Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 9.3.2011
Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu

Herní sucho se pomalu chýlí ke konci a na trh se dostávají první očekávané tituly. Vedle Crysis 2 za pár dní vychází třeba také pokračování Dragon Age. Dnes pro vás máme hardwarový rozbor akční řežby Bulletstorm. Je postavena na Unreal enginu 3.5 a ukazuje, že tento velice populární engine bude mít co říct i letos.


Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu

Ačkoliv se mi to zdá téměř jako včera, je tomu už tři a půl roku, co vyšla slavná hra Bioshock. Šlo o první titul postavený na Unreal enginu třetí generace, který ve své době vypadal fantasticky, byť hra třeba vůbec nepodporovala vyhlazování hran. I přes tuto dlouhou dobu se však Unreal engine 3 hojně používá a na jeho poslední verzi 3.5 je založen i nový Bulletstorm. Na něm za podpory samotných Epic Games (tvůrci enginu) pracovali polští vývojáři ze studia People Can Fly, kteří ve své historii mají zejména šílené střílečky Painkiller.

Bulletstorm přitom rozhodně není poslední titul postavený na UE 3. Letos na něm vyjdou ještě takové pecky jako Batman: Arkham City, Gears of War 3, Mass Effect 3 nebo Silent Hill: Downpour. A v plánu je využití enginu i v budoucnosti, už teď se na něm vyvíjí pokračování Bioshocku s podtitulem Infinite, kterého bychom se měli dočkat v roce 2012.

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu

Pokud se podíváme na samotný Bulletstorm, na grafice hry jsou vidět rysy typické právě pro Unreal Engine 3, grafika těchto her si je zkrátka tak nějak podobná. Přesto je ale vidět, že se Bulletstorm od prvních her postavených na Unreal enginu liší. Nejenže textury mají vyšší rozlišení a modely jsou detailnější, v grafice najdete i další rozdíly. Patří se zejména velké množství post processing efektů a různých typů rozmazání, které se opravdu ve velkém rozmohly až v posledních dvou letech.

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu

Pokud se zaměříme na technologie, využívá Bulletstorm jakožto každá hra postavená na Unreal Enginu 3 maximálně možností DirectX 10. Protože ale hra vychází současně také pro herní konzole a PC verze je konverzí, je příslušných efektů ve hře naprosté minimum (pokud jsou vůbec nějaké).

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu

Až budete hru instalovat, nesmíte zapomenout ani na ovladače Nvidia PhysX, hra totiž využívá právě tento fyzikální engine. Ať už však máte v počítači jakýkoliv hardware, není nutné být nervózní. Fyzika je ve hře implementovaná jen v CPU verzi a bez problémů tak běží na všech sestavách. Na druhou stranu však nabízí méně možností, a zapomeňte tak na rozšířené efekty známé třeba z české Mafie 2.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
46 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.