Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky
Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.9.2009
Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky

Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.


Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky

Nejnovější Need for Speedy naštěstí už neprogramoval nikdo z EA, což s sebou přineslo hned několik změn. Kromě té hlavní, kterou je bezesporu odvrácení od tuzingu, je to změna herního enginu. A protože na hře pracovali zejména lidé ze Slightly Mad Studios, kteří měli z dřívějška zkušenosti z her GT Legends a GTR 2, byl použit engine právě z druhé zmiňované hry.

Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky

Ten byl samozřejmě značně vylepšen, takže podporuje velké množství moderních technologií. Nicméně co se týče použitého API, jde o starý dobrý DirectX 9.0c. Ale zpět k těm technologiím. Leccos jste se možná všimli už ze screenshotů, například motion blurem hra opravdu nešetří. Z těch dalších technologií můžeme jmenovat paralax occlusion mapping (pokročilý způsob bump mappingu), měkké stíny, v poslední době velmi oblíbený occlusion mapping (tmavé stíny v místech, kde je málo světla) či technologie depth of field. Té si při hraní hry všimněte například u výfuku, ze kterého jdou horké výfukové plyny, které ohřívají vzduchu a ten se následkem toho efektně vlní. Opravdu velmi dobrý příklad možností moderní grafiky.

Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky

Co se týče fyziky, použit byl engine NVIDIA PhysX. Bohužel či bohudík však ne ve své GPU podobě (ta by pro hru zřejmě byla zbytečná), ale pouze v jeho CPU verzi. I tak je možné dělat ve hře s autem pěkné věci a ačkoliv jde o arkádu, nejsou auta rozhodně z papíru a nezastaví z 200 km/h na deseti metrech. Vývojáři hry také dodávají, že si nechali záležet na optimalizaci PhysX enginu. Ten by tak měl například podporovat vícejádrové procesory, což je častá výtka směrem k PhysX enginu akcelerovanému přes procesor.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
111 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 49.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.