Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.10.2012
Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Dishonored je dle ohlasů jedním z největších překvapení této herní sezóny. Technickou vyspělostí hra sice nepřekvapí, použit byl Unreal Engine 3, na druhou stranu je výtvarné zpracování hry výborné a na Dishonored je radost pohledět. Potěší také hardwarové nároky, duchovního nástupce Thiefa si zahraje téměř každý.


Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Největší úspěch mají v dnešní době pokračování populárních herních sérií. Když se dívám do seznamu her, jejichž technologický rozbor jsem v posledních měsících dělal, je mezi nimi Borderlands 2, F1 2012, Guild Wars 2 nebo například XCOM: Enemy Unknown. Ani takový Sleeping Dogs není zbrusu novou hrou, ale další díl série True Crime, který musel vzhledem k licenčním podmínkám změnit své jméno.

Když se proto čas od času objeví originální hra a je ke všemu i kvalitní, je to pro hráče téměř svátek. Přesně takové je přitom nové Dishonored od francouzského týmu Arkane Studios, byť i tato hra má svého nepřímého předchůdce v sérii Thief. Je přitom příjemným překvapením, že téměř neznámí vývojáři udělali tak dobrou hru, kterou se někteří recenzenti nebojí označit jako velmi pravděpodobného vítěze v kategorii hra roku. Ve své historii mají Arkane Studios sice poměrně dobré, nikoliv však výjimečné hry Arx Fatalis (2002) a Dark Messiah of Might and Magic (2006). Částečně se podíleli také na vývoji Bioshocku 2 (2010), kde zajišťovali design, animace a uměleckou stránku hry.

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Při vývoji Bioshocku 2 si vývojáři dobře osahali Unreal Engine třetí generace. S ním byli pravděpodobně natolik spokojeni, že se jej rozhodli použít i při tvorbě Dishonored. Jak pravidelně píši ve svých článcích, Unreal Engine se ve hrách objevuje již pět let a mezi nejvyspělejší „herní motory“ současnosti i přes množství updatů rozhodně nepatří. I přesto je ale stále poměrně hojně využívaný a kromě Dishonored na něm běží třeba již zmiňovaný XCOM: Enemy Unknown nebo Borderlands 2. V příštím roce by ale měl být konečně nahrazen novou generací, na Unreal Enginu 4 bude debutovat hra Fortnight přímo od samotných Epic Games.

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Jak už bylo řečeno, svou detailností a celkovou vyspělostí grafiky Dishonored technicky založené hráče pravděpodobně neosloví. Jak je ale u kvalitních her nepsaným pravidlem, odehrává se Dishnored v zajímavém prostředí města Dunwall inspirovaném Londýnem 17. století. To je výborně umělecky zpracované a vizuální stránka Dishonored je proto velmi dobrá i bez oněch nejvyspělejších efektů.

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.