Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu
Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.11.2009
Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu

Borderlands je ve světě počítačových her jedním z taháků letošních vánoc. Hra v téměř všech recenzích exceluje svojí kvalitou a pozadu nezůstává ani její technologická stránka, na kterou se dnes zaměříme. Hra je totiž postavena na velmi oblíbeném enginu Unreal 3, který posouvá opět o kousek dál.


Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu

Ve svých pravidelných testech počítačových her často píši, že Unreal Engine 3 je nejpopulárnějším herním enginem posledních let a stojím si za to. Před pár týdny na tomto enginu vyšla jedna z největších pecek tohoto roku, kterým je bezesporu Batman Arkham Asylum a v těchto dnech vychází Borderlands, další hit založený na tomto populárním enginu, který je v současné době ve verzi 3.5 a za dva roky od jeho představení se dočkal mnoha vylepšení.

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu

Jedním z těch hlavních, které podporuje i Borderlands, je samozřejmě technologie Ambient Occlusion, o které se v poslední době mluví snad v souvislosti s každou počítačovou hrou a dále optimalizovaná jako HDAO je také v nejnovější verzi DirectX 11. Ambient Occlusion však není jedinou moderní technologií, kterou Borderlands nabízí. Výrobci se dále chlubí například měkkými stíny, tone mapping (velká dynamika barev v obrazu) či Depth of View. Velká část těchto technologií těží z možností DirectX 10. Pouze však ze základní verze, majitelé ATI Radeonů se tedy vyššího výkonu či kvality obrazu díky podpoře DirectX 10.1 nedočkají.

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu

Co se slovy vývojářů hry také povedlo, je velká paralelnost výpočetních nároků hry. Na mysli mám teď zejména nároky na výkon procesoru, kdy dle slov tvůrců hry více jader znamená lépe. Pokud máte vícejádrový procesor, hra se automaticky dělí do více vláken a jedno vlákno počítá zvuk, druhé AI protivníků, třetí fyziku atd.

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu

Tím se dostáváme k fyzikálnímu enginu hry, který by měl být něco extra. Pokud však s napětím očekáváte druhého Batmana či Red Faction Guerilla, budete nejspíš zklamáni. Borderlands totiž využívá CPU verzi enginu NVIDIA PhysX, takže fyzika hry je v dnešním standardu sice nadprůměrná, nicméně žádných zázračných efektů se nedočkáte.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
66 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 25.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.