Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.11.2009
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Ačkoliv je hra BattleForge na trhu už od března tohoto roku, ve světě počítačového hardwaru se o ní ve větším měřítku začalo mluvit až v posledních několika týdnech. Čím to? Před pár dny vyšel patch, který pod Windows 7 rozjíždí podporu DirectX 11. Ano, BattleForge je první hrou s podporou tohoto nového rozhraní.


BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

O samotném enginu se toho na internetu mnoho nedočtete. Samotný výrobce hry na svých webových stránkách pouze píše, že BattleForge používá zbrusu nový engine, který zahrnuje podporu nejnovějších rozhraní DirectX 10.1 a nově také DirectX 11. Nicméně ze samotných screenshotů hry se dá vyčíst mnoho zajímavého.

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Velký vliv hrají ve hře částicové efekty a práce se světlem (stíny). To je patrné téměř z každého screenshotu, protože létajícího prachu je ve hře opravdu velké množství stejně jako výbuchů a s tím spojených světelných efektů. Vývojáři ze studia Phenomic (stáli mimo jiné i za hrou Spellforce) odvedli v tomto ohledu skvělou práci. To platí samozřejmě i o texturách, které jsou ve velmi vysokém rozlišení a jednotlivé postavičky jsou velmi detailně propracované (tedy vysoký počet polygonů na scéně).

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

Dostáváme se k tomu, co vás bezesporu zajímá nejvíce, tedy k podpoře oněch nejnovějších verzí DirectX 10.1 a nově také DirectX 11. Obě rozhraní se točí okolo dvou věcí: vyhlazování hran a SSAO. Vyhlazování hran je v některých případech u karet s podporou DirectX 10.1 o cca 20-30 % rychleji než u DirectX 10 karet a výrobci se rozhodli tyto technologie do hry implementovat. Tuto technologii v sobě má samozřejmě i DirectX 11, ale nijak ji nevylepšuje.

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

To neplatí o SSAO neboli Screen Space Ambient Occlusion. Tato, zejména v posledním roce velmi oblíbená technologie, se stará o ztmavení všech možných koutů a záhybů. Obecně lze tuto technologii použít už v základní verzi DirectX 10, avšak pod DirectX 10.1 běží SSAO podstatně rychleji a další pokrok v tomto oboru přináší DirectX 11. Ten jednak mírně zlepšuje samotnou kvalitu Ambient Occlusin (tzv. technologie HDAO neboli High Definiton Ambient Occlusion) a zároveň také výraznně snižuje hardwarovou náročnost Ambient Occlusion. Výpočty této technologie se totiž provádějí přes GPGPU část čipu neboli compute shadery.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.