Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.3.2011
Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.


Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Válečné strategie řady Total War vychází pravidelně od roku 2000 a za jedenáct let si mezi hráči vybudovaly pověst jako málokterý herní žánr. Za vývojem každého dílu stálo britské studio The Creative Assembly a nejinak tomu je u posledního pokračování Shogun 2, které nepřímo navazuje na úplně první Total War s podtitulem Shogun z roku 2000.

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Vývojáři z The Creative Assembly si pro své hry dělají vlastní egniny, což je i případ nového Shogunu. Ten je postaven na enginu Warscape, který jsme mohli poprvé spatřit před dvěma roky u hry Empire: Total War a používal jej i minulý díl Napoleon. Už v těch engine ukázal svou sílu v podobě skvělého grafického kabátku, ovšem za cenu krvavých hardwarových nároků.

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Proti předchozím dílům byl engine samozřejmě vylepšený o podporu nových efektů a technologií. Základem hry je stále rozhraní DirectX 9.0c, na vývoji hry se však podílela i společnost AMD, a ve hře jsou tak implementované i DirectX 10 a 11 efekty. Tím se ostatně chlubí i samo AMD ve svých prezentacích, a ve hře je tak například teselace, vylepšené stíny (contact hardening shadows) či kvalitnější rozmazání pomocí efektu Depth of Field.

Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky

Celá situace okolo DirectX 10 a 11 má však jeden velký háček — v současné době lze hru hrát pouze v DirectX 9 módu. S podporou nejnovějších rozhraní jsou problémy, a protože vývojáři nechtěli vydání hry odkládat, rozhodli se Shogun 2 vydat prozatím bez podpory těchto efektů. Dle jejich slov by se však nejpozději do čtyř týdnů měl objevit patch, který podporu těchto efektů zapne. Je ale otázka, kolik uživatelů to ocení. Jak totiž uvidíte v dalších kapitolách, Shogun 2 je pekelně náročný i v DirectX 9 režimu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
56 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.