CeBIT?
Počet vystavovatelů od roku 2004 do současnosti | Zdroj: Statista

Pro běžné uživatele a spotřebitele je zde stále se zmenšující hala. Naopak se zvětšuje prostor zabraný firmami z východních zemí. Firmy s počítačovým hardwarem se navíc přesouvají do tzv. Reseller area, tedy zóny pro manažery obchodů a distributorů. Sem mají přístup jen určití lidé a novináři a tvoří ji většinou jen lokální zastoupení firem. Některé jsou zde zastoupeny jenom lokálním distributorem.

Kam se ubírá evropský CeBIT?
Počet návštěvníků od roku 2004 do současnosti | Zdroj: Statista

Letos jsem měl možnost být zde skoro celý týden a mohl si v klidu vše projít. Po pravdě, v klidu vše projít není možné, pokud si ještě k tomu občas s někým popovídáte. Musíte si vybrat jednu oblast a na tu se zaměřit. V dnešním článku se vrátíme i k hardwaru a zajímavostem, které jsou mně a určitě i vám bližší, než různá softwarová řešení od SAP nebo IBM.

Minulý rok byla partnerskou zemí Velká Británie, která zde však nebyla moc vidět. Více zde byly vidět různé čínské firmy. Letos byla partnerskou zemí Čína, takže ani netřeba vysvětlovat, co zde bylo viděno v ještě větší míře. Nejprve se podíváme na známé firmy a nakonec se vrátíme i k nějakým zajímavostem, včetně těch z čínských stánků.

Kam se ubírá evropský CeBIT?



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
11 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 4.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.