Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.5.2012
Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Druhý díl Risenu byl jednou z nejočekávanějších her tohoto jara. Velké nadšení sice po vydání opadlo a hra sbírá hodnocení okolo 70 %, vyloženě špatná však také není. Povedené technické zpracování potěší majitele silnějších počítačů, ti s moderní grafikou si užijí pěkných scenérií. U slabších sestav ale bude nutné snížit detaily.


Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Německé studio Piranha Bytes je známé především svou RPG sérií Gothic. Po vydání třetího dílu však vývoj této série převzal tým Spellbound Entertainment (ArcaniA: Gothic 4 a datadisk ArcianiA: Fall of Setariff) a Piranha Bytes vydali další poměrně úspěšné RPG Risen. To se nyní po necelých třech letech dočkalo pokračování Risen 2: Dark Waters. To je v mnoha směrech netradiční, což se můžete v recenzích ryze herních magazínů (viz předposlední kapitola).

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Studio Piranha Bytes pro své hry vyvíjí vlastní technologie, což je i případ druhého Risenu. Engine s názvem Genome však není úplně nový. Původně jej používal už Gothic 3 (2006), po řadě úprav Risen (2009) a po další řadě vylepšení na něm běží i druhé pokračování. Vylepšení na rozdíl od řady jiných her rozhodně nejsou kosmetická. Piranha Bytes se na rozdíl od řady jiných studií stále soustředí především na PC verze svých her a na konzole jsou hry portovány až dodatečně. Vizuální stránka nového Risenu je proto na velmi vysoké úrovni a rozhodně patří k nejlépe vypadajícím hrám současnosti, byť s úplnou špičkou se měřit také nemůže.

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG

Co se týče technologií, běží druhý Risen v rozhraní DirectX 9.0c, o implementaci vyšší verze vývojáři neuvažovali. Implementována je však řada jiných efektů jako je ambient occlusion (podporoval jej již první díl), pokročilé metody osvětlení, stínování a podobně. Vývojáři dále používají řadu licencovaného softwaru třetích stran jako je třeba Speedtree engine pro renderování vegetace nebo fyzikální engine nVidia PhysX (akcelerace přes procesory, GPU akceleraci hra vůbec nepodporuje).

Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.