Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
autor: Tomáš Šulc , publikováno 6.3.2013
Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3

Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.


Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3

Když byl v roce 1979 do kin uveden slavný film Alien, pravděpodobně jen málokdo tušil, že se z něj stane ikona a téměř založí vlastní žánr. Kromě filmového plátna se hororové souboje vojáků s vetřelci a predátory staly velmi populární také ve světě počítačových her. První takový titul s názvem Alien vyšel už v roce 1982 pro platformu Atari 2600 a další více či méně úspěšné hry brzy následovaly. Mezi ty nejznámější a nejlepší bezesporu patří Alien Trilogy (PC, PlayStation, Sega Saturn), Aliens versus Predator (1999, PC) nebo Aliens versus Predator 2 (2001, PC). Do dnešního dne bylo pro všechny existující herní platformy vydáno okolo čtyřiceti (!) her s vetřelci v hlavní roli.

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3

Nejnovějším počinem ve slavné sérii je Aliens: Colonial Marines od vývojářského studia Gearbox Software. Tento tým má na krku takové hry jako jsou oba díly Borderlands nebo série Brothers in Arms. Dalo by se tedy předpokládat, že i Aliens: Colonial Marines bude automaticky perfektní. Bohužel se tak nestalo a kvalita hry je především u PC verze žalostná. Průměrné hodnocení je velmi nízké a třeba na Metacritic skóre aktuálně kolísá okolo 45 bodů.

Vysvětlení celého „fiaska“ se zdá být ve složitém vývoji hry, jehož střípky v posledních týdnech plní internet. Jak už jste se možná dříve dočetli na stránkách herních magazínů, vývoj Aliens: Colonial Marines byl minimálně šestiletý a Gearbox při něm většinu času věnoval jiným titulům. Docházelo tak k opakovanému pozastavování a znovuobnovení prací na Aliens, při kterých vždy docházelo ke změnám. Po letech neustálých odkladů však došla trpělivost vydavatelství Sega, které vývoj celou dobu financovalo. Lidé z Gearboxu proto dostali pomyslný nůž na krk a museli hru urychleně dokončit a vydat. To nebylo během dokončujících prací na Borderlands 2 v jejich silách. Práce na singleplayer části Aliens tak převzali nepříliš kvalitní vývojáři z TimeGate Studios, další části hry pak Nerve Software. I přesto byl vývoj ve skluzu a nebylo možné celou hru dokončit včas. Ještě před dokončením se tak příprava nových částí hry zastavila a vše se v rámci možností „poslepovalo“.

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3

Výsledkem výše psaného je mimo jiné hra, která běží sice na starším, ale jinak stále obstojném Unreal enginu třetí generace, technické a vizuální zpracování je však na velmi nízké úrovni. Grafika na mnoha místech vypadá jako u hry staré šest a více let. Doslova žalostné je rozlišení textur. Zatímco dnes ve hrách často rozpoznáte i nejmenší detaily a drobné texty jsou velmi dobře čitelné, v Aliens: Colonial Marines máte problém přečíst i velké nápisy. O nějaké detailnosti vůbec nemůže být řeč. Stejně tak je velmi slabá kvalita částicových efektů a třeba o podpoře efektu ambientní okluze nemůže být vůbec řeč. Ve srovnání s tři roky starým Aliens vs. Predator, který jako jedna z prvních her podporoval rozhraní DirectX 11, jde o velké zklamání.

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.