Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků
Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.10.2012
Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Jednou z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti je World of Tanks. V novém updatu byla tato tanková střílečka výrazně vylepšena, přičemž došlo i na grafiku. Hra nabízí nový systém nasvětlení a řada map byla přepracována do nové grafiky. Update jsme proto vyzkoušeli a změřili nároky na výkon grafických karet i procesorů.


Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Nedemokratické režimy většinou nemají k počítačovým hrám zrovna kladný vztah. Naopak je pokládají za zlo, které je nutné potírat. Přinejmenším proto překvapí zjištění, že World of Tanks, jedna z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti, má svůj původ v poslední diktatuře Evropy — Bělorusku. Přesto se tu vývojářům ze studia Wargaming.net pravděpodobně dobře daří. Od svého založení v roce 1998 už totiž vydali téměř desítku vesměs povedených her. Na svém kontě mají například sérii Massive Assault.

Hrou, která Bělorusy proslavila bezesporu nejvíce, je multiplayerová střílečka World of Tanks se stále populárnějším obchodním modelem freemium (viz wikipedia nebo magazín games.cz). Ačkoliv byla hra vydána už před víc než rokem, vývojáři nezanevřeli na její pravidelné updatování. Důkazem toho je poslední opravný balík verze 8.0, který World of Tanks do značné míry předělal. Ponechme bokem změny týkající se herních mechanismů, uživatelského rozhraní, nových tanků atd. a zaměřme se na technickou stránku hry.

Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

World of Tanks je postaven na licencovaném herním enginu BigWorld od stejnojmenné australské společnosti. Ten v současnosti není příliš rozšířený a World of Tanks je jediným u nás známějším titulem, který jej používá (další viz seznam na wikipedii). Pravděpodobně se to nezmění ani v budoucnosti. Studio Wargaming.net totiž BigWorld Technology před dvěma měsíci odkoupilo.

Jak už bylo řečeno výše, před pár dny vyšel velký update 8.0, který grafiku hry výrazně vylepšil. Ačkoliv sami vývojáři neuvádějí podrobnosti, víme o předělaném systému nasvětlení hry, s tím souvisejícím stínováním (všiml jsem si kupříkladu efektu ambient occlusion) a zlepšené kvalitě vody. Devět map (viz jejich seznam) pak navíc bylo kompletně přepracováno a jsou nyní výrazně detailnější.

 Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Grafika World of Tanks se na zmiňovaných devíti mapách skutečně výrazně posunula kupředu a ačkoliv hra stále nepodporuje nejpokročilejší efekty DirectX 10/11, vypadá hra velmi dobře. Posoudit to můžete ze screenů pořízených běhěm hraní v celém článku, především pak v galerii screenshotů.

Update 8.0 nezměnil po technické stránce jen grafiku, ale také fyziku hry. Hráče, kterým vadily všudypřítomné bariéry, rozhodně potěší jejich odstranění. Nic vám tak nebrání s tanky přejíždět přes okraje a spadnout ze srázu, zajet do vody a tanky spolu mohou interagovat, kdy těžší a silnější tank logicky přetlačí ten lehčí a slabší. To samozřejmě částečně mění i herní mechanismy.

Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
99 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.