Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.2.2010
Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky

Ačkoliv bývají první povánoční měsíce na dobré hry většinou chudé, letos to tak úplně neplatí. Za pár dní ve světě vyjde nový díl S.T.A.L.K.E.R.a, daleko větší rozruch však pravděpodobně způsobí již vydaný Mass Effect 2. Hra ve světě sbírá velmi vysoká hodnocení a neopomeneme ji ani my v našem testu z pohledu fandů hardwaru.


Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky

Unreal Engine 3 je rozhodně jeden z nejúspěšnějších univerzálních herních enginů všech dob. Ihned z hlavy mne napadá velká spousta AAA titulů běžící právě na něm jako Bioshock 1 i 2, Gears of War 1 i 2, Unreal Tournament 3, Batman Arkham Asylim atd.  Proč toto říkám? Pochopitelně proto, že tento "motor" používá i pokračování hry Mass Effect, byť už je engine nějaký ten pátek starý a i přes velké množství vylepšení svůj věk nezapře. Ostatně už první díl Mass Effectu používal UT3 engine a není proto divu, že grafika prvního i druhého dílu jsou si podobné jako vejce vejci.

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky

Protože první i druhý díl Mass Effectu běží na stejném enginu, jistě vás v první řadě zajímají rozdíly v grafice mezi těmito tituly. Samotní vývojáři (studio BioWare, které stojí třeba za sérii Baldur's Gate nebo Neverwinter Nights) ohledně těchto věcí mlčí a žádné oficiální vyjádřeni jsem nenašel. Alespoň trochu se tímto problémem zabývali redaktoři německého magazínu PCGamesHardware, některé poznatky jsou proto převzaty z tohoto webu.

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
vlevo jedna z hlavních postav v Mass Effect 1, vpravo v druhém dílu (zdroj: PCGamesHardware)

Konkrétně si redaktoři všimli, že Mass Effect 2 běžící na enginu verze 3.5 používá třeba Spherical Harmonic Lighting a Cinematic Lights. Tyto dvě technologie v prvním dílu nebyly a ono vlastně celý způsob práce se světlem a stíny byl změněn a kvalita obrazu byla v tomto ohledu značně vylepšena. To samozřejmě platí i texturách a modelech, což je patrné třeba z dvojice srovnávacích screenů také ze serveru PCGH.

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky

Ani fyzikální engine hry nijak výrazněji nepřekvapí. Unreal Engine 3 podporuje zejména PhysX engine společnosti NVIDIA a tuto fyziku proto používá i Mass Effect 2. Bohužel (či bohudík, záleží na úhlu pohledu) je to jen CPU verze enginu, takže žádné opravdu suprové efekty výbuchů zde nenajdete a připravte se na typický dnešní průměr. Na druhou stranu si hru bez problémů zahrají jak majitelé karet NVIDIA GeForce, tak i ATI Radeon.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 34.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.