Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší
DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší
autor: Tomáš Šulc , publikováno 28.5.2012
DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší

Po roce jsme se dočkali dalšího pokračování populární závodní série DiRT. Showdown však na rozdíl od svých předchůdců není zaměřen na rallye, nýbrž na destrukční závody ve stylu FlatOut. Po technické stránce naopak mnoho rozdílů nenajdete, grafika se téměř nezměnila. I tak ale patří mezi vizuálně nejlepší závodní hry dneška.


DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší

Závodní hry od Codemasters jsou ve světě počítačových her velkým pojmem. Jejich novodobá historie se začala psát v roce 2007, kdy byl uveden Colin McRae Rally: DiRT běžící na první generaci enginu EGO. Codemasters následně spustili lavinu, kdy každý rok uváděli na trh novou závodní hru: Race Driver: Grid (2008), DiRT 2 (2009) a F1 2010 (2010). Každá z těchto her se setkala s velkým úspěchem a minulý rok proto společnost tempo vývoje her ještě zrychlila. Na jaře byl uveden DiRT 3 a na podzim přišel nový ročník formulí F1 2011. Letos tomu podle všeho nebude jinak a před pár dny se proto na pulty obchodů dostal nový díl série DiRT.

Aktuální DiRT nese podtitul Showdown a spíše než o plnohodnotné pokračování jde o „velký datadisk“, který celou sérii posouvá trochu jiným směrem. S klasickými závody rallye se proto ve hře nesetkáte a místo toho strávíte většinu času řáděním v destrukčních arénách při soubojích s ostatními či na malých uzavřených okruzích s křižovatkami, kde také není o nehody nouze.

DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší

Jak už bylo řečeno výše, DiRT: Showdown není plnohodnotným pokračováním celé série, ale spíše samostatně spustitelným datadiskem. Z této skutečnosti nepřímo vyplývá, že po technické stránce hra mnoha změnami neprošla. DiRT 3 byl před rokem první hrou postavenou na novém enginu EGO druhé generace. Na též technologii běží jak F1 2011 a chystané pokračování F1 2012, tak i nový DiRT: Showdown. Sami vývojáři žádné informace o změnách v technické stránce hry proti DiRT 3 nezveřejnili a osobně jsem si žádných větších rozdílů nevšiml. Pomineme-li různá prostředí, ve kterých se DiRT: Showdown a minulý rok vydaný DiRT 3 odehrávají, je technická stránka obou her dle mého názoru téměř identická.

DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší

Změny ve vizuální stránce hry sice proti DiRT 3 téměř nejsou, rozhodně to však neznamená, že by nový Showdown vypadal nějak zastarale. EGO engine a hry na něm postavené patří k nejlépe vypadajícím závodním hrám současnosti (pokud nejsou vůbec nejlepší, konkurence je v posledních letech slabá) a používají všechny moderní efekty jako je ambient occlusion, čočkový efekt, dynamické měkké stínování atd. V omezené míře engine využívá i efektů DirectX 11, byť v tomto případě je podpora spíše papírová, než se skutečným výrazným přínosem. Kvalitu technické stránky můžete ostatně sami posoudit z přiložených screenshotů a z galerie, všechny screeny byly vytvořeny při mém vlastním hraní.

DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
40 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.