Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika
Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.7.2013
Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika

První Company of Heroes nabídnul v roce 2006 dech beroucí grafiku, která ve své době patřila na absolutní vrchol. Druhý díl takový bohužel není a současné špičce se Company of Heroes 2 v audiovizuálním zpracování rovnat nemůže. To však neplatí pro nároky na výkon grafické karty, které jsou i po snížení detailů poměrně vysoké.


Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika

Když se řekne Company of Heroes, vzpomenou si fandové počítačového hardwaru a technicky vyspělých her nejen na skvělou hratelnost této dnes již postarší strategie, ale především její technické zpracování. Hra vyšla v roce 2006 v době, kdy hernímu průmyslu kralovalo RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Ačkoliv patří Company of Heroes do žánru RTS a obě hry tedy nelze přímo srovnat, domnívám se, že grafika a technická vyspělost Company of Heroes byla ještě o něco dál než u Oblivionu. Jinými slovy byl Company of Heroes (minimálně jednou z) nejkrásnějších her své doby.

Vývojáři grafiku a technickou vyspělost hry ještě o něco vylepšili na jaře 2007, kdy vydali patch 1.70 přidávající podporu DirectX 10. Z Company of Heroes tak udělali vůbec první počítačovou hrou s podporou tohoto API. Je nutno dodat, že řada hráčů po instalaci tohoto patche žádný rozdíl neviděla a i při podrobném zkoumání screenshotů byly spíše minoritního charakteru.

Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika

Po vydání Company of Heroes a několika jeho datadisků si vývojáři z kanadského studia Relic Entertainment „odskočili“ k sérii Warhammer 40,000. V roce 2009 vyšla podobně úspěšná a graficky též velmi povedená strategie Dawn of War II následovaná několika datadisky. Akční střílečka z pohledu třetí osoby Space Marine (2011) se naopak velkého úspěchu nedočkala.

Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika

Nyní se Relic Entertainment vracejí ke své starší válečné RTS sérii a vydávají její plnohodnotný druhý díl. Technicky je Company of Heroes 2 postaven na enginu Essence, který si vývojáři pro své potřeby programují sami. Oficiálně by mělo jít o jeho třetí generaci označenou 3.0 (původní Company of Heroes využíval verzi 1.0, Dawn of War II pak 2.0), rozdíly však dle mého názoru generačnímu rozdílu neodpovídají. Rozdíl v grafice je proti původnímu Company of Heroes znát, není však tak velký, jak by se vzhledem k téměř šestileté mezeře mezi hrami dalo očekávat. V porovnání s ostatními strategiemi je grafika jen průměrná a například kvalit SimCity, Cities in Motion 2 nebo o něco staršího Anno 2070 nedosahuje.

Company of Heroes 2 — slabší grafika, lepší fyzika

Kde naopak Company of Heroes 2 exceluje (byť opět nepřináší nic vyloženě nového), je fyzika. Ačkoliv je ve hře použit starší engine Havok, jsou jeho možnosti využity na úplné maximum. Téměř vše tak lze ve hře zničit, čímž lze bojiště upravovat pro své potřeby. Novinkou je ve hře dále zimní prostředí, které lze také ničit střelbou a jednotky v něm při pohybu zanechávají své stopy.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.