Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě
Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě
autor: Tomáš Šulc , publikováno 24.4.2013
Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Máte rádi budovatelské strategie zaměřené na dopravu a rádi jste zkusili něco jiného než vynikající, ale již ohraný OTTD? Máme pro vás možný tip — Cities in Motion 2. Herní recenzenti jej hodnotí v průměru okolo 70 % a podobně tomu je i po stránce technického zpracování. Grafika je lehce nadprůměrná a potěší i rozumné hardwarové nároky.


Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Ačkoliv je mezi hráči o kvalitní budovatelské strategie poměrně velký zájem, her na toto téma na rozdíl třeba od klonů série Call of Duty mnoho nevzniká. Z posledních třech let mě z těch skutečně dobrých napadají vlastně jen dvě — Anno 2070 a Tropico 4. Zájem mezi hráči o hry s touto tematikou by přitom byl, o čemž svědčí mimo jiné i velký zájem o nedávno vydané a značně kontroverzní SimCity. V jádru jde sice o povedenou a zábavnou hru, na kolena ji však sráží nesmyslně omezená velikost měst a zaměření na multiplayer včetně nutnosti stálého internetového připojení. V tomto kontextu se tak není co divit, že se na špičce zájmu dlouhodobě drží nástupce legendárního Transport Tycoonu OTTD.

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Další hrou, která se na slavný Transport Tycoon snaží nepřímo navázat, je strategie Cities in Motion. Hra se před pár dny dočkala druhého dílu, který je mezi kritiky poměrně dobře hodnocen. Pokud se zvládněte poprat s poněkud složitějším ovládáním a vyšší obtížností především v oblasti ekonomiky a financí (lze zmírnit stavěním v sandboxovém režimu s neomezenými financemi), čeká na vás příjemný simulátor stavění městské hromadné dopravy. Navíc za odpovídající budgetovou cenu. V tuzemských internetových obchodech se hra prodává od tří set.

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Cities in Motion 2 je postaven na licencované univerzální technologii Unity. Jde o herní engine, který je svou rozšířeností srovnatelný třeba s Unreal Enginem. Pokud jste o enginu Unity dosud neslyšeli, je to pravděpodobně tím, že je využíván spíše k vývoji her pro mobilní platformy jako je Android nebo iOS. Běží na něm třeba logická hra Bad Piggies (klon Angry Birds) nebo závody CSR Racing. Přesto je však možné na této technologii vyvíjet plnohodné hry i pro tři největší platformy Playstation 3, Xbox 360 a PC. Zmínit mohu třeba Endless Space nebo chystanou adventuru Dreamfall Chapters a RPG City of Steam. Rozsáhlejší seznam her najdete přímo na stránkách technologie Unity.

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Grafika Cities in Motion je podobně jako samotná hra lehce nadprůměrná. Na rozdíl od barvami hýřícího SimCity je spíše realistická. Na jednu stranu potěší velmi detailní zpracování postav či dynamické měnění dne a noci, na stranu druhou je ale na zemi jen holá textura bez jakékoliv vegetace a chybí třeba také dynamicky měnící se počasí. Technicky hra využívá jen možností rozhraní DirectX 9.0c, to však nevidím jako nijak výraznou překážku.

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Oficiální požadavky hry

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz/AMD Athlon 64 X2 4200+
Operační paměť: 3 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800/ATI Radeon HD 3850
OS: Windows XP/Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad 3,0 GHz/AMD Phenom II X4 @ 3,2 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/AMD Radeon HD 6850
OS: Windows 7/8

Minimální hardwarové nároky Cities in Motion 2 nejsou nijak vysoké a hru by měli plynule rozběhat i majitelé starších počítačů. Konkrétně by pro plynulé hraní při minimálním nastavení detailů měla stačit sestava se starším dvoujádrovým procesorem, 3 GB operační paměti a pět až šest let starou grafickou kartou střední třídy. Majitele podobného typu sestav dále možná potěší fakt, že hra podporuje starší operační systém Windows XP. Doporučená sestava by pak měla mít alespoň starší čtyřjádrový procesor, 4 GB paměti a jednu až dvě generace starou grafickou kartu střední třídy.

Testovací sestava

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.22 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.3 Beta 3. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Cities in Motion 2 nemá vestavěný test k měření frameratu, výkon jsem proto měřil při vlastním hraní. K měření jsem zvolil jednu z map v režimu sandboxového stavění, kdy jsem v noci procházel s přiblíženou kamerou po části mapy. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá, framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě Cities in Motion 2 — Transport Tycoon v novém kabátě

Hru jsem testoval ve dvou režimech nastavení detailů. Méně náročným režimem bylo globální nastavení detailů na úroveň High, náročnějším pak nejvyšší režim Ultra. Jako obvykle jsem testoval v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.