Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
autor: Tomáš Šulc , publikováno 7.7.2011
Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

V poslední době se sice mluví hlavně o DirectX 11 updatu pro Crysis 2, ten však není ani zdaleka první hrou, která podobný opravný balík dostala. Před pár týdny se ho dočkala také strategie Shogun 2 ze série Total War. Hlavními přínosy opravného balíku jsou podpora vyhlazování, lepší stíny, teselace a také podstatně lepší celková optimalizace hry.


Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Protože jsme se Shogunu 2 věnovali velmi podrobně už v březnovém hardwarovém rozboru, v krátkosti zopakuji základní technické údaje o hře a ihned se vrhneme na novinky. Shogun 2 je dalším dílem strategické série Total War a stejně jako u ostatních dílů jej vytvořilo britské studio The Creative Assembly. Vývojáři z tohoto studia si pro své hry dělají vlastní egniny, což je i případ nového Shogunu. Ten je postaven na enginu Warscape, který jsme mohli poprvé spatřit před dvěma roky u hry Empire: Total War a používal jej i minulý díl Napoleon.

Studio je známé svou spoluprací se společností AMD a rádo proto experimentuje s novými technologiemi. To je ostatně i případ druhého Shogunu. Ten měl původně nabídnout podporu rozhraní DirectX 10 a 11 už při březnovém vydání hry, z důvodu optimalizací však došlo ke zdržení a hra vyšla jen s podporou rozhraní DirectX 9.0c s tím, že patch přidávající podporu nových API vyjde dodatečně.

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Pokud se podíváme na přínos rozhraní DirectX 11, nabízí vlastně jen tři nové technologie (což je velký rozdíl proti updatu pro Crysis 2, který z DirectX 11 velmi těží). Na první místo dává AMD společně s vývojáři technologii Contact hardening shadows. Tato technologie by měla zjemňovat stíny ve hře (méně ostrých přechodů) a současně by také měla nabídnout kvalitnější stíny s méně zuby.

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Druhou novinkou je oblíbená teselace. Jak už to ale bývá, teselovány jsou ve hře jen některé objekty. V případě Shogunu 2 jsou to výhradně skály a jim podobné povrchy. Od teselace se tedy nedá čekat nějaké markantní zlepšení kvality hry, což je třeba proti zmiňovanému Crysis 2 velký rozdíl.

Posledním vylepšeným efektem je Depth of Field neboli efekt hloubky obrazu. Pokud máte grafickou kartu podporující pixel shader verze 4 (DirectX 10), můžete si zapnout kvalitnější úroveň DoF. Tu lze ještě vylepšit v případě, že máte kartu podporující pixel shader 5.0 (DirectX 11), kdy se bude DoF počítat přes compute shadery. Vždy však jde o post processing efekt a Crysis 2 počítající DoF přímo při renderování obrazu je i v tomto ohledu podstatně dál.

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Poslední změnou je podpora vyhlazování hran. Vývojáři totiž do hry implementovali pokročilý algoritmus vyhlazování, který vyžaduje minimálně grafickou kartu s podporou Pixel Shader 4.0. Na DirectX 10 kompatibilním hardwaru lze zapnout vyhlazování hran až do 4× MSAA, u karet s podporou DirectX 11 se maximální režim zvyšuje na 8× MSAA. Majitelé karet AMD Radeon HD 5000 a 6000 mají navíc možnost použít alternativu v podobě post processing efektu morfologické vyhlazování (MLAA).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
22 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.