Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika
Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika
autor: Tomáš Šulc , publikováno 24.9.2012
Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika

Borderlands je synonymem pro komiksovou grafiku. Druhý díl to nemění, kreslená grafika byla ještě vylepšena a je radost na ni pohledět. Vyspělejší je proti prvnímu dílu také fyzika. Ve hře je implementována technologie nVidia PhysX. Důvod k obavám to ale není ani pro majitele AMD Radeonů, hra je totiž výborně optimalizovaná.


Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika

Když se řekne Borderlands, každému se pravděpodobně kromě výborného herního zážitku vybaví také specifické vizuální zpracování imitující ručně kreslenou grafiku. Tento typ grafického provedení se jmenuje cel shading. Borderlands pochopitelně nejsou první hrou používající tuto technologii. Skutečně první hry s grafikou tohoto typu se objevily okolo roku 2000. Z těch známějších jmenujme třeba XIII nebo sérii Runaway.

Cel shading grafika je jen upravený způsob vykreslování obrazu (více informací viz Wikipedia), samotná hra tedy může používat „běžný“ herní engine. V případě série Borderlands je to populární Unreal Engine 3, přičemž na této technologii běží i aktuální pokračování. Je ale nutné dodat, že engine je výrazně modifikovaný přímo pro potřeby hry. Informace o úpravách se lze dočíst na oficiálním webu Unreal Enginu.

Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika

Grafika Borderlands 2 ve mne zanechala výborné dojmy a nebál bych se ji označit za jednu z nejhezčích na trhu. Důvodem však není vysoká technická vyspělost, detailnost modelů či rozlišení textur (byť ani v jednom si hra samozřejmě nevede špatně), ale právě originální výtvarné zpracování. Kromě zmiňovaného cel shading vykreslování jde o samotné nápadité herní prostředí. Ostatně v celém článku a především v galerii najdete velké množství screenhotů ze hry a kvalitu grafiky tak můžete sami posoudit.


zdroj: YouTube, nVidia

Jednou z největších technických změn prvního a druhého dílu Borderlands je implementace fyzikální technologie nVidia PhysX ve verzi akcelerované přes grafické karty. PhysX byl už v prvním dílu Borderlands, šlo však o verzi počítanou výhradně přes procesory. Druhý díl umí k akceleraci využívat grafické karty nVidia GeForce. Výsledkem jsou výrazně propracovanější částicové efekty jako jsou výbuchy, simulace látek, kapalin či kouře. Jde výhradně o vizuální efekty a lepší fyzika nemá na hratelnost žádný vliv. Efektů je však ve hře poměrně dost a zlepšují celkový zážitek ze hry.

Pokud máte v počítači grafickou kartu AMD Radeon a akcelerované fyziky PhysX se děsíte, není k tomu žádný důvod. GPU akcelerované efekty lze v nastavení detailů snadno vypnout, případně je lze počítat přes procesor. Optimalizace pokročilých efektů PhysX pro počítání přes procesor je přitom na velmi dobré úrovni, s průměrně výkonným procesorem tak mohou pokročilé efekty PhysX nechat zapnuté i majitelé karet Radeon (viz testy procesorů).

Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.