Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 3.12.2012
Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11

Zatímco první Far Cry měl fenomenální úspěch, dvojka tak dobrá nebyla. Far Cry 3 se snaží vrátit sérii zpět na vrchol, bez chyb to však není ani tentokrát. Technicky vychází „trojka“ z druhého dílu, engine Dunia byl ale výrazně vylepšen. Grafika hry je na velmi dobré úrovni, nechybí podpora rozhraní DirectX 11 s moderními efekty.


Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11

Když vyšel v roce 2004 první Far Cry, způsobil velké překvapení. Zatímco drtivá většina hráčů s napětím čekala na trio Half-Life 2, Doom 3 a S.T.A.L.K.E.R. (na ten se čekání poněkud protáhlo), o několik měsíců dříve se na trhu objevil právě Far Cry a všem vyrazil dech. Prvotina od německého studia Crytek byla jedním slovem excelentní. Nejen po herní stránce, ale i po té technické. Grafika hry ve své době neměla konkurenci a byť byla při nejvyšším nastavením detailů hra velmi náročná, řada movitějších hráčů s radostí „pustila žilou“ a kupovala si tehdy velmi povedené grafické karty ATI Radeon HD 9500 a 9700.

Far Cry vyšel pod hlavičkou vydavatelství Ubisoft. Crytek nedlouho po vydání Far Cry uzavřel smlouvu o úzké spolupráci s konkurenčním vydavatelstvím Electronic Arts. Smlouvy však byly nastaveny tak, že práva na značku připadla Ubisoftu a Crytek svou novou hru musel pojmenovat Crysis. Ubisoft samozřejmě vlastnictví této cenné značky využil a vývoj Far Cry 2 svěřil svým vlastním lidem z Ubisoft Montreal. Hra vyšla v roce 2008 a ačkoliv nebyla špatná, velká očekávání nesplnila. Herní stránka měla své chyby a po čase začala nudit, stejně tak technická stránka hry nebyla tak dobrá, jako všichni doufali. Ostatně přijít v roce 2008 s technicky tak vyspělou hrou, která by dokázala překonat o rok starší Crysis (právě od původních tvůrců Far Cry z Cryteku), bylo téměř nemožné.

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11

Třetí díl přichází opět po čtyřleté odmlce a po zklamání z „dvojky“ má značně zjednodušenou situaci — nejsou od něj tak velká očekávání. Hra ani tentokrát není bezchybná (hodnocení řady herních magazínů pohybující se okolo 90 % mi přijde poněkud nadsazené), své kvality však má a zákazníky si bez problémů najde. Na PCTuningu se však věnujeme především technickému zpracování. Far Cry 3 běží na enginu Dunia 2, a pokud vám grafika hry připomíná druhý díl, není to jen shoda náhod. Engine Dunia 2 přímo vychází z technologie Dunia, kterou používal právě Far Cry 2. Vylepšen byl engine ve většině aspektů. Nabízí nový systém umělé inteligence či animací (technologie Motion Capture).

Největší pozornost byla jako obvykle věnována grafice. Zbrusu nová je technologie vykreslování vody, vylepšen je systém vykreslování postav a obličejů a úprav se dočkal také systém dynamického počasí. Došlo i na implementaci nejmodernějšího rozhraní DirectX 11. Zde vás ale potěší jen efekt globální iluminace, další technologie jako je teselace hra nepodporuje.

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11

Pokud mám grafiku hodnotit subjektivně, je proti Far Cry 2 patrný obrovský pokrok kupředu. Při hraní mne zaujaly zejména stromy a celkové zpracování džungle, celý svět působí velmi realisticky. V detailu však Far Cry 3 ztrácí, detailnost hry není tak velká jako třeba u aktuálního Hitmana. Také dohlednost je na můj vkus nízká, poměrně brzy se přestane vykreslovat tráva a větší objekty se zobrazují s méně detaily. Celkově se mi ale grafika Far Cry 3 líbí. Dnešní špičce jako je Hitman: Absolution, Crysis 2 nebo Max Payne 3 se sice nevyrovná, rozhodě je ale výrazně nadpůrměrná.

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
100 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 44.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.