Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.11.2010
Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

Pamatujete si na původní Lost Planet: Extreme Condition? Šlo o jednu z prvních her s podporou rozhraní DirectX 10, která navíc měla opravdu vysoké hardwarové nároky. V uplynulých dnech se na trh dostal druhý díl této hry s novým enginem a v zásadě lze jednoduše říct, že historie se opakuje.


Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

Japonské vývojářské a vydavatelské studio Capcom patří ve svém oboru k těm největším a na svém kontě má nejen opravdu mnoho her, ale i herních sérií jako je Street Fighter, Resident Evil nebo Devil May Cry. U her vyvíjených přímo lidmi z Capcom je také typické, že pro své tituly programují vlastní herní enginy. Byl to i případ původního Lost Planet: Extreme Condition, který vyšel v prosinci 2006 krátce po uvedení grafických karet NVIDA GeForce 8800. Šlo o doslova jeden z prvních titulů, který nabídnul podporu zbrusu nového rozhraní DirectX 10, na které se po mnoha letech od vydání DirectX 9 čekalo s velkým napětím. Jak se však ukázalo, DirectX 10 efektů bylo ve hře opravdu poskrovnu a jeho přínos byl spíše marketingový. Ostatně stejně je tomu dodnes u většiny her s podporou DirectX 10 a 11.

Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

V podobném duchu se nese i druhý díl hry. Ten je postaven na enginu MT-Framework druhé generace a opět jde o engine, který si studio Capcom samo naprogramovalo (první Lost Planet mimochodem běželna MT-Framework 1.2). Z předchozí generace nový engine do značné míry vychází a není proto překvapením, že druhý Lost Planet se prvnímu dílu náramně podobá. Přibyly ale pochopitelně mnohé detaily jako je počet polygonů na scéně, rozlišení textur a podobně.

Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

Čím se však PC verze hry chlubí především, je podpora aktuální nejnovější verze rozhraní DirectX v jedenácté generaci. Protože hra vyšla i na konzole a DirectX 11 hardware ještě není příliš rozšířený ani u PC hráčů, je engine primárně naprogramovaný v DirectX 9.0c a DirectX 11 efektů je ve hře jen několik. Tím nejviditelnějším má být jako vždy teselace, avšak je nutné říct, že se rozhodně netestuje celá scéna, ale jen některé objekty jako je členitá kůže příšer a podobně. I tak jsou, jak za chvíli sami uvidíte, nároky DirectX 11 efektů velmi vysoké, podobně jako tomu bylo před čtyřmi roky u prvního dílu a jeho DirectX 10 efekty.

Lost Planet 2 — náročné DirectX 11 s malým přínosem

Co je na Lost Planet 2 z pohledu fandy počítačového hardwaru dále vcelku zajímavé je fyzikální engine. Capcom je totiž studiem spolupracujícím dlouhodobě se společností NVIDIA a volba tak padla na engine NVIDIA PhysX. Majitelům karet ATI Radeon však nemusí vstávat hrůzou vlasy na hlavě. Ve hře totiž není implementována GPU akcelerovaná verze enginu, ale výhradně jeho výrazně méně náročná verze běžící výhradně přes procesor. Ani tak ale nejsou některé možnosti fyziky špatné, byť na široké možnosti totální destrukce herního prostředí můžete samozřejmě zapomenout.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.