Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.12.2010
Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Stalo se už tradicí, že každý rok před Vánoci vydává EA nový díl závodní série Need for Speed. Letos jde o návrat série ke kořenům v podobě reinkarnace Hot Pursuit. Očekávanou hru jsme si proto vzali na mušku a důkladně pro vás otestovali její nároky na výkon vašeho počítače.


Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Nejnovější (na platformě PC již čtrnácté) pokračování závodní série Need for Speed svým podtitulem Hot Pursuit hlásá, že by mělo jít o návrat herních mechanismů ke kořenům. To mimo jiné znamenalo i změnu vývojového studia. Zatímco okruhově zaměřený Shift z minulého roku vyvíjeli lidé ze Slightly Mad Studios s předchozími zkušenostmi z titulů GT Legends a GTR 2, Hot Pursuit měli na starosti lidé z Criterion Games, kteří za sebou mají mimo jiné herní sérii Burnout.

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Po přečtení předchozího odstavce vás proto nejspíš nepřekvapí, že jiný (nikoliv nový) je i herní engine, na kterém aktuální díl běží. Zatímco Shift běžel na enginu ze zmiňovaného simulátoru GTR 2, Hot Pursuit používá vylepšený engine z Burnout Paradise, který na všechny tři hlavní platformy vyšel minulý rok.

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Pokud jste se těšili na zbrusu novou dech beroucí grafiku, musím vás bohužel zklamat. Hot Pursuit byl stejně jako takřka všechny AAA tituly současnosti vyvíjen primárně pro herní konzole Xbox 360 a Playstation 3, které svým výkonem za současnou generací PC poměrně výrazně zaostávají. Vizuální stránka PC verze pak byla vylepšena spíše o maličkosti jako jsou textury v o něco vyšším rozlišení a celkově jsou všechny verze hry takřka identické. Zapomeňte tak na podporu nejnovějších technologií pod DirectX 10 a 11, HP podporuje DirectX jen do verze 9.0c. Vrcholem grafiky tak jsou dynamické měkké stíny, HDR či motion blur.

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Protože jsou Hot Pursuit arkádovými závody, kdy se po silnicích proháníte v nejsportovnějších autech planety i rychlostmi přes 300 km/h, má hra proti Shiftu z minulého roku také značně zjednodušený fyzikální model. Zatímco Shift používal poměrně pokročilý engine PhysX v CPU verzi od společnosti NVIDIA, Hot Pursuit má vlastní jednoduchou implementovanou fyziku. A od té alespoň trochu realistické chování rozhodně nečekejte, vlastnosti aut v zatáčkách porušují snad všechna pravidla a stejně tak model poškození končí u pomačkaných nárazníků. Zkrátka arkáda se vším všudy.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
74 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.