Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.11.2011
Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie

Tahová strategie pravděpodobně nepatří do skupiny her, od kterých byste čekali povedenou vizuální stránku. Zvláště, když je postavena na sedm let starém enginu. O to větší překvapení připravilo pokračování Heroes of Might and Magic VI. Revoluce to sice není, vizuální stránka hry je ale nadprůměrná.


Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie

Hry série Heroes of Might and Magic jsou tak trochu specifické a na dnešní poměry poměrně dost vyčnívají. Důvody jsou v zásadě dva. Prvním z nich je stáří celé série. Vždyť první díl Heroes of Might and Magic: A Stategic Quest vyšel už v roce 1995, tedy před šestnácti lety. Za tu dobu sice prošel počítačový hardware závratným vývojem a totéž platí o samotných hrách, série Heroes of Might and Magic se však nijak výrazně nezměnila. Samozřejmě, že je dnes grafika hry plně trojrozměrná a s detaily, o kterých by si předchozí díly jen mohly nechat zdát, herní systém se však nezměnil a stále jde o tahovou strategii postavenou na stejné logice. Stejně tak se vývojáři nechytli aktuálního trendu vydávání plnohodnotného pokračování každý rok. Čtvrtý díl vyšel v roce 2002, pátý v roce 2006 a aktuální „šestky“ jsme se tedy dočkali až po dlouhých pěti letech.

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie

Historii série nechme bokem a pojďme si něco říct o aktuálním dílu. Práva na celou sérii vlastní vydavatelský gigant Ubisoft, který vývoj šestého pokračování svěřil méně známému studiu Black Hole Entertainment. To má na svém kontě strategie Armies of Exigo (2004) a Warhammer: Mark of Chaos s datadiskem (2006 a 2008). Pro první jmenovanou hru si vývojáři vytvořili svůj vlastní herní engine, který poté v upravené verzi použili také ve Warhammeru. Ačkoliv je dnes engine starý sedm let, což je ve světě počítačového hardwaru a her téměř pravěk, studio na jeho vývoji stále pracuje a je na něm postaven i aktuální díl Heores.

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie

Ačkoliv byste se na základě výše psaného mohli domnívat, že Heores VI zapadne do řady konzolových konverzí s podprůměrnou grafikou, realita je naštěstí jiná. První pozitivní informací je, že hra vychází jen pro PC a typické problémy tohoto typu her se tedy Heroes VI netýkají. Stejně tak vizuální stránka hry není vůbec špatná a použitý engine rozhodně prošel velkým vývojem. Grafika hry je poměrně detailní, textury mají slušné rozlišení a potěší třeba i animace stromů kymácejících se ve větru.

Na trhu sice jsou i graficky o něco lépe zpracované strategie (Shogun 2, Tropico 4, Anno 1404), Heroes VI za nimi však nijak výrazně nezaostává a v tomto ohledu patří rozhodně k tomu lepšímu.

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
54 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.