Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?
autor: Tomáš Šulc , publikováno 5.1.2011
Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Zatímco první díl u hráčů příliš neobstál, Two Worlds II si z recenzí odnáší podstatně lepší hodnocení. Mnoho se navíc změnilo i po technologické stránce. Dvojka běží na zbrusu novém enginu, ve kterém vypadá skvěle, pro fyziku používá engine PhysX od NVIDIE a dočkat bychom se měli i patche s podporou rozhraní DirectX 10 a 11.


Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Zatímco první díl RPG Two Worlds z roku 2007 u hráčů příliš neobstál a například na Metacritic má průměrné hodnocení poměrně nízkých 65, druhý díl si vede podstatně lépe a na stejném webu má aktuálně průměrné skóre z recenzí bez jednoho bodu rovných osmdesát. Protože jde navíc o poměrně náročnou hru s podařenou vizuální stránkou, zaměříme se na ni i v pravidelné rozboru počítačových her.

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Na druhém dílu Two Worlds pracovali stejně jako u jedničky polští vývojáři Reality Pump, kteří za sebou mají například hry Earth 2140 a 2160. Pro Two Worlds II však nepoužili starý engine s mnoha vylepšeními, jak je většinou zvykem, nýbrž naprogramovali zbrusu nový engine GRACE (Graphics Rendition and Creation Engine). Ten nabízí množství technologií jako dynamická světla i měkké stíny, efekt slunečních paprsků, ambient occlusion, depth of field atd. a ačkoliv v současné době běží hra „jen“ pod DirectX 9.0c (viz dále), jde o jehno z nejlépe vypadajících RPG tohoto roku (pokud ne o úplně nejlepší). Ostatně polské studio v této oblasti rádo experimentuje a pojďme se tak na některé použité technologie zaměřit.

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Nejspíš pro vás nebude novinkou informace, že Two Worlds II nevychází jen pro platformu PC, ale také pro dvojici herních konzolí Xbox 360 a Playstation a netradičně i pro operační systém systém Mac od Apple. Co by vás ale mohlo překvapit byl průběh vývoje hry. Ten totiž neprobíhal jen na jedné platformě s konverzí na ostatní až těsně před dokončením vývoje jako to dělá konkurence, ale jednotlivé verze her se programovaly samostatně. Dle slov vývojářů tak bylo možné opravdu naplno využít potenciálu všech platforem. To platí především pro konzole, jejichž výkon oproti dnešním PC o kus zaostává.

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Zajímavé informace jsme se dozvěděli také o podpoře jednotlivých rozhraní DirectX, ve kterých Two Worlds II značně připomíná F1 2010. Celek jako takový je založen na DirectX 9 technologiích, ve hře jsou ale implementované také některé efekty DirectX 10 a 11, které by měly vizuální stránku hry ještě o něco vylepšit. V současné době je však stále není možné zapnout, možné to bude až po jejich úplném odladění v některém z nadcházejících patchů. Můžeme proto jen doufat, že se tak stane co nejdřív, protože u již zmiňovaných formulí patch dosud nevyšel.

Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010?

Zajímavým způsobem je ve hře vyřešena také fyzika. Použit je engine NVIDIA PhysX, který ve svém oboru patří mezi ty nejvyspělejší, často je však jeho implementace dost kontroverzní. To ale téměř jistě nebude případ Two Worlds II, byť jde svým způsobem o unikátní řešení. Základem PhysX ve hře je CPU verze enginu, kdy jsou veškeré efekty počítané přes procesor. V pokročilém nastavení fyziky je ale možné vynutit si hardwarovou akceleraci. Ta majitelům NVIDIA GeForce karet umožní počítat efekty přes GPU místo procesor a tím snížit nároky na něj. Nezapnou se však žádné další efekty pokročilé fyziky jako třeba u Mafie 2 či Batmana, takže majitelé karet ATI Radeon o nic nepřijdou. Stejně tak ani majitelé karet NVIDIA GeForce si často vůbec nepomohou. Pokud máte dostatečně silný procesor, s klidným svědomím můžete nechat hardwarovou akceleraci fyziky vypnutou. Nastavení je určené jen pro úzkou skupinu hráčů se silnou grafickou kartou a slabším procesorem.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
71 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.